اخبار داغ

شهردار دلوار مطرح کرد؛

ساحل دلوار از سواحل بکر استان بوشهر است

ساحل دلوار از سواحل بکر استان بوشهر است
سواحل بخش دلوار از جائینک تا هدکان به علت وارد نشدن فاضلاب در این سواحل به دریا و فاضله ای بودن طول فضای ماسه ای بودن آن جزء سواحل بکر استان محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عزیزندری شهردار دلوار در گفتگو با خبرنگار سپاس، اظهار داشت: بخش دلوار متمرکزترین بافت روستایی ساحل جنوبی کشور را تشکیل داده است که فاصله این روستاها بعضاً از متر تا یک کیلومتر تجاوز نمی کند. و همین باعث شده است در این منطقه جاده تمام ساحلی چشم انداز زیبایی به این منطقه محصور بین کوه و دریا دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

وی افزود: شهر دلوار با دارا بودن موقعیت‌های بالفعل در زمینه‌های گردشگری و تفریحی و ساحلی می‌تواند یکی از نقاط حائز اهمیت در استان باشد. 

,

به گفته حسین دلشب مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در خصوص سواحل بندری دلوار با توجه به بررسی های و آزمایش‌هایی انجام شده توسط محیط زیست استان بوشهر از وضعیت شناگاه‌های استان، در اعماق نیم و یک و نیم متری دریا هفت نقطه از شهرستان بوشهر، دو نقطه از شهرستان تنگستان-دلوار، سه نقطه از شهرستان گناوه و یک نقطه از شهرستان دیلم مشخص شد که سواحل دلوار یکی از بکر ترین سواحل استان بوشهر می باشد.

,

حسین دلشب مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز اظهار داشت: این آزمایش‌ها نشان داد، شناگاه‌های شهر دلوار و روستای محمد عامری جزو سواحل بکر استان هستند و فاضلاب در این سواحل به دریا وارد نمی‌شود.

,

.

, ,

وی با اشاره به این‌که استفاده از شناگاه‌های آلوده باعث انتقال بیماری به انسان می‌شود، توضیح داد: ورود فاضلاب‌های خانگی و پساب‌های صنعتی خطرناک و سمی، بسیاری از مناطق شناگاهی استان بوشهر را آلوده کرده است و مردم بدون توجه به این معضل در این مکان‌ها شنا می‌کنند؛ مکان‌هایی که به صورت سنتی و یا گاه از سوی شهرداری و نهادهای مرتبط به عنوان شناگاه معرفی شده‌اند.

,

این مسئول ادامه داد: افزایش مقادیر فسفات و نیترات ناشی از ورود آلودگی های آلی و فاضلابهای شهری به محیط های دریایی موجب افزایش بیومس گونه های مولد شکوفایی مضر جلبکی و پدیده مرگ و میر آبزیان می شود.

,

وی در مورد پیامدها و بیماریهای احتمالی که از طریق آب دریا به انسان منتقل خواهد شد، یادآور شد: بیماری های پوستی، اثرات گوارشی مانند هپاتیت A از طریق آب به انسان منتقل می شود.

,

.

, ,

دلشب، نبود زهکشی مناسب در شهرهای ساحلی استان را یکی ازعوامل اصلی ورود فاضلاب به دریا عنوان کرد و گفت: برای سالم‌سازی شناگاه‌ها باید تکمیل و شبکه تصفیه فاضلاب در شهرهای بوشهر گناوه و دیلم و ساخت شبکه تصفیه فاضلاب در دیگر شهرها و روستاهای ساحلی، استفاده از شبکه‌های تصفیه فاضلاب پیشرفته برای صنایع بزرگ که فاضلاب خود را به دریا رها می‌کنند.

,

وی خاطر نشان کرد: تعیین مکان‌های خاص از سوی شهرداری به عنوان شناگاه و نصب تابلو و پرچم هشدار و شنا ممنوع در شناگاه‌های آلوده، جلوگیری از ورود فاضلاب به کانال‌های تخلیه آب سطحی از سوی شرکت آب و فاضلاب و اتصال فاضلاب همه منازل به شبکه جمع آوری فاضلاب شهری برای تصفیه کامل و استفاده برای آبیاری فضای سبز در دستور کار قرار گیرد.

,

, ,

 انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه