اخبار داغ

ایجاد بیش از ۳۵ شبکه آموزشی و تبادل میان هنرمندان تئاتر دلوار

ایجاد بیش از ۳۵ شبکه آموزشی و تبادل میان هنرمندان تئاتر دلوار
رئیس مجتمع فرهنگی و هنری شهید رئیسعلی دلواری از ایجاد شبکه آموزشی و تبادل میان هنرمندان تئاتر روستائیان بخش دلوار خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سکینه خلیلی رئیس مجتمع فرهنگی و هنری شهید رئیسعلی دلواری دلوار در گفتگو با خبرنگار سپاس،گفت: با توجه به بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم اگر ارتباطی سازنده و پویا بخواهیم بین تئاتردر این بخش داشته باشیم ناگزیریم تجربیات خود را به هم نشان داده و ارائه کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

وی افزود: تئاترهایی که در هریک از منطقه دلوار تولید می شوند فقط محدود به شهر مورد نظر نباشد و برای نمونه اگر در سال های گذشته تئاتری در شهر دلوار تولید می شد و حدود ۳ تا ۷ اجرا در آن شهر اجرا داشت برای اینکه پرونده آن بسته نشود، در نظر گرفتیم که روستاهای همجوار و نزدیک یکدیگر را با هماهنگی میان انجمن های و علاقه مندان در رشته کارگردانی و بازیگران این روستاها، تئاترهای تولیدی بین ۲ تا ۵ اجرا در روستاهای همجوار داشته باشند.

,

خلیلی چندین هدف برای این طرح برشمرد و گفت: اولین سود آن برای هنرمندان است که به لحاظ اقتصاد تئاتر تجارب بیشتری کسب می کنند و از طرفی استان و منطقه دلوار به لحاظ فرهنگی دچار تحول می شود زیرا اعتقاد داریم تئاتر می تواند زمینه گسترده ای برای پویایی فرهنگ و هنر فراهم کند.

,

وی تصریج کرد: باید تلاش شود که یک شبکه تلوزیونی اختصاصی در خصوص موضوع آموزش و توانمند سازی و اطلاع رسانی در بحران ایجاد شود و باید تاکید کرد که رویکرد کنونی رویکرد درستی نیست.

,

این مسئول در خصوص ایجاد بیش از 35 شبکه ای آموزش در منطقه دلوار نیزاشاره کرد و گفت: این شیوه بدین صورت است که در سال های گذشته معمولا برای کارگاه های آموزشی مدرس از استان های همجوار اعزام می شد و این اعزام ها معمولا یا یک روزه یا دوروزه بوده است که تاثیر به سزایی در آموزش انجام می شد.

,

وی سود این برنامه را افزایش سطح علمی هنرمندان تئاتر در منطقه دلوار دانست و افزود: این طرح با همراهی هنرمندان و همکاری روسای انجمن ها این اتفاق بیفتد، چراکه هر هنری باید بر اساس آموزش بهبود یابد.

,

انتهای ییام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه