اخبار داغ

سیستان و بلوچستان پیشتاز در خدمات رسانی به حادثه دیدگان کشور/کمک رسانی به مناطق زلزله زده غرب کشور مرز ندارد

سیستان و بلوچستان پیشتاز در خدمات رسانی به حادثه دیدگان کشور/کمک رسانی به مناطق زلزله زده غرب کشور مرز ندارد
مردم سیستان و بلوچستان در قالب کمک های مردمی و نهادهای خدمات رسانی کمک های خود را تا حد توان به مردم زلزله زده غرب کشور انجام دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، طی دوماه اخیر زلزله های مختلفی در حوزه غرب کشور وجود داشته است که قوی ترین آن زلزله ای 7.3ریشتری مرز ایران و عراق بوده که این لرزش در کرمانشاه باعث تخریب تعداد قابل نوجهی از واحدهای مسکونی، صنعتی و صنفی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , عصرهامون, ، طی دوماه اخیر زلزله های مختلفی در حوزه غرب کشور وجود داشته است که قوی ترین آن زلزله ای 7.3ریشتری مرز ایران و عراق بوده که این لرزش در کرمانشاه باعث تخریب تعداد قابل نوجهی از واحدهای مسکونی، صنعتی و صنفی شد.,
این زمین لرزه چندصد نفر را کشته و زخمی کرد و باعث خسارت های فراوان و بی خانمانی هزاران نفر شد و در این راستا تمامی گروها و نهادهای مردمی و غیر مردمی پای کار آمده و چه حضوری و چه غیر بدون حضور در مناطق زلزله زده اقدام به کمک رسانی به زلزله زدگان کردند.
در این بین سیستان و بلوچستان نیز در کنار دیگر مردم نقاط مختلف کشور در این زمینه به صورت فعال وارد شدند.
خدمات رسانی به 3750خانوار زلزله زده غرب کشور
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: از زمان ابتدای این زلزله اعلام آمادگی خود را در زمینه کمک رسانی به زلزله زدگان به نهادهای مربوطه اعلام کرده بودیم و پس از کسب مجوز های لازم  33 نفر از اعضای تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از 5آذر ماه با پنج دستگاه خودروی امدادی به عنوان جایگزین استان های که از ابتدای وقوع زلزله کرمانشاه در منطقه حضور داشتند، به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شدند.
حسن مصفا در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون افزود: در دهه دوم آذر ماه نیز 80نفر از اعضای جمعیت هلال احمر استان در قالب 2 تیم حمایت های روانی برای تسکین آلام و برگرداندن افراد به وضعیت عادی زندگی به مناطق زلزله زده اعزام شدند.
وی اظهار کرد: در کل، حدود 10روز در این مناطق فعالیت داشتیم و اقداماتی شامل توزیع سبدهای غذایی و بهداشتی و تامین ارزاق یک ماه حدود 3هزار و 750خانوار را با توجه به کمک های مردم و وضعیت انبارهای این نهاد انجام شده است.
وی  داد: شناسنامه های امدادی به خانواده های زلزله زده از دیگر برنامه های این نهاد در مناطق زلزله زده بوده است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در این مدت کمکهای پولی از سوی مردم و خود جمعیت هلال احمر به این مناطق ارسال شده است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: این نهاد با همراهی امدادگران آموزش دیده در بخش های مختلف آماده حضور و فعالیت و خدمات رسانی به حادثه دیدگان حوادث مختلف می باشد.
وی خاطر نشان کرد: این نهاد آماده ارائه آموزشهای کمک های اولیه، امداد و نجات و دوره های تخصصی به علاقمندان می باشد.
ارائه خدمات به بیش از 350خانوار توسط بسیج سازندگی سپاه سلمان
مسئول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان گفت: مرحله دوم حضور و خدمت رسانی بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان در کنار دیگر نیروهای بسیج و سپاه در مناطق زلزله زده غرب کشور حضور پیدا کرد.
سرهنگ علی اکبر جعفری در گفت و گو با  خبرنگار عصرهامون، افزود: هفته ها نیروهای بسیج سازندگی سپاه سلمان در مناطق زلزله زده غرب کشور حضور داشتند و در مدت حضور خود احداث تحویل کانکس، توزیع پکیج های غذایی، بهداشتی و درمانی، اقلام غذایی، لوازم التحریر، آموزشی و غیره بین خانواده های زلزله زدگان انجام شده و با هماهنگی که با جمعیت هلال احمر منطقه انجام شد، کاروان جنگ شادی نیز در دو روستاهای تحت مدیریت این نهاد برگزار شد که باعث شاد شدن و افزایش روحیه ساکنین شد.
وی اظهار کرد: مقرر شده تا 35مسکن محروم نیز برای خانواده های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) توسط بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان احداض شود که در این خصوص آماده آغاز فعالیت می باشیم.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: دو روستای بانی نار و گزنه با 75خانوار شامل 315نفر به بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان سپرده شده که همه ساکنان آنها از برادران و خواهران اهل سنت می باشند.
مسئول بسیج سازندگی استان ادامه داد: جهادگران و بسیجیان بسیج سازندگی عاشق خدمت گذاری به مردم هستند و افتخار می کنند که خادم مردم بوده و به این کارعشق می وررند.
وی تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان 435 گروه جهادی شناسنامه دار وجود دارد و این گروه ها متشکل از اقوام و مذاهب مختلف است که خود نوعی نماد وحدت و انسجام مردم استان به شمار می آیند و شیعه و سنی در کنار هم در ارائه خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.
شایان ذکر است در این مدت کمک هایی نیز از نواحی مقاومت بسیج سیستان و بلوچستان، کمک های جمع آوری شده کمیته امداد امام خمینی(ره)، موسسات و تشکل های غیر دولتی، سران و ریش سفیدان اقدام و طوایف مردم و غیره نیز به این مناطق ارسال شده است.

انتهای پیام//
,
,
, خدمات رسانی به 3750خانوار زلزله زده غرب کشور,
,
, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
, ارائه خدمات به بیش از 350خانوار توسط بسیج سازندگی سپاه سلمان,
,
, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه