اخبار داغ

گزارش تصویری/

فروچاله های دشت های کبودرآهنگ همدان‎/تصاویر

فروچاله های دشت های کبودرآهنگ همدان‎/تصاویر
طبق اعلام شرکت آب منطقه‌ای همدان ۲۴ فروچاله در استان همدان ایجاد شده است. نخستین فروچاله در سال ۱۳۷۱ در منطقه همه‌کسی نهاوند اتفاق افتاد و آخرین فروچاله های ایجاد شده سال ۸۷ در روستای بابا همدان. بیشترین تعداد ایجاد فروچاله با ۱۳ مورد مربوط به دشت کبودراهنگ و روستاهای کِردآباد، نوآباد، بابان، آق تپه و خان آباد است.
[

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طبق اعلام شرکت آب منطقه‌ای همدان ۲۴ فروچاله در استان همدان ایجاد شده است. نخستین فروچاله در سال ۱۳۷۱ در منطقه همه‌کسی نهاوند اتفاق افتاد و آخرین فروچاله های ایجاد شده سال ۸۷ در روستای بابا همدان. بیشترین تعداد ایجاد فروچاله با ۱۳ مورد مربوط به دشت کبودراهنگ و روستاهای کِردآباد، نوآباد، بابان، آق تپه و خان آباد است. برداشت بی‌رویه از منابع زیرزمینی تمامی دشت‌های استان همدان را ممنوعه و دشت کبودراهنگ را ممنوعه بحرانی کرده است. فروچاله ای در نوآباد با عمق ۶۰ متر عمیق ترین فروچاله منطقه است.
وضعیت بحرانی منابع آب زیرزمینی در حال حاضر باعث تشدید افت سطح آب زیرزمینی و کسری حجم مخزن دشت‌ها شده به گونه‌ای که حدود ۳۰۶ محدوده از ۶۰۹ محدوده مطالعاتی در وضعیت ممنوعیت توسعه بهره‌برداری قرار گرفته و سالیانه با حدود ۵ میلیارد مترمکعب کسری مخزن مواجه شده است.
در چنین شرایطی نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی شهید مفتح در همین دشت بحرانی با بیش از بیست حلقه چاه در حال فعالیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,

, , , , , , , , , , , , , , , , , , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه