اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

آمریکا با خروج از برجام اعتبار خود را زیر سؤال می‌برد/دوران بِزن‌ و دررو در عرصه سیاست بین‌الملل تمام شده است

آمریکا با خروج از برجام اعتبار خود را زیر سؤال می‌برد/دوران بِزن‌ و دررو در عرصه سیاست بین‌الملل تمام شده است
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: خروج آمریکا از برجام در کوتاه مدت ممکن نبوده و چنانچه آمریکا بخواهد در بلندمدت هم از برجام خارج شود در واقع چارچوب تعریف شده خود را بر هم می‌زند و خود را زیر سؤال می‌برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تقوی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با اراک امروز؛ با اشاره به لیست شرکت‌ها و افراد تحریم شده در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا گفت: با نگاهی دقیق‌تر به تحریم‌های آمریکا درمی‌یابیم که از سه دهه‌ قبل آمریکا به بهانه‌های مختلف در پی اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  اراک امروز؛, اراک امروز,

تقوی اظهار کرد: تحریم‌ها از زمان قانون «داماتو» تا به امروز و حتی پس از توافق برجام در دوره هر دو رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکایی وجود داشته است.

,

ناکارآمد جلوه دادن نظام و جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه اهداف تحریم‌ها

, ناکارآمد جلوه دادن نظام و جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه اهداف تحریم‌ها, ناکارآمد جلوه دادن نظام و جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه اهداف تحریم‌ها,

وی ادامه داد: فاز جدید تحریم‌ها در دوران ریاست جمهوری «ترامپ» به بهانه مسائل هسته‌ای و با دو هدف، ناکارآمد جلوه دادن نظام و جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه اعمال شده است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه آمریکا در طول ۳۸ سال گذشته همواره برای ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی به دنبال بهانه‌ها و ابزارهای متعددی بوده است، گفت: آمریکا زمانی که در بُعد سیاسی موفق به عملیاتی کردن اهداف خود نشد در عرصه اقتصادی با ایجاد تحریم‌ها در پی تحقق اهداف خود است.

,

تقوی اظهار کرد: آمریکا برای ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی تحریم‌های متعددی را در حوزه اقتصادی اعمال کرده است تا از این طریق بتواند فشار بیشتری را به ملت وارد کند.

,

هراس آمریکا از تبدیل شدن ایران به قدرت منطقه/اعمال تحریم‌ها جدید برای جلوگیری از نفوذ معنوی ایران در منطقه

, هراس آمریکا از تبدیل شدن ایران به قدرت منطقه/اعمال تحریم‌ها جدید برای جلوگیری از نفوذ معنوی ایران در منطقه, هراس آمریکا از تبدیل شدن ایران به قدرت منطقه/اعمال تحریم‌ها جدید برای جلوگیری از نفوذ معنوی ایران در منطقه,

وی هدف دیگر آمریکا را از اعمال تحریم‌های جدید، جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز به قدرت منطقه تبدیل شده است و آمریکا به شدت از این موضوع هراس دارد؛ موفقیت‌های اخیر ایران در سرکوب داعش و به دست گرفتن ابتکار عمل در کشورهای سوریه، لبنان، عراق و غیره، همه اینها زمینه عصبانیت آمریکا را فراهم کرده است.

,

تقوی اضافه کرد: در واقع استکبار جهانی با ایجاد تحریم‌های جدید به دنبال این است که از نفوذ معنوی ایران در خاورمیانه و کشورهای اسلامی جلوگیری کند.

,

گفتمان عزت، حکمت و مصلحت راهکار مقابله با سیاست‌های ضدایرانی آمریکا 

, گفتمان عزت، حکمت و مصلحت راهکار مقابله با سیاست‌های ضدایرانی آمریکا , گفتمان عزت، حکمت و مصلحت راهکار مقابله با سیاست‌های ضدایرانی آمریکا ,

وی راه مقابله با تحریم‌های آمریکا را گفتمان عزت، حکمت و مصلحت دانست و افزود: به منظور کاهش فشارهای اقتصادی دولت بایستی در حوزه اقتصادی با تکیه بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اتکاء به توان داخلی اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: در کنار مسائل اقتصادی، تحکیم و تقویت جریان مقاومت می‌تواند در بی‌اثر کردن تحریم‌ها موثر باشد و نبایستی این موضوع مورد غفلت قرار گیرد.

,

آمریکا با خروج از برجام مشروعیت خود را زیر سؤال می‌برد

, آمریکا با خروج از برجام مشروعیت خود را زیر سؤال می‌برد, آمریکا با خروج از برجام مشروعیت خود را زیر سؤال می‌برد,

تقوی در خصوص خروج احتمالی آمریکا از برجام گفت: ماهیت اصلی برجام یک قطعنامه بین‌المللی مصوب شورای امنیت سازمان ملل است که اجمال جهانی پشت سر آن قرار گرفته است و باید توجه داشت که آمریکا به راحتی نمی‌تواند از آن خارج شود.

,

تقوی با تأکید بر اینکه دوران بِزن‌ و دررو در عرصه سیاست بین‌الملل تمام شده است، گفت: آمریکا با خروج از برجام اعتبار خود را زیر سوال می‌برد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: خروج آمریکا از برجام در کوتاه مدت ممکن نبوده و چنانچه آمریکا بخواهد در بلندمدت هم از برجام خارج شود در واقع چارچوب تعریف شده خود را بر هم می‌زند و خود را زیر سؤال می‌برد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه