اخبار داغ

نبود روحانی در مساجد شهر کاج/مسئولین فرهنگی چاره ای بجویند

نبود روحانی در مساجد شهر کاج/مسئولین فرهنگی چاره ای بجویند
نبود روحانی در مساجد شهر کاج از مهترین مشکلات فرهنگی این شهر می باشد که می طلبد مسئولین فرهنگی برای رفع این مشکل از هیچ گونه تلاشی دریغ نکنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هفت چشمه، اگر کمی به عقب برگردیم در دین مبین اسلام شاهد این بودیم که همه امور مسلمین در ابعاد مختلف، ازجمله عقاید و فعالیت های فرهنگی، عبادی، سیاسی و اقتصادی در مساجد انجام می شد و در دوران انقلاب ودوران دفاع مقدس از مساجد به عنوان بهترین سنگرها یاد می‌شد و به این ترتیب می‌توان به نقش فرهنگی والا و غنی مساجد پی برد.

به این ترتیب می توان نتیجه این بهره گیری از محیط معنوی مساجد را پیروزی انقلاب اسلامی قلمداد نمود؛ چراکه انقلاب ایران یک معجزه بود و بی تردید این عظمت و بزرگی، به واسطه برخورداری و همچنین بهره گیری مناسب از محیط معنوی مساجد است اما متاسفانه مساجد شهر کاج مدتی است که روحانی ندارند و بیشتر مردم نیز فقط چند روز از ماه‌های محرم و رمضان شاهد حضور روحانی در مساجد هستند و در مواردی چون کفن و دفن میت، اقامه نماز و دیگر مسایل شرعی با مشکل مواجهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هفت چشمه,
,
,
, ,


نماز جماعت موجب نزدیکی قلب‌ها در جامعه شده و محیطی را فراهم می‌آورد که همسایگان مسجد با یکدیگر آشنا شوند و در رفع مشکلات به یکدیگر یاری برسانند. وقتی به مساجد شهر کاج سری می‌زنیم در اوقات ظهر و مغرب با خیل عظیمی از مردم مواجه می‌شویم که می‌خواهند نمازشان را در مسجد به جماعت اقامه کنند اما متاسفانه با نبود امام جماعت در مساجد شهر موجب دلسردی مردم می شود وعده ای که سئوالات شرعی و مواردی درخصوص مسائل دینی دارند نمی دانند از چه کسی طلب راهنمایی کنند.

در این زمینه همت مسئولان شهرستان واستان برای تامین اعتبار مورد نیاز در حمایت مالی را می طلبد تا از روحانیان مستعد دعوت شود تا در زمینه های فرهنگی واعتقادی و بسترهای لازم برای حضور مومنین بیش از پیش فراهم شود.

,
,
,
,


انتهای پیام/
 

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه