اخبار داغ

یک استاد دانشگاه:

قوانین مجلس فقط بر روی کاغذ باقی مانده است

قوانین مجلس فقط بر روی کاغذ باقی مانده است
علی میراحمدی استاد دانشگاه گفت: تا الآن قوانین خیلی خوبی در حوزه های مختلف وضع شده اما متأسفانه علی رغم گذشت چندین سال به علت ضعف نظارت و مطالبه از مسئولین از سوی مجلس این قوانین تنها بر روی کاغذ باقی مانده و امیدوارم طرح ارائه شده از سوی نمایندگان با پیگیری و نظارت مشکلات طرح های قبلی را نداشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی میراحمدی استاد دانشگاه در گفتگو با منطقه آزاد اظهار کرد: 51نماینده مجلس شورای اسلامی طرح خوبی را برای اجرای پیمان پولی دوجانبه به هیئت رئیسه مجلس تقدیم نموده اند که طبق این طرح وزارت نفت مکلف است تا سال ۱۴۰۴ حداقل ۵۰ درصد از وجوه دریافتی بابت فروش نفت، گاز و میعانات گازی و سایر فرارورده های نفتی را از طریق پیمان پولی دوجانبه دریافت نماید.

وی افزود: بانک مرکزی مکلف است تا سال ۱۴۰۴ با استفاده از پیمان های پولی، سهم ارزهای واسط را در تجارت فرامرزی به کمتر از ۶۰ درصد کاهش دهد و  هر سه ماه یک‌بار گزارش پیشرفت امضای پیمان های پولی دوجانبه را به کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

میراحمدی اذعان داشت: در پایان سال اول اجرای پیمان های پولی دوجانبه باید ۱۰ درصد تجارت خارجی کشور با استفاده از این مدل تسویه مالی شود و سالانه ۱۵ درصد به آن افزوده شود. همچنین اولویت اول کشورهای همسایه و شرکای اصلی تجاری ایران( چین و روسیه) است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در پایان سال پنجم حداقل ۶۰ درصد از تجارت خارجی کشور با این مدل باید تسویه شود و دولت موظف است برای پیشبرد پیمان های پولی دوجانبه تیم عملیات ویژه از نمایندگان وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، امورخارجه، امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی با اختیارات لازم تشکیل را دهد. لازم به ذکر است دولت موظف است پیمان های پولی دوجانبه را بر بستر پیام رسان های بومی اجرایی نماید.

میراحمدی در پایان اضافه کرد: خوشبختانه و بالاخره یک بخاری از این مجلس بلند شد. تا الآن قوانین خیلی خوبی در حوزه های مختلف وضع شده اما متأسفانه علی رغم گذشت چندین سال به علت ضعف نظارت و مطالبه از مسئولین از سوی مجلس این قوانین تنها بر روی کاغذ باقی مانده و امیدوارم طرح ارائه شده از سوی نمایندگان با پیگیری و نظارت مشکلات طرح های قبلی را نداشته باشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, منطقه آزاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه