اخبار داغ

رئیس بهزیستی مهدیشهر خبر داد:

اختصاص 515 میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان مهدیشهری

اختصاص 515 میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان مهدیشهری
رئیس بهزیستی شهرستان مهدیشهر از اختصاص 515 میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان بهزیستی این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نرجس درخشنده رئیس بهزیستی شهرستان مهدیشهر در گفت و گو با خبرنگار نیزوا، اظهار کرد: 29 نفر از مددجویان بهزیستی در سال 96 برای دریافت تسهیلات خوداشتغالی در سه حوزه توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی معرفی شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

وی مجموع اعتبارات شهرستان مهدیشهر در پرداخت تسهیلات خود اشتغالی به مددجویان بهزیستی را 515 میلیون عنوان کرد و افزود: بخشی از تسهیلات توسط مددجویان جذب شده و بخش دیگری از تسهیلات از بانک های عامل در حال جذب شدن می باشد.

,

رئیس بهزیستی شهرستان مهدیشهر گفت: اعتبار شهرستان در ابتدا 357میلیون تومان بود که با توجه به اینکه جذب اعتبارات شهرستان خوب بود و مددجویانی در نوبت بودند بنابراین اعتبار ارائه تسهیلات خوداشتغالی شهرستان به 515 میلیون تومان افزایش یافت.

,

درخشنده بیان کرد: از میان 29 نفری که برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند، 5 نفر در بخش مشاغل خانگی می باشند که تسهیلات ارائه شده برای هر کدام به مبلغ 7 میلیون تومان است.

,

وی اضافه کرد: 19 مددجو و 4 بهبود یافته در بخش خود اشتغالی با ارائه 20 میلیون تومان تسهیلات برای هر یک معرفی شده اند و 20 میلیون تومان تسهیلات دیگر به یک نفر در بخش کارفرمایی ارائه شده است.

,

رئیس بهزیستی شهرستان مهدیشهردر خصوص ارائه تسهیلات کارفرمایی توضیح داد: تسهیلات کارفرمایی به این صورت است که اگر شرکتی خصوصی مددجوی بهزیستی را با تعهد 5 ساله به کار بگمارد، بهزیستی نیز به ازای جذب هر یک نفراز مددجویان، 20 میلیون تومان تسهیلات با بهره 4 درصد به آن کارفرما پرداخت می کند.

,

درخشنده ادامه داد: در این زمینه وقتی شرکت خصوصی مددجوی ما را طبق قراردادی که مابین بهزیستی و کارفرما منعقد می شود، به کار گمارد، حتی پرداخت بیمه این مددجو نیز به مدت 5 سال از طرف بهزیستی پرداخت می شود و کارفرما تنها حقوق کارفرما را طبق قانون کار باید پرداخت کند.

,

وی مددجویان بهزیستی را شامل معلولین، بهبود یافتگان، زنان خود سرپرست، زنان بد سرپرست، دختران بازمانده از ازدواج و خود سرپرست برشمرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه