اخبار داغ

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در کرج:

۱۷ میلیون قطعه مرغ مبتلا به آنفولانزای مرغی در کشور معدوم شد/ تا کنون این بیماری کنترل نشده است

۱۷ میلیون قطعه مرغ مبتلا به آنفولانزای مرغی در کشور معدوم شد/ تا کنون این بیماری کنترل نشده است
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بیش از ۱۷ میلیون قطعه مرغ مبتلا به آنفولانزای مرغی شناسایی و معدوم شد و هنوز این بیماری کنترل نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «تیتریک»، رئیس سازمان دامپزشکی کشور صبح امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اداره دامپزشکی البرز با اشاره به تولید 2 میلیون تن مرغ و 700 هزار تن گوشت قرمز میزان تولید تخم مرغ در کشور را سالیانه بیش از 9 میلیون تن اعلام کرد و گفت: ۲۶۰ کشتارگاه طیور در کشور فعالیت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
علیرضا رفیعی پور به گره خوردن مسئولیت سازمان دامپزشکی با جان و مال مردم اشاره کرد و افزود: ارائه غذای سالم به مردم و نظارت بر ذبح شرعی دام در کشتارگاه ها از جمله وظایف این دستگاه خواهد بود و  ١٣٤ هزار میلیارد تومان میزان اقتصاد دامی در کشور است و متاسفانه آنفلوانزا یکی از ۱۸۰ بیماری روزانه حوزه دام و طیور محسوب خواهد شد. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد غذای انسان را پروتئین یا فرآورده های خام دامی تشکیل می دهد اظهار داشت: امسال نیز متاسفانه ۵ الی ۸ نفر در حوزه بیماری تب کریمه کنگو جان خود را از دست دادند و اخیرا نیز بیش از ۱۷ میلیون قطعه مرغ مبتلا به آنفولانزای مرغی شناسایی و معدوم شد و هنوز این بیماری کنترل نشده است. 
,
 
,
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در خاتمه زمان شیوع ویروس آنفولانزا را از سال 95 اعلام و تصریح کرد: این ویروس از حوزه طیور وحشی به طیور بومی و طیور صنعتی با اولویت مرغ تخم گذار منتقل شد چرا که بسیاری از بیماری های مشترک بین انسان و دام و بیماری های دامی ناشناخته است.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه