اخبار داغ

فرماندار بیرجند:

بروکراسی‌های اداری برای دریافت تسهیلات خوداشتغالی برداشته شود

بروکراسی‌های اداری برای دریافت تسهیلات خوداشتغالی برداشته شود
فرماندار بیرجند با بیان این‌که 42 درصد از میزان اعتبار ابلاغی تسهیلات خوداشتغالی جذب شده است، گفت: باتوجه به میزان متقاضی و مشکل اشتغالی که وجود دارد باید بسیاری از بروکراسی‌های اداری برداشته شود تا طرح‌های خوداشتعالی زودتر به نتیجه برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، علی ناصری فرماندار بیرجند پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته اشتغال شهرستان بیرجند اظهار کرد: تبصره 16 قانون بودجه مهم است و تسهیلات اشتغال و خوداشتغالی باید از یکدیگر تفکیک شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی با بیان این‌که آیین‌نامه اخذ ضامن‌ها باید اصلاح شود و افرادی که از طرف نهادهای حمایتی معرفی می‌شوند شاید دو ضامن کارمند را نداشته باشند، افزود: رقم خوداشتغالی رقم بسیار پایینی است و شاید نیاز به دو نفر ضامن کارمند نباشد.

,

فرماندار بیرجند گفت: بسیاری از بانک‌ها می‌توانند تسهیلات 15 میلیون تومان به پایین را با یک ضامن که نیازی نیست حتما کارمند باشند را پرداخت کنند و بسیاری از پرونده‌هایی که معرفی می‌شود به دلیل نداشتن ضامن، برگشت داده می‌شود.

,

ناصری با بیان این‌که برای دریافت 20 میلیون تومان وام، داشتن دو ضامن کارمند منصفانه نیست، افزود: بانک‌ها بهتر است حداکثر مساعدت را داشته باشند و با یک ضامن کارمند و یک ضامن کاسب موافقت کنند تا مراجعه کنندگان کمتر دچار مشکل شوند.

,

وی با بیان این‌که 42 درصد از میزان اعتبار ابلاغی جذب شده است، افزود: باتوجه به میزان متقاضی و مشکل اشتغالی که وجود دارد باید بسیاری از بروکراسی‌های اداری برداشته شود و طرح‌های خوداشتعالی زودتر به نتیجه برسد.

,

فرماندار بیرجند با بیان این‌که بسیاری از مددجویان بهزیستی معلول هستند افزود: باید تبصره‌ای ایجاد شود تا افراد درجه یک معلولان نیز بتوانند از تسهیلات خوداشتغالی استفاده کنند.

,

ناصری تصریح کرد: هر کمک و مساعدتی که در امر خوداشتغالی انجام شود، دو وجه دارد؛ یکی این‌که یک امر خداپسندانه است و دیگر این‌که شعار اقتصاد مقاومتی که شعار سال نیز هست، محقق می‌شود و همچنین کمیته امداد و بهزیستی باید با یکدیگر روابط تنگاتنگی داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه