اخبار داغ

سخنی با فرماندار جدید کنگان؛

مطالبات مردمی و اهداف دولتمردان کجا بهم می رسند؟

مطالبات مردمی و اهداف دولتمردان کجا بهم می رسند؟
محضر فرماندار محترم، با استقبال از توجه تان به امر توسعه انسانی که قاعدتاً به منظور آزاد کردن استعداد، توانمندی و صلاحیت افراد برمبنای مفهوم توسعه انسانی، با افزایش گزینه ها و فرصت های موجود برای افراد این جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل کوگانا،با عرض سلام و خیر مقدم شاید به این دلیل ادا و تقدیم تبریک را در سر تیتر نوشتار برخلاف روش معمول بقرینه ی ارزیابی آینده کاری قلم گرفته باشم
زیرا  فکر می کنم بهتر این باشد که هرگاه قرار شد در هر مرحله زمانی مسئولی منصب خویش را به فرد احتمالی جایگزین بعدی خود واگذار نماید عملکردی وی را به شکلی منصفانه بررسی نموده و در صورتی که کارنامه ی درخشان یا حداقل رضایت بخشی از خود به جای گذارد آنگاه زمینه ی تبریک گفتن آن هم نه یکبار بلکه چند بار به ایشان خواهیم داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوگانا،, کوگانا،,
,

 همان گونه که مستحضرید پیش از جنابعالی دو کارگزار در دولت یازدهم و دوازدهم عهده دار مدیریت ارشد شهرستان کنگان شدند و با اینکه عمدتا به طبیعت حال و ویژگی شخصیتی هر کدام از این دو و سایر عزیزان، رغبت ورود به این عرصه ایجاب می کند که عهده دار این منصب بخاطر خودش هم که شده بسیار مایل است آثار ماندگاری درحوزه ی کارکرد مدیریتی در ابعاد متنوع فرهنگی،اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... به جای گذاشته و عقبه ی دفاع از عملکرد خویش در ذهن بگمارد. اما خلاصه ی از تجربه آنچه که در دو دوره مدیریت پیش از شما بر این شهر گذشته است با وجود تجربیاتی که هر دو از دوران ما قبل رسیدن به عنوان فرمانداری کنگان داشته اند حرکت در فضایی نه چندان مبسوط و تحرک دست به عصایی در محیطی محدود بود که بنظر می رسد حجم انبوه چالش های پیش رو و تیترهای بجا مانده کمتر اقدام شده که درسانه ها و آرشیونامه های دو طرفه ی قابل جستجو در این دوره در برابر شما بهترین شاهد برای اثبات ادعای حقیر می باشد.

,

بد نیست خاطره ی را از حدود دو دهه قبل نقل کنم نماینده حوزه انتخابیه ما تلاش داشت حسب رایزنی های و هماهنگی به عمل آمده وقت؛ همراه با توسعه میادین انرژی شهرستان فرمانداری را به بزرگان قوم معرفی کند پس از رد چند گزینه به ایشان گفته بودند گزینه ی معرفی کنید که علاوه بر شرایط وصلاحیت های عمومی مدرک تحصیلاتی وی با امور انرژی مرتبط بوده و به زبان انگلیسی هم مسلط باشد. از حسب اتفاق نیرویی با شرایط مورد نظر پیدا شد.

,

اما پس از پیگیری و رفت آمدها و گفت و شنود فراوان بلاخره کسی بر کرسی منصب تکیه زد که از یاداشت محرمانه ترین ها بیرون آمده بود و پس از این از نماینده سوال کردم که چرا  وی پاسخی کوتاه اما دردناک و قابل تاملی داد پسرم تا وقتی در میان و یا اطراف شما برخی به بحث و جدل های مخرب، دعواهای زرگری و زیرپا خالی کردن های مداوم و عدم به رسمیت شناختن توانمندی همشهریتان مشغولند! اوضاع همین خواهد بود.

,

زیرا دیگران از این شرایط به نحو دلخواه استفاده می کنند چون آنها در طرف مقابل با آرایشی هماهنگ در معرفی گزینه ی خود به بهترین شکل معمول معروفند نتیجه همین می شود سعدی علیه الرحمه بیت نغزی در این خصوص دارند قضا کشتی آن جا که خواهد برد  و گر ناخدا جامه بر تن درد شاید ذکر این خاطره هنوز ماجرایی ادامه دار و جوابی شوک آور برای ردیابی نامه دوستان پیگیر سهم مدیریت بومی شهرستان کنگان نسبتاً گویا باشد ببینیم بازکرد گره این معضل ریشه دار کجا است؟

اما در ادامه محضر فرماندار محترم ، با استقبال از توجه تان به امر توسعه انسانی که قاعدتاً به منظور آزاد کردن استعداد، توانمندی و صلاحیت افراد برمبنای مفهوم توسعه انسانی، با افزایش گزینه ها و فرصت های موجود برای افراد این جامعه است.

,
,
,

توسعه انسانی به عنوان فرایندی تعریف می شود که هدف آن افزایش تعداد و اندازه انتخاب مردمان حوزه تحت پوشش با افزایش مهارت و قابلیت انسانی برای توسعه ی همه جانبه به عنوان مبحثی زیر ساختی در ارتباط است.

,

 بسیاری  بر این باورند که توسعه منابع انسانی همانند خود توسعه است. در واقع خود توسعه یکی از اجزای توسعه انسانی است و توسعه انسانی در جامعیت و توسعه خود گسترده ترین است. توسعه خود، توسعه مهارت های زندگی عملی مانند مهارت های ارتباطی، رهبری و مدیریت زمان و منابع و ارتقاء سطح متعدد خدمات مورد نظر،  دست کم بر سه جنبه کلیدی تمرکز دارد فراهم آوردن یک زندگی سالم هدفمند و بدون دغدغه های موجود، گسترش دانش و مهارتها ، فراهم آوردن شرایط بهره برداری ازمنابع در اختیار برای دستیابی به سطح مناسب رفاه اجتماعی در زندگی مردم است.

,

در این چرخه چالش های بزرگ امروز کنگان درعناوینی چون:

,

1- امور فرهنگی (سطح آموزش عمومی، فنی حرفه ی و آموزش عالی، فرهنگ عمومی و آسیب های اجتماعی

,

2- بکار نگرفتن نیروهای بومی و بیکاری تحصیلکردگان و همچنین عقب افتادن پرداخت حقوق کارگران و تعدیل های غافلگیرانه که می توان بیش از آن هم در یکی دو ماه پایانی سال جاری و سالهای قبل در شرکت های اقماری مشاهده کرد

,

3- نوسانات ماجرای ته لنجی و مشکلات صنفی صیادان و کسب و کار

,

4- آلودگی های هوا، آب، خاک و صوتی

,

5- ارتقاء بهداشت و درمان کنگان

,

6- ضعف بنیه زیر ساختی امور شهری

,

7- ضرورت تحول اداری دستگاههای دولتی و خدمات بانکی مالی و سرمایه گذاری همگام با ضرورت ها و تحقق اهداف تا جلب رضایت نسبی عامه ی مردم 

امروز نقش جامعه و مدیران و شهروندان در ظرفیت بزرگی مانند کنگان با احساس نیاز به مهندسی مجدد آن برای تبدیل شدن به شهری توسعه یافته به واقع گرایی جدی تر و برنامه ریزی عملیاتی موثر برای خدمت به شهروندان با توجه به شعار دولتمردان و مطالبات شهروندان به اعتبارات و بودجه، شتاب مناسب، کیفیت و ارتقاء سطح سرویس دهی در خدمات متنوع به همشهریانی که به جمع  آنها پیوسته اید دارد.که عکس آن گفته اند دنیای بزرگ چه فایده ی دارد وقتی کفش های تنگ و انگشتان تاخورده، قالب گام هایمان باشد؟

,
,
,

 مهندسی توسعه ی مجدد شهرستان

,  مهندسی توسعه ی مجدد شهرستان,  مهندسی توسعه ی مجدد شهرستان,

به معنای مهندسی مدیریتی و اداری بر مبنای بررسی جامع و بازنگری اساسی در رابطه ی مطلوب بین شهروندان و نماینده دولت نهفته است اکنون جایگاه نقش شهروندان و به وِیژه نخبگان شهرستان باید در روند تصیم سازی و تصمیم گیری را در پروسه بازبینی دوباره لحاظ نمایند، ضرورتی غیر قابل انکار است لذا نماینده دولت در جهت برون رفت از موانع و طراحی راهبردی منسجم و پایدار با مبانی فکری و آماری منطقه ی و اتخاذ راهکارها و ترسیم چشم اندازی روشن نقش شهروندان در هر صنف وطبقه ی در این فرایند بازتعریف نمایند آن گاه می توان به بهبود عملکردها خوشبین بود.

,

این موارد حداقل انتظاراتی برای رسیدن به پاسخ هایی است که به درک و فهم شکاف موجود میان شهروندان و دولتمردان کمک می کنند، ما نیاز به راه حل های عمیق پیش برنده داریم و نه سطحی، بر شماری توجیهی صرف مسئله را حل نمی کند بله ما باید شعار دولت و وعده های آن را در مسئولیتی که به عهده گرفته ایم نیازمندیم تا کنشگری و بررسی دقیقی داشته باشیم و این مهم تا زمانی که به اصول (برنامه ریزی، اجرا ، مطالعه وضعیت فعلی عملیات، شنیدن صدای شهروندان، پیروی از مدل های موفق در مدیریت ارشد ) پایبند نباشیم راه بجایی نمی بریم برای نمونه چرا وقتی جوان کنگانی به اخراج و تبعیض و تضعیع حقوقش انتقاد دارد باید نگران چپ چپ و تلخ برخی از دست اندرکاران امر باشد راستی چرا، موفقیت مهندسی توسعه نیاز به " مدیریت برنامه ریزی " دارد، ما نیاز به یک فرمانداری داریم که توانایی مطابقت ابزارها با اهداف تجدید ساختار برنامه ریزی داشته باشد ما نیاز به کارگزاری داریم که تا حد زیادی از نیازهای ظاهری و پنهان ما آگاه شود و تلاش برای برآورده کردن آنها در سرمایه گذاری  تعاملی کامل برای دستیابی به اهداف معین را در دستور کار داشته باشد. بنابراین در این راستا مهم است که مجموعه مشورتی فرماندار با تکیه برمعیارهای زیر از دایره ی به شعاع یک میزگرد سفارشی بسیار فراتر رود.

,

چگونگی مهندسی توسعه  آفرین شهرستانی

, چگونگی مهندسی توسعه  آفرین شهرستانی, چگونگی مهندسی توسعه  آفرین شهرستانی,

1 - جاذبه های صادقانه ی مدیریتی، کارگزار ارشد شهرستان با گذشت زمان برای اعتماد و اطمینان بخشی متمایز به توصیف عملی، راهبرد خویش در تراز حقوق و مطالبات شهروندان بدون در نظر گرفتن ملاحظات جناحی و منافع شخصی یا گروهی به ریسک پذیری منطقی ملحق شود و استانداردهای بالای مدیریت و معیارهای ارزشی و اخلاقی و تعاریف ارائه شده برای پیگیری موضوعات و اعتبارسنجی مقیاس ها و مقایسه های موجودمتدی را برای حرکت رو به جلو با برگزیدن مدلی معیّن و مشخص برای جلوگیری ازهدر رفت وقت و زمان و انرژی و هزینه ها به منظور دستیابی به منافع مردم با تمام توان خود مطرح کند.

 2- ما کنگانی ها به فرمانداری نیاز داریم که انگیزه های منجمد شده و آرزوهای دفن شده و استعدادهای گرد و خاک گرفته و فضای پاسخ و پرسش غبارآلود را به شکل صریح و شفافی جانی دوباره بخشیده و چتر هم افزایی را بر افزایش روح انسجام شهروندی و مسئول را با شور و شوق به خوش بینی تمرکز دهد و به آینده ای روشن و جذاب جهت دهد.

3- تشویق خلاقانه و مشوق های مثبت سازنده ما به مدیری باور محور و خوش فکر، مبتکر احتیاج مبرم داریم که کوچکترین پیشنهادها را به نوآوری مدبرانه هدایت کند و سخت ترین انتقادها را به فرصتی آگاهانه تبدیل کرده و میزان چالش های فزاینده را مهار کرده و تا حد معمول و مقبول کاهش دهد و ما را تشویق کند تا رویکردها و راه حل های جدیدی برای حل مشکلات و موقعیت های نوین با گذر از موانع و آسیب های شناخته و ناشناخته برگزینیم، مدیری که از عدم تقارن سیاسی و نقد نگران نباشد این شهرستان را با همه تفاوت در دیدگاه ها، به ارائه ایده های جدید و تجربیات جدید سازند دعوت عملی و واقعی کند. و توجه به  افراد و فردا و اهتمام به خواسته شهروندان دوستدار و راهنما و مدیری که با تقویت اعتماد به نفس خود، اعتماد به نفس و اطمینان بخش در مسئولیت های خود برای احیای ایفای نقش آحاد شهروندان در از ابزار کاربردی در عرصه های مختلف پیش رو  باشد.

از آنجا که درطرح همه جانبه همه موارد واقعی در سایه روشن ضیق وقت و تنگای ابتکار عمل بی پایان قرارداریم؟ از این نقطه شروع می توان گفت که ظرفیت سازی مبانی توسعه و ارتقای  آگاهی جامعه و تقویت مهارت های  انسانی و محیطی جامعه ی که شهروند جستجوگر و ساعی مولد آن است نمی تواند به تنهایی پاسخ تمام سوالات نظری خودش را حتی در طول زندگی بدست آورد اما می توان با عضو گیری سوال کنندگان متنوع و پاسخ دهنده گان موجه موثر افقی را در برون یابی رهایی از مشکلات در فضای مهندسی توسعه با تکیه بر تجربیات گذشته در پیوند با خوانش شرایط فرا روی خود تا حدی تضمین کرد.

,
,
,
,
,
,
,

در این دیدگاه فعالیت ایده آل خود را به شیوه ای منظم و سازما یافته با فعالیتی که مستقیما درگیر با چاش ها است باید جایگزین کرد و بدین وسیله موضوعاتی که طبقه ی بندی شده اند را در شکل یک رویکرد سیستماتیک واقعی در نظر داشت.

,

روشن است که حقیقت موجود با واقعیت های تعارفی مشمول گذشته طرف معامله نیست زیرا سطح دانش و آگاهی حضور در برداشت های هر مرحله از ارزیابی عملکردها بصورتی کار پیشرفت داشته و تقسیم شده است.

,

به همین دلیل کانون فرایند موقعیت شناختی به طوری که مدنظر است بدون نقش آفرینی ذهنی جمعی وجود ندارد و افق کارکردها به عنوان یک نتیجه از ترکیب حضور در فعالیت عرصه عملی در توسعه، هر زمانی که اراده شود مایل به اندازه گیری دما یا قطر و شعاع دامنه ی کار خواهد بود با عذر خواهی از اطاله مطلب، همه ی قلم فرسایی مشروح این مختصر را فریاد می زند: برای ترمیم روند تعاملی سازنده میان شهروند کنگانی و شهریار کدام چه مسیری را باید رفت؟!

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه