اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

اختصاص ۵۸ میلیارد تومان اعتبارات برای اشتغالزایی روستایی در استان مرکزی/شهرستان‌های با نرخ بیکاری بالاتر در اولویت هستند

اختصاص ۵۸ میلیارد تومان اعتبارات برای اشتغالزایی روستایی در استان مرکزی/شهرستان‌های با نرخ بیکاری بالاتر در اولویت هستند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اختصاص ۵۸ میلیارد تومان اعتبارات برای اشتغالزایی روستایی در استان مرکزی، گفت: معیار توزیع این اعتبارات، شاخصه‌های جمعیت، نرخ بیکاری و پتانسیل‌ هر منطقه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با ندای تفرش، در خصوص اشتغال روستایی گفت: در سال ۹۶، دولت برای اشتغال روستایی ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی را اختصاص داده و این اعتبار در لایحه بودجه ۹۷ ، ۶۴ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است؛ که از منابع صندوق توسعه ملی، بانک‌ها و سایر منابع تامین می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش,

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس ادامه داد: البته این اعتبار پیش‌بینی شده در سال ۹۷، تنها برای تسهیلات اشتغال نیست، بلکه به نوسازی ناوگان حمل و نقل، پرداخت یارانه تسهیلات، صادرات توسعه محور کشور و ارائه تسهیلات به صنایع تبدیلی کشاورزی تعلق خواهد گرفت.

,

وی در خصوص نحوه ارائه تسهیلات اشتغالزایی روستایی افزود: صندوق توسعه ملی، قراردادهایی مبنی بر واگذاری سپرده با بانک‌های عامل منعقد کرده و دستورالعمل‌های اشتغال روستایی نیز به اداره کار، رفاه و امور اجتماعی استان‌ها ابلاغ شده است.

,

آغاز ثبت نام از واجدین شرایط دریافت تسهیلات اشتغالزایی

, آغاز ثبت نام از واجدین شرایط دریافت تسهیلات اشتغالزایی, آغاز ثبت نام از واجدین شرایط دریافت تسهیلات اشتغالزایی,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به آغاز ثبت‌نام متقاضیان در روزهای اخیر در کشور، اظهار کرد: اعتبارات استان‌ها توزیع شده و بر اساس مصوبات شورای اشتغال، این اعتبارات در خود استان‌ها میان شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

,

حسینی یادآور شد: در صورتی که طرح اشتغال روستایی به نحو مطلوبی اجرایی شود و مردم نیز از آن استقبال کنند، می‌توان گفت ۶۰ تا ۷۰ درصد از مشکلات مشاغل روستایی برطرف خواهد شد.

,

وی تصریح کرد: در کنار اعطای تسهیلات، در صورتی که زنجیره ارزش تولید شامل فروش تولیدات، ایجاد زمینه‌های صادرات و غیره فراهم شود، می‌توان به اشتغال پایدار نیز رسید.

,

اختصاص ۵۸ میلیارد تومان اعتبارات اشتغال روستایی به استان مرکزی

, اختصاص ۵۸ میلیارد تومان اعتبارات اشتغال روستایی به استان مرکزی, اختصاص ۵۸ میلیارد تومان اعتبارات اشتغال روستایی به استان مرکزی,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه ۵۸ میلیارد تومان اعتبار اشتغال روستایی به استان مرکزی اختصاص داده شده است، گفت: معیار توزیع اعتبارات اشتغال روستایی در میان شهرستان‌ها، بر اساس شاخصه‌های جمعیت، نرخ بیکاری و ظرفیت‌های هر منطقه است که بر مبنای تصویب در شورای اشتغال استان، میان شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

,

حسینی ادامه داد: شهرستان هایی که نرخ بیکاری بالاتری داشته باشند، سهم بیشتری از اعتبارات اشتغال روستایی به آنها اختصاص خواهد یافت.

,

وی با اشاره به ظرفیت‌های اشتغال روستایی تفرش، خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی، باغداری، پرورش ماهی در قفس، گردشگری، صنایع دستی و کشت گیاهان دارویی را می‌توان به عنوان ظرفیت‌های حداقلی شهر تفرش در بخش روستایی معرفی کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه