اخبار داغ

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری تنگستان:

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در لایه‌های پنهان جامعه وجود دارد

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در لایه‌های پنهان جامعه وجود دارد
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری تنگستان گفت: ، آسیب های اجتماعی یک موضوع پیچیده و مهم در حوزه اجتماعی است که باید بیشتر به این موضوع پرداخته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  احمد دشتی معاون سیاسی فرمانداری تنگستان در گفتگو با خبرنگار سپاس، اظهار داشت: امروزه انواع آسیب‌ها در جامعه وجود دارد به ویژه در خصوص معضل طلاق که به علت عدم تسلط و آشنایی والدین و فرزندان به مهارت‌های زندگی صورت می‌گیرد که این امر از اهمیت خاصی برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

وی افزود: مخفی کردن و عدم ارائه آمار دقیق آسیب ها در واقع پاک کردن صورت مسئله است، در صورتی که آن آسیب به صورت زیرپوستی رشد و افزایش کرده و جامعه را در برمی‌گیرد.

,

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تنگستان تصریح کرد:  استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در خصوص پژوهش و کاربردی کردن آن به ویژه در زمینه آسیب‌های اجتماعی باید مدنظر قرار گیرد، چرا که وقتی دانشگاهی در این شهرستان وجود دارد باید نمودی از آن در جامعه وجود داشته باشد.

,

وی اضافه کرد: مصرف مشروبات الکلی، آمار طلاق و ... از جمله مواردی هستند که سالهای سال با مخفی کاری و عدم ارائه آمار دقیق، رشد فزاینده ای در جامعه داشته است که باید اینگونه بیان کرد که بسیاری از آسیب های اجتماعی در لایه های پنهان جامعه وجورد دارد که نیاز به شناسایی است.

,

دشتی افزود: یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید ایجاد انگیزه و تقویت روحیه مطالبه گری در سطح کشور است و این دولت افتخار دارد بعد از گذشت ۴ دهه از عمر انقلاب، منشور حقوق شهروندی را تنظیم و تدوین کند و برای اجرا، ابلاغ کند.

,

این مسئول ادامه داد: باید اینگونه بیان نمود که حدود نیمی از جمعیت کشور ما زیر ۴۰ سال سن دارند و بیش از نیمی از این تعداد بین سنین ۱۵ تا ۳۰ سال هستند که به عنوان جمعیت جوان شناخته می شوند و طبیعی ست کشوری با این ساختار جمعیتی اگر نتواند استراتژی و برنامه ریزی خود را مبتنی بر مطالبات، درخواست‌ها و مشکلات این قشر بنا نهد، به عدالت اجتماعی و توسعه پایدار نخواهد رسید.

,

معاون فرمانداری تنگستان نگاه دولت تدبیر و امید به جوانان را نگاهی توسعه محور، فرصت ساز و فرصت نگر با رویکردی مبتنی بر پویایی، نشاط و امید به آینده دانست.

,

احمد دشتی بیان داشت: با توجه نظریه کارشناسان این امر ، آسیب های اجتماعی یک موضوع پیچیده و مهم در حوزه اجتماعی است و برای کاهش آن در سطح کشور نمی توان نسخه واحد پیچید و با توجه به شرایط و موقعیت هر منطقه می بایست با اجرای طرح های کارشناسی و دقیق برای کنترل و کاهش آن برنامه ریزی نمود.

,

وی اضافه کرد: با همکاری اجتماع محورهای فعال در سطح شهرستان و بهره گیری از توان و ظرفیت مردم و سازمان‌های مردم نهاد در راستای کاهش آن گام برداشت و تقویت و توسعه سازمان‌های مردم نهاد که از جمله شعارها و برنامه های محوری دولت بوده است در راستای تحقق این خواسته است.

,

دشتی گفت: اجرای مرحله طرح نشاط اجتماعی در استان اقدامی مناسب در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی است و قطعا جامعه افسرده و غمگین زمینه رشد آسیب های اجتماعی را فراهم می کند و اجرای چنین برنامه هایی در نشاط، پویایی و شادی جامعه موثرند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه