اخبار داغ

نمک بی تدبیری بر زخم گلایه های مردم/عدالتی که خبر جدایی سفره دولتمردان از صاحبانش را می دهد

نمک بی تدبیری بر زخم گلایه های مردم/عدالتی که خبر جدایی سفره دولتمردان از صاحبانش را می دهد
واریز مرحله نخست سود سهام عدالت واکنش های جالبی از سوی اقشار مختلف مردم الیگودرز را بدنبال داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هیجار ،مرحله نخست سود سهام عدالت به حساب مشمولان در بعدازظهر روز سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ برای مالکان کل سهام مبلغ ۵۰هزار تومان و برای بقیه مردم 26هزار و600 تومان  واریز شد

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هیجار,

بر اساس قانون پس از پایان مهلت ۱۰ سال تسویه اقساط سهام عدالت، سود سهام سال مالی ۹۵ این شرکتها باید در سال ۹۶ میان مشمولان توزیع شود

,

 طبق اخبار کلیه ۴۹ میلیون نفری که ثبت‌نام‌شده قطعی سهام عدالت هستند، قطعاً سود مربوط به سهام خود را دریافت می‌کنند. کل سود پرداختی ۱۵۰ هزار تومان است که در سه نوبت و برای کسانی که سهامشان یک‌میلیون تومان است پرداخت شده و مابقی سهامداران نیز به‌اندازه ۵۳ درصد از سهام خود، سود دریافت می‌کنند که در مجموع حدود ۸۰ هزار تومان است و در دو تا سه قسط پرداخت می‌شود.

,

با واریز اولین سود سهام عدالت واکنش هایی بدنبال داشت که در این گزارش به آنها اشاره می کنیم .

,

سهام عدالت،عکس،تصویر،صحبت های مردم الیگودرز

, سهام عدالت،عکس،تصویر،صحبت های مردم الیگودرز,

 

,

جدایی سفره مسئولین از مردم

,

صلواتی یکی از شهروندان الیگودرز در این خصوص گفت: امسال که وضعیت کاسبی بسیار ولی با این حال برای دریافت شماره شبا هر نفر مبلغ 50هزار تومان واریز نمودم ولی دولت تنها به چهار نفراز اعضای خانواده در مجموع  100هزار تومان پرداخت کرده است این که نوعی نا عدالتی در حق مردم است.

,

وی ادامه داد: متاسفانه چند ماهی  دولتمردان با افزایش قیمت ،بنزین سبب گرانی  بسیار از اجناس شدند درحالیکه  روز به روز درآمد اقشار مختلف مردم کاهش یافته شاهد افزایش بیکاری و گرانی هستیم.

,

 سهام عدالت،عکس،تصویر،صحبت های مردم الیگودرز

, سهام عدالت،عکس،تصویر،صحبت های مردم الیگودرز,

 این شهروند بیان کرد: واریز این سود به این مبلغ نشان می دهد که سفره مسئولین از سفره مردم جداست و گویا  دولتمردان بجای رفع مشکلات اقتصادی و گرفتاریهای مردم به فکر منافع خودشان هستند.

,

وعده های دنباله دار مسئولین برای اشتغال وتحقق اقتصاد مقاومتی

,

سرلک یکی دیگر از همشهریان در این باره گفت: سه نفر از فرزندانم دارای تحصیلات کارشناسی وبالاتر هستند که بیکار می باشند و حقوق بازنشستگی ام تنها برای تامین مخارج زندگی می باشد سوال من از مسئولین این است که واقعا این مبلغ ها برای رفع مشکلات مردم است یا نمکی بر دردها ومطالباتشان است؟

,

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانیهای خود بارها به مسئولین تذکر داده مردم نسبت به وضعیت اقتصادی و... گله مند هستند وبا نامگذاری دوسال باعنوان اقتصاد مقاومتی تولید واشتغال و اقدام وعمل خواستار اقدام اساسی از سوی مسئولین در این خصوص شدند ولی بعد از گذشت این مدت بازهم دولتمردان تنها شعار می دهند.

,

حقوقهای نجومی،عکس،تصویر،سهام عدالت

, حقوقهای نجومی،عکس،تصویر،سهام عدالت ,

حقوقهای میلیونی چند نفر در برابر سود چند هزار تومانی به میلیونیها نفر

,

خانم گودرزی یکی دیگر از شهروندان در این خصوص گفت: عده ای در زمان انتخابات شعار دادند که هدف ما ترویج امید و باید کاری کنیم که دولت دست به سوی مردم دراز کند نه مردم به سوی دولت ، هم اکنون صحبت از قطع یارانه که تنها منبع در آمدی اقشار ضعیف وحتی متوسط جامعه می کنند.

,

وی ادامه داد: متاسفانه هر روز در خبرها شاهد اختلاس های میلیاردی از سوی برخی افراد هستیم در حالیکه مردم  حتی در تامین مخارج زندگی خود مانده اند برخی حقوقهای چند صد میلیونی دریافت می کنند و سود سهام عدالت میلیونها ما فقط چند هزار تومان است.

,

این بانوی الیگودرزی بیان کرد: متاسفانه دولتمردان  اقشار کم درآمدوضعیف جامعه را فراموش کرده است و تنها با وعده و صحبت قصد دارد نشان دهد که گشایش اقتصادی وجود داشته و مردم در رفاه هستند حتی مسئولین از مردم به عنوان گدایان یاد می کنند که توهین بزرگ نسبت به مردم است.

,

 سهام عدالت،عکس،تصویر،صحبت های مردم الیگودرز

, سهام عدالت،عکس،تصویر،صحبت های مردم الیگودرز,

مشاور وزیر نفت: سهام عدالت پول را بین گداها توزیع می‌کند

,

عباس کاظمی، مشاور وزیر نفت به تازگی در مصاحبه با سایت نود اقتصادی طی اظهاراتی گفته است: حدود ۴۰ درصد از کل سهام شرکت‌های پالایشی به تعاونی‌های سهام عدالت اختصاص یافته اما این تعاونی‌های سهام عدالت پولی برای تزریق کردن بابت توسعه در شرکت‌های پالایشی ندارند.

,

وی ادامه داد: «شرکت‌های تعاونی سهام عدالت خوب اداره نمی‌شوند. سهام عدالت صاحب ندارد و فقط پول را بین گداها توزیع می‌کند.»

,

این در حالی است اسحاق جهانگیری، معاون اول روحانی در ایام انتخابات ۹۶ در خصوص  سهام عدالت گفت: «از شهریور ۱۳۹۶ هر فرد تحت پوشش کمیته امداد مالک ۱۰ میلیون تومان سهام در کارخانه های کشور خواهد بود و بقیه جمعیت بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان سهام بهترین کارخانه ها را خواهند داشت و در سود کارخانه ها مشارکت خواهند کرد«.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه