اخبار داغ

پیام تسلیت مراجع تقلید و علما به خانواده های کارکنان نفتکش سانچی؛

مسئولان علت حادثه کشتی نفتکش را هرچه سریعتر پیگیری کنند/جانباختن دریا نوردان فداکار، مصیبت سخت و سنگینی است

مسئولان علت حادثه کشتی نفتکش را هرچه سریعتر پیگیری کنند/جانباختن دریا نوردان فداکار، مصیبت سخت و سنگینی است
مراجع تقلید و علمای قم در پیامی، جان باختن جمعی از دریانوردان فداکار در حادثه اخیر کشتی سانچی را به خانواده آنان تسلیت گفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، یکی از نادرترین اتفاقات دریایی شنبه، ۱۶ دی ماه، ساعت ۲۰ به وقت محلی در آب های ساحل شرق چین با برخورد یک نفتکش ایرانی به نام سانچی و کشتی فله بر چینی که حریق نفتکش و مفقود شدن ۳۲ پرسنل آن را در پی داشت رقم خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

سانچی حامل ۱۳۶ هزار تن معیانات گازی متعلق به شرکت ملی نفت ایران(معادل حدود یک میلیون بشکه به ارزش حدود ۶۰ میلیون دلار بر مبنای قیمت‌های کنونی نفت خام در بازار جهانی) است و درحال حرکت به سمت کره جنوبی بوده است.

,

در این حادثه از 32 نفر پرسنل 29 نفر آن ایرانی هستند که برخی از افراد برای گذراندن  دوران کارآموزی خود در این نفتکش مشغول فعالیت بودند اما بعد از گذشته یک هفته تلاش سانچی غرق شد و پرسنل آن هم پیدا نشدند.

,

مسئولان علت حادثه کشتی نفتکش را هرچه سریعتر پیگیری کنند

, مسئولان علت حادثه کشتی نفتکش را هرچه سریعتر پیگیری کنند,

اما در پی وقوع این حادثه مراجع تقلید پیام تسلیتی را منتشر کردند که متن پیام تسلیت حضرت آیت الله نوری همدانی به مناسبت جانباختن دریانوردان فداکار کشتی نفتکش در اقیانوس آرام به این شرح است:

,

خبر ناگوار حادثه کشتی نفتکش که منجر به جانبختن بهترین فرزندان ایران شد موجب تاسف و تاثر گردید

,

بی تردید این مصیبت  برای ما و ملت بزرگوار ایران و خانواده عزیزان ازدست رفته سنگین است که با عنایت پروردگار عالم باید تحمل شود.

,

امید است مسئولان محترم هرچه سریعتر علت حادثه را پیگیری و کارهای لازم را برای آرامش خانواده این عزیزان انجام دهند.

,

اینجانب ضمن ابراز همدردی عمیق، درگذشت این عزیزان را به بازماندگان شان و ملت عزیز ایران تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال رحمت و غفران الهی برای ارواح شان مسئلت میکنم.

,

جانباختن دریا نوردان فداکار، مصیبت سخت و سنگینی است

, جانباختن دریا نوردان فداکار، مصیبت سخت و سنگینی است,

همچنین آیت اللّه صافی گلپایگانی هم در پی جان باختن چندین نفر از دریانوردان فداکار ایرانی در حادثه اخیر نفتکش سانچی پیام تسلیتی را به خانواده آن داد که به شرح ذیل می باشد:

,

حادثه ناگوار و دلخراش جان باختن تعدادی از فرزندان عزیز کشورمان، دریانوردان غیور و فداکار هنگام انجام وظیفه، موجب تاثر و تاسف گردید‌.

,

این مصیبت، بسیار سخت و سنگین است و فقط باید از خداوند متعال استمداد نمود که به بازماندگان داغدار، صبر و اجر عنایت فرماید.

,

اینجانب این ضایعه مولمه را به خانواده های محترم آن عزیزان تسلیت گفته و رحمت و غفران الهی برای ارواح پاکشان از خداوند متعال مسئلت دارم.

,

همچنین در ادامه آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) هم برای ابراز همدردی با خانواده های کارکنان نفتکش سانچی پیام تسلیت را صادر کردند که شرح ذیل می باشد:

,

ضایعه‌ی دردناک جان باختن کارکنان کشتی نفت‌کش ایرانی که در اسارت تلاطم طوفان و آتش و دود در حین انجام‌ وظیفه و خدمت به کشور سربلند ایران اسلامی دچار حادثه شدند، حقیقتاً موجب تأثر و تألم گردیده است.

,

از خداوند متعال علوّ درجات را برای آن دریادلان تلاشگر در عرصه اقتصاد مقاومتی مسئلت نموده و از جوار بارگاه کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها دعاگوی قلب داغدار و مصیبت‌دیده‌ی بازماندگان آن عزیزان هستم.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه