اخبار داغ

کارشناس سیاست داخلی و خارجی:

باج‌خواهی سیاسی آمریکا در پی تمدید مشروط برجام/توافق برجام از درون تهی شده است

باج‌خواهی سیاسی آمریکا در پی تمدید مشروط برجام/توافق برجام از درون تهی شده است
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: شروط جدید رئیس جمهور آمریکا برای تمدید مجدد تعلیق تحریم‌های هسته‌ای و تکرار چندین‌باره برای مذاکره در خصوص مسائل دفاعی و موشکی، نوعی باج‌خواهی سیاسی محسوب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی الفت‌پور، کارشناس سیاست داخلی و خارجی در گفتگوی اختصاصی با صبح محلات،در خصوص تحریم های جدید آمریکا علیه ایران و تمدید مشروط تعلیق تحریم ها توسط ترامپ گفت: شروط جدید رئیس جمهور آمریکا برای تمدید مجدد تعلیق تحریم‌های هسته‌ای به دلیل پافشاری مسئولان نظام مبنی بر خط قرمز بودن مباحث موشکی و دفاعی است و تکرار چندین‌باره برای مذاکره در خصوص مسائل دفاعی و موشکی به نوعی باج‌خواهی سیاسی محسوب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح محلات, صبح محلات,

ترامپ به دنبال همراه‌سازی جامعه جهانی برای اعمال فشار بیشتر بر ایران است

, ترامپ به دنبال همراه‌سازی جامعه جهانی برای اعمال فشار بیشتر بر ایران است, ترامپ به دنبال همراه‌سازی جامعه جهانی برای اعمال فشار بیشتر بر ایران است, ترامپ به دنبال همراه‌سازی جامعه جهانی برای اعمال فشار بیشتر بر ایران است,

وی ادامه داد: اگر ترامپ توان لغو برجام و خارج شدن از آن را در عرصه بین‌الملل داشت، تعلیق تحریم‌ها را برای یک دوره چند ماهه تمدید نمی‌کرد، چراکه این تعلیق مدت‌دار دلیل خاصی ندارد.

,

الفت‌پور بیان کرد: ترامپ به دنبال همراه‌ کردن جامعه جهانی با خود برای اعمال فشار بیشتر بر ایران است و البته تاکنون شاهد بودیم که مواضع ترامپ توسط مجامع جهانی و حتی اتحادیه اروپا تأیید نشده است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اغتشاشات اخیر در ایران و تلاش آمریکا برای سوء‌استفاده از این جریانات، بیان کرد: رئیس جمهور آمریکا تصور می‌کرد اغتشاشات اخیر ایران، اتفاقی گسترده است و به این وسیله می‌تواند جامعه جهانی را با خود همراه کند. اما چنین اتفاقی رخ نداد و ترامپ در مخمصه‌ای گیر کرد که علاوه بر عدم تحقق تصوراتش از برجام، امکان خروج کامل از آن را نیز ندارد و به دنبال فرصتی برای ایجاد فضای فکری علیه ایران در مجامع جهانی است.

,

تنها بخش کوچکی از مشکلات امروز کشور ما به تحریم و برجام بازمی‌گردد

, تنها بخش کوچکی از مشکلات امروز کشور ما به تحریم و برجام بازمی‌گردد, تنها بخش کوچکی از مشکلات امروز کشور ما به تحریم و برجام بازمی‌گردد, تنها بخش کوچکی از مشکلات امروز کشور ما به تحریم و برجام بازمی‌گردد,

الفت پور، تحر‌یم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا را نقض صریح برجام دانست و افزود: در حالیکه رئیس جمهور آمریکا به دنبال مسدود کردن اندک منافع ایران از برجام است، مسئولان کشور به فکر جلوگیری از همراهی مجامع جهانی با آمریکا هستند و این در حالی است که تنها بخش کوچکی از مشکلات امروز کشور ما به موضوع تحریم و برجام باز‌می‌گردد.

,

وی اظهار کرد: آمریکا با تسلطی که بر مدیریت جهانی دارد، در حال تحریم کشور ما از راه‌های مختلف است و به نوعی پایبندی به برجام تنها برای حفظ وجهه آمریکا در مجامع جهانی است و تمدید چندباره و مدت‌دار تعلیق تحریم‌ها نیز از همین رو انجام می‌‌شود.

,

تحریم های جدید به اصل برجام ضربه زده است

, تحریم های جدید به اصل برجام ضربه زده است, تحریم های جدید به اصل برجام ضربه زده است, تحریم های جدید به اصل برجام ضربه زده است,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تلاش آمریکا برای اعمال بار منفی خروج از برجام بر دوش ایران، گفت: تحریم‌های جدید به اصل سند برجام ضربه وارد کرده و ایران با پایبند بودن به آن، تنها به دنبال حفظ حیثیت جهانی خود است.

,

تعیین قیمت نفت از سوی آمریکا، ایران و کشورهای نفت خیز را تحت فشار قرار داده است

, تعیین قیمت نفت از سوی آمریکا، ایران و کشورهای نفت خیز را تحت فشار قرار داده است, تعیین قیمت نفت از سوی آمریکا، ایران و کشورهای نفت خیز را تحت فشار قرار داده است, تعیین قیمت نفت از سوی آمریکا، ایران و کشورهای نفت خیز را تحت فشار قرار داده است,

الفت‌پور تصریح کرد: کسی توصیه نمی‌کند از برجام خارج شویم، اما باید سود و زیان آن از تمامی جوانب مورد بررسی قرار گیرد. اکنون درحالیکه کشور تمامی فشارهای خارجی را تحمل می‌کند، برجام از درون تهی شده و ایران هیچ منفعتی از برجام نبرده است.

,

وی با طرح سؤالی در خصوص سود برجام برای کشور گفت: شاید امروز به واسطه برجام امکان فروش نفت برای کشور فراهم شده باشد، اما با اعمال تحریم‌های جدید و تعیین قیمت نفت از سوی آمریکا در توافق با شرکای منطقه‌ای، به نوعی ایران تحت فشار قرار گرفته است.

,

الفت پور با اشاره به اینکه قیمت نفت باید بیش از ۱۰۰ دلار باشد، ادامه داد: در حال حاضر نفت با قیمت ۵۰ الی ۶۰ دلار به فروش می رسد و کشورهای صادرکننده نفت نیز به نوعی به دلیل خصومت آمریکا با ایران متضرر شده‌اند.

,

مسئولان اتفاقات را به صورت شفاف برای مردم بازگو کنند

, مسئولان اتفاقات را به صورت شفاف برای مردم بازگو کنند, مسئولان اتفاقات را به صورت شفاف برای مردم بازگو کنند, مسئولان اتفاقات را به صورت شفاف برای مردم بازگو کنند,

این کارشناس مسائل سیاسی آگاهی دادن به مردم از سوی سیاستمداران کشور را یکی از اولویت‌های مدیریت کشور دانست و اضافه کرد: آمریکا در حال تهی کردن برجام برای فشار به ایران است و در واقع برجام هیچ سودی برای ما نداشته و مسئولان و سیاستمداران باید به‌صورت شفاف موضوعات را برای مردم بازگو کنند.

,

وی تصریح کرد: برجام جز پُز سیاسی عده ای خاص و ابزاری برای اجرای بازی های سیاسی در داخل کشور، برای مردم عادی منفعتی نداشته است چراکه مشکلات امروز کشور که اقشار عادی را نیز تحت فشار قرار داده به مسائلی به جز تحریم و برجام مربوط است.

,

الفت‌پور ادامه داد: مشکلات امروز کشور نشان از سوءمدیریت و عدم کفایت برخی مسئولان دارد و برجام منفعت جریانی خاص را دربرداشته است. مشکلات عدیده بر سر صادرات و معضلات مزمن ورود محصولات خارجی بدون ضابطه بسیار مهم تر از برجام است.

,

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برزمین مانده است/مسئولان چشم انتظار تصمیم ترامپ هستند!

, سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برزمین مانده است/مسئولان چشم انتظار تصمیم ترامپ هستند!, سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برزمین مانده است/مسئولان چشم انتظار تصمیم ترامپ هستند!, سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برزمین مانده است/مسئولان چشم انتظار تصمیم ترامپ هستند!,

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: در حالیکه اجرای کامل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مسئولان رها شده است، ما در انتظار تصمیم‌گیری خارجی‌ها برای آینده کشور هستیم.  همه باید بدانند مسئله امروز کشور لیست‌های چند هزارتایی از واردات غیر‌ضروری است و رئیس جمهور نیز باید از این واردات جلوگیری و در راستای تقویت توانمندی‌های داخلی اقدام کند.

,

وی با تأکید بر عدم دستاورد چشمگیر برجام برای کشور اظهار کرد: مسئولان کشور باید ستادی بالقوه برای اجرایی شدن این سیاست‌ها تشکیل  و گزارش‌های جزئی از تصمیمات و اقدامات دولت در راستای واردات، مالیات، گمرک و خروج بنگاه‌های اقتصادی از رکود را به مردم ارائه دهند.

,

ماه عسل دولت به پایان رسیده و باید پاسخگوی مردم باشد

, ماه عسل دولت به پایان رسیده و باید پاسخگوی مردم باشد, ماه عسل دولت به پایان رسیده و باید پاسخگوی مردم باشد, ماه عسل دولت به پایان رسیده و باید پاسخگوی مردم باشد,

الفت‌پور اعتراضات مردمی را به علت عدم پرداخت صحیح، کامل و عمیق رسانه‌ها به مطالبات به حق مردم دانست و اظهار کرد: امروز باید به صراحت بگوییم که ماه عسل دولت به پایان رسیده و باید پاسخگوی مردم باشد.

,

همراهی رسانه‌ها با مردم در راستای مطالبه‌گری‌های به حق آنان

, همراهی رسانه‌ها با مردم در راستای مطالبه‌گری‌های به حق آنان, همراهی رسانه‌ها با مردم در راستای مطالبه‌گری‌های به حق آنان, همراهی رسانه‌ها با مردم در راستای مطالبه‌گری‌های به حق آنان,

وی خاطرنشان کرد: اظهارات رئیس جمهور آمریکا نیز هیچ اهمیتی ندارد، چراکه دولتمردان باید پاسخگوی مطالبات مردم در خصوص اقتصاد مقاومتی باشند و مطالبه‌گری رسانه‌ها نیز باید در همین راستا باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه