اخبار داغ

در کارگاه آموزشی "تحکیم بنیان خانواده" مطرح شد؛

به خاطر فقر و بی پولی ازدواج را ترک نکنیم

به خاطر فقر و بی پولی ازدواج را ترک نکنیم
کارگاه آموزشی با موضوع تحکیم بنیان خانواده به همت اداره ورزش و جوانان شهرستان باشت در کانون پرورش فکری کودکان با حضور ورزشکاران و ورزش دوستان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از باشت نیوز؛ صبح امروز کارگاه آموزشی با موضوع تحکیم بنیان خانواده به همت اداره ورزش و جوانان شهرستان باشت در کانون پرورش فکری کودکان با حضور ورزشکاران و ورزش دوستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, باشت نیوز؛ ,  ,

عزت الله سیدی زاده  در آیین این جلسه به اهمیت خانواده دراسلام اشاره و تصریح کرد: بهترین راه برای انتخاب همسر این است که دین و ایمان وی را مورد بررسی قرار دهیم. جوانان و دختران امروزه باید از خانواده تبعیت کنند و در انتخاب همسرشان از خانواده کمک بخواهند.

,

این کارشناس خانواده عنوان کرد: ازدواج مایه آرامش و آسایش است و در پی ازدواج کردن باید این موارد اتفاق بیفتد. زن باید کم توقع، متدین، مهربان و امین شوهر باشد. توانا و دانا باشد،فردی را انتخاب کنید که اهل شراب خوری نباشد.

,

سیدی زاده تکریم و احترام متقابل را یکی از ویژگی های مهم تشکیل خانواده دانست و گفت: یارخوب و صمیمی برای همسرتان باشید، افرادی که ازدواج می کنند و تشکیل زندگی می دهند باید بتوانند نیازهای جسمی و روحی یکدیگر را جوابگو باشند.

,

این کارشناس خانواده با اشاره به سوره هایی از قران راز مهم تشکیل خوشبختی را در ارامش روحی و جسمی دانسته و گفت: فلسفه ازدواج را سوره روم آیه ۲۰ به ما آموزش داده است که برای آرامش ازدواج کنیم و نیش و کنایه به همسرمان نزنیم.

,

سیدی زاده افزود: خداوند رزق کسی را که میخواهد ازدواج کند می دهد و نباید بخاطر بی پولی و درآمد کم ازدواج را کنار گذاشت،ازدواج نصف دین را کامل می کند و حدیث های زیادی در این موارد از معصومین(ع) مطرح شده است.

,

وی ضمن اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) گفت: هرکس قدمی برای زن و شوهری که باهم قهر کرده اند بردارد خداوند ثواب 100 شهید که در راه حق به شهادت رسیده اند به او خواهد داد.

,

این کارشناس خانواده بنای زندگی را برعشق و محبت دانست وتصریح کرد: با وجود همنشین خوب زندگی پرمهری خواهیم داشت.

,

سیدی زاده در ادامه به نباید های ازدواج اشاره و گفت: باید مشاوره صورت بگیرد ولی اینکه همه کارها را به دیگران واگذار کنیم درست نیست و اشتباه است.ازدواج نباید ترحمی باشد و بدلیل دلسوزی نباشد، ازدواج نباید اجباری باشد، ازدواج کردن به دلیل تنها بودن اشتباه است،فردی که احساس حقارت می کند و می خواهد با ازدواج مشکل خود را حل کند که کار اشتباهی است.

,
 
 
 
 
 

انتهای پیام/ 

,
 
 
 
 
 

انتهای پیام/ 

,
 
 
 
 
 

انتهای پیام/ 

,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,

انتهای پیام/ 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه