اخبار داغ

شهید محمد خوش رزمی/

شهامت پیشمرگ مسلمانی که ضدانقلاب را ناکام گذاشت

شهامت پیشمرگ مسلمانی که ضدانقلاب را ناکام گذاشت
محمد دل به دریا می زند تا پیکر همرزم شهیدش را از چنگال نیروهای ضد انقلاب خارج و به دست خانواده همرزم شهیدش برساند. اما نیروهای ضد انقلاب رگبار گلوله را به سمت محمد نشانه می گیرند، اما شهید خوش رزمی موفق می شود پیکر همرزم شهیدش را به دست خانواده اش برساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، پیشمرگ مسلمان کرد شهید محمد خوش رزمی فرزند عبدالرحیم در دهمین روز از مهرماه سال 1335 در شهرستان سقز دیده به جهان گشود. محمد دوران کودکی را در زادگاهش پشت سر گذاشت و بعد از آن مشغول کار شد تا باری از روی دوش خانواده اش بردارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیشمرگ روح الله,

 

,

در یکی از عملیات هایی که محمد در آن حضور داشت یکی از دوستانش به شهادت می رسد، محمد دل به دریا می زند تا پیکر همرزم شهیدش را از چنگال نیروهای ضد انقلاب خارج کند و به دست خانواده همرزم شهیدش برساند. اما نیروهای ضد انقلاب برای اینکه محمد را در انجام این کار ناکام بگذارند، رگبار گلوله را به سمتش نشانه می گیرند، اما محمد موفق می شود پیکر همرزم شهیدش را به دست خانواده اش برساند.

,

 

,

یک شب منزل مسکونی شهید خوش رزمی طعمه حریق می شود، زمانی که همسرش نگران خسارت وارده بوده، او را دلداری می‌دهد و می گوید: دوستان نزدیک من برای رضای خدا جانشان را تقدیم می‌کنند، مال دنیا که ارزش این همه نگرانی را ندارند. خسارات مادی قابل جبران است.

,

 

,

کاک محمد بیش از دو سال در جمع پیشمرگان مسلمان کرد بارها در کمال شجاعت تا مرز شهادت پیش رفته بود و همواره تحت تعقیب عوامل ضد انقلاب بود. در همان سال‌ها شبانه به خانه‌اش حمله کردند و او به تنهایی در مقابل حرامیان ایستاد و ساعت‌ها مقاومت کرد و اجازه نداد که نیروهای ضدانقلاب پیروز این میدان نابرابر باشند.

,

 

,

شهید خوش رزمی ازدواج کرد و صاحب دو فرزند دختر شد؛ یکی را مهری و دیگری را صبری نام نهاد و مدام به همسرش سفارش می‌کرد که مراقبت فرزندانش باشد. زیبایی های زندگی و مهر و محبت پدرانه نیست نتوانست میان شهید خوش رزمی و جبهه های رزم فاصله بیاندازد.

,

 

,

شهید محمد خوش رزمی در حالیکه دختر خردسال ـ صبری ـ چند ماه بیشتر نداشت، در هجدهمین روز از خرداد ماه سال 1364 بر اثر اصابت گلوله در درگیری با گروهک های ضد انقلاب در یکی از روستاهای سقز به نام قلقه مظلومانه به شهادت رسید و در گلزار شهدای سقز کنار همرزمان شهیدش آرام گرفت.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه