اخبار داغ

رئیس حفاظت محیط زیست بروجن:

حریق تالاب گندمان مهار شد/ریزگردها ناشی از مراتع"حلو" است

حریق تالاب گندمان مهار شد/ریزگردها ناشی از مراتع"حلو" است
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن از اطفاء حریق تالاب گندمان خبر داد و گفت: ریزدگردها با وزش باد شدید و از مراتع "حلو" ناشی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی منصوری در گفتگو با کلار، اظهار داشت: آتش سوزی تالاب گندمان ساعت یک بامداد امروز دوشنبه پس از 5 ساعت تلاش با سرعت عمل نیروهای مردمی و امدادی با آتش کوب مهار شد.

وی درباره علت آتش سوزی گفت: تالاب گندمان چند وقت پیش به صورت گسترده دچار آتش سوزی شد و با وزش باد شدید قسمت های جزئی که زیر خاکستر می سوخت شعله ور شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجن با اشاره به وزش باد در مشتعل ساختن شعله های آتش، گفت: برای جلوگیری از شعله ور شدن دوباره آتش پاشش آب بر روی خاکسترها به وسیله پمپ و لوله در حال انجام است.

منصوری با بیان این که هنوز میزان خسارت آتش سوزی در تالاب گندمان مشخص نیست، گفت: میزان خسارت وارد شده به تالاب در دست بررسی است. 

ریزگردها ناشی از مراتع"حلو" است؛ از طرف تالاب نیست

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن همچنین گفت: آلودگی هوا و ریزدگردها با وزش باد شدید و از مراتع "حلو" ناشی می شود.

وی اضافه کرد: بخشی از مراتع "حلو" اطراف تالاب گندمان به خاطر چرای بیش از حد دام و زمین های زیاد کشاورزی به صورت پایش دست به دست هم داده و باعث پراکنش ریزگردها شده است.

منصوری ادامه داد: این مراتع به شدت مورد استفاده نادرست قرار گرفته، پوشش گیاهی آن از بین رفته و وزش باد شدید باعث آلودگی و ریزگردها شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن با تاکید بر احیا شدن اکولوژیک این مراتع، گفت: کاشت بوته های مقاوم به کم آبی و جلوگیری از چرای دام ها مانع از ایجاد ریزگرد و گرد و خاک می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن به طرح های اصلاحی مانند درختکاری اشاره کرد و گفت: اگر عملیات اصلاحی در پوشش گیاهی این منطقه ایجاد شود با تامین آب و کاشت درخت و درختچه از خیزش گرد و خاک جلوگیری می شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلار,
,
,
,
,
,
,
,
, ریزگردها ناشی از مراتع"حلو" است؛ از طرف تالاب نیست, ریزگردها ناشی از مراتع"حلو" است؛ از طرف تالاب نیست,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه