اخبار داغ

با گذشت 4 ماه از آغاز سال تحصیلی؛

پرداخت طلب پیمانکاران؛ لازمه توزیع شیر رایگان در مدارس

پرداخت طلب پیمانکاران؛ لازمه توزیع شیر رایگان در مدارس
توزیع شیر که از برنامه‌های مشارکتی وزارت خانه های آموزش‌وپرورش، صنعت، معدن و تجارت و بهداشت است با هدف فرهنگ‌سازی مصرف شیر سالانه در مدارس انجام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، بیش از ۱۰ سال است توزیع شیر در مدارس به منظور اصلاح الگوی مصرف دانش آموزان و ارتقای وضعیت سلامتی آنان در حال انجام بوده و توزیع ۷۰ نوبت شیر در سال برای هر دانش آموز تصویب شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

اما چند سالی است که عدم توزیع مناسب و به موقع، به میزان کافی در تمام مدارس کشور، مشکلاتی را ایجاد کرده است.

,

این طرح به شکل شیر رایگان بر روی میز دانش‌آموزان به دنبال فرهنگ‌سازی مصرف شیر است تا این ماده غذایی مغزی به یکی از عادات تغذیه دانش‌آموزان تبدیل شود.

,

با این وجود نزدیک به ۴ ماه از آغاز سال تحصیلی سپری شده و حتی قطره‌ای شیر در مدارس آذربایجان غربی توزیع نشده است هر چند در سال های گذشته نیز تاخیر در توزیع شیر تجربه شده است.

,

این روزها موضوع اعتبارات و تأمین نشدن منابع مالی از سوی مسئولان آموزش و پرورش مطرح می‌شود این در حالی است که در برخی مدارس کشور که در مناطق محروم‌تر واقع هستند نیازمند دریافت شیر رایگان بیشتر و همچنین تغذیه رایگان هم هستند، اما به دلیل کمبود بودجه تخصیص یافته، امکان انجام این امور مهیا نبوده.

,

در اینخصوص به سراغ معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی رفتیم تا پیگیر شیر دانش آموزان در سال تحصیلی جاری باشیم:

,

بهرام صمدی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، گفت: توزیع شیر یک برنامه و طرح کشوری است و وزات آموزش و پرورش شرطی بدین صورت گذاشته است که تا زمانی که مطالبات پیمانکاان تسویه نشود شیری توزیع نخواهد شد.

,

وی، تاکید کرد: اکنون معاون وزیر آموزش پرورش در حال رایزنی جهت اخذ مطالبات پیمانکاران و پرداخت آن هستند تا پس از پرداخت شروع به پخش شیر در استان ها و مدارس شود.

,

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی، افزود: آموزش و پرورش به صورت کشوری به پیمانکاران در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد.

,

صمدی، متذکر شد: توزیع شیر در سال گذشته ۳۰ نوبت برای هر دانش‌آموز انجام شد و تمامی دانش‌آموزان چه در مدارس دولتی و چه در مدارس غیر دولتی شیر رایگان دریافت کردند.

,

امیدواریم هر چه سریع تر مشکل توزیع شیر در مدارس کشور حل شده و دانش آموزان باری دیگر شیر را به عنوان تغذیه سالم در مدارس خود بیابند زیرا هستند مدارس و مناطق بسیاری در کشور که با محرومیت به فعالیت خود ادامه می‌دهند و هم‌چنان چشم به راه دریافت شیر رایگان هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه