اخبار داغ

روایت نماینده شاهرود و میامی از دیدار با زنگنه، اردکانیان و کلانتری

روایت نماینده شاهرود و میامی از دیدار با زنگنه، اردکانیان و کلانتری
نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی جزئیات دیدار با وزرای نفت و نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص دیدارهای خود با وزرای نیرو و نفت گفت: در جلسه ای که مجمع نمایندگان استان با وزیر نیرو داشتند چالش های آب در استان سمنان مطرح شد که مهمترین آنها موضوع انتقال آب دریای خزر برای مصارف شرب، صنعت و کشاورزی به تمام شهرستانهای استان بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

نماینده شاهرود و میامی افزود: پس از این دیدار نیز جلسه ای با آقای کلانتری رئیس سازمان حفات محیط زیست برگزار کردیم و ایشان نیز وعده موافقت با انتقال آب را دادند که اخیرا نیز شنیدید این اتفاق رخ داد و مکاتبه آن نیز با استاندار محترم انجام شد.

,

حسینی شاهرودی با اشاره به طرح مشکل آب شرب در شهر شاهرود و روستاهای آن در دیدار با وزیر نیرو اظهار کرد: در همین رابطه، موضوع پروژه انتقال آب از سرچشمه های قطری مطرح شد که وزیر محترم نیرو از پیگیری آن در شورای عالی آب خبر داد.

,

وی ادامه داد: از وزیر محترم نیرو خواستیم تا از سیاسی شدن موضوع انتقال آب قطری جلوگیری کند چراکه سیاسی شدن این پروژه قطعا دو حوزه را دچار مشکل خواهد کرد.

,

نماینده شاهرود و میامی تصریح کرد: تاکنون نزدیک به 50 میلیارد تومان برای پروژه انتقال آب قطری هزینه شده و کمتر از 5 درصد از تکمیل آن که حدود 900 متر از مسیر 50 کیلومتری را شامل می شود باقی مانده است  لذا این موضوع باید با نگاه کارشناسی پیگیری شود.

,

حسینی شاهرودی در پاسخ به این سوال که آیا فشارهای سیاسی عامل تاخیر در اجرای این پروژه بوده است نیز گفت: مباحث سیاسی تا اندازه زیادی علت تاخیر در تکمیل انتقال آب قطری بوده است که بخش عمده آن نیز ناشی از انتخابات دوره گذشته مجلس بود که مشکلاتی را برای مردم به وجود آورد.  

,

وی به پیگیری موضوع تجدید نظر در تخصیص آب سد کالپوش در دیدار با وزیر نیرو اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه در 5 سال گذشته در این خصوص تخصیص جدیدی صورت نگرفته است خواستار تجدید نظر در خصوص تخصیص آب از سد کالپوش شدیم.

,

نماینده شاهرود و میامی با بیان اینکه در حال حاضر 8 روستا از 12 روستای کالپوش با مشکل جدی آب شرب مواجه هستند گفت: تامین آب شرب روستاهای کالپوش، اولویت اول تخصیص آب از سد کالپوش خواهد بود.

,

حسینی شاهرودی در بخش پایانی این گفتگو در خصوص دیدار خود با وزیر نفت نیز اظهار کرد: یکی از موضوعات مطرح شده در دیدار با آقای زنگنه، لزوم تسریع در گازرسانی به روستاهای فاقد گاز استان بویژه در شهرستانهای شاهرود و میامی بود چراکه بیشترین تعداد روستاهای بدون گاز در استان در این دو شهرستان قرار دارد.

,

وی افزود: پیگیری پروژه احداث پالایشگاه توسط بخش خصوصی در شهرستان شاهرود نیز یکی دیگر از موضوعات دیدار با وزیر نفت بود که مجوزهای ابتدایی آن نیز در حال صدور است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه