اخبار داغ

یادداشت؛

انتقاد از معصوم یا انحراف؟!

انتقاد از معصوم یا انحراف؟!
غرض از بیان این مسئله بیانات اخیر رئیس‌جمهور در استناد به آن جمله و قالب کردن آن تحت عنوان انتقاد از معصوم مشروعیت آن می‌باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب،بعد از ابلاغ ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام توسط پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر به مسلمانان، حارث بن نعمان فهری  روبه پیامبر می‌کند و می‌گوید که "امِن الله ام منک" یعنی ای پیامبر این از شماست یا از خدا، پیامبر می‌فرماید که از خداست، حارث آن لحظه است که می‌گوید که خدایا اگر از تو است عذابی را بر من نازل کن. خداوند در آیات اول سوره مبارکه معارج می‌فرمایند سأل سائل بعذاب واقع للکافرین لیس له دافع" ، خداوند عذابی را بر سرش نازل می‌کند و حارث هلاک می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,
 
,
غرض از بیان این مسئله بیانات اخیر رئیس‌جمهور در استناد به آن جمله و قالب کردن آن تحت عنوان انتقاد از معصوم  مشروعیت آن می‌باشد.
,
 
,
اولاً، حارث طبق آیات سوره معارج کافر است، لذا بسیار مایه تعجب و بیشتر سرافکندگی است که رئیس‌جمهور ملبس به لباس دین فعل کفار و آنانی که در مقابل پیامبر ایستاده‌اند را سنت می‌دانند و به شکلی ضمنی راه و روششان را تأیید می‌کنند.
,
 
,
ثانیاً، اصلاً فرقی فی‌مابین دستور و کلام خدا و پیامبر وجود ندارد که آن‌ها را از هم جدا بدانیم، چراکه خداوند می‌فرمایند ان هو الا وحی یوحی(نجم/4) یعنی: کلام پیامبر وحی و کلام خداست. همچنین می‌فرمایند: ما آتاکم الرسول فخذوه(حشر/7) یعنی: و آنچه پیامبر به شما دستور می‌دهد عمل بکنید)  لذا اساساً تقسیم امور و دستورات به منشاء الهی یا نبوی و ولایی نادرست و مفسده آور است چراکه منشأ همه‌ی آن‌ها خداوند عزوجل می‌باشد.
,
 
,
ثالثاً، با توجه به آیاتی که بارها درباره‌ی نحوه برخورد با پیامبر که به هشدار و حتی تهدید مسلمانان کشیده شده، نازل‌شده، نه عدم تسلیم و آوردن اماواگر در دستورات پیامبر خطا است بلکه بالا بردن صدای خویش در محضر پیامبر، و صدا کردن ایشان مانند دیگران و از همه مهم‌تر معامله با ایشان همانند سایرین تذکرات و هشدارهایی داده‌شده است حال‌آنکه برای اغراض خود بخواهیم پیامبر را مانند سایر مردم معرفی بکنیم امری خطرناک و ضلال آور می‌باشد.
,
 
,
لذا با توجه به مسائل فوق مطرح نمودن مسئله امکان انتقاد از معصومان به‌نوعی انحراف از مسیر معصومان علیهم‌السلام می‌باشد.
,
 
,
 در آخر نیز احساس می‌شود که اتخاذ پاسخ و موضعی مناسب، شفاف و به‌موقع از طرف علمای اعلام و حوزه‌های علمیه در مقابل این‌گونه افاضات می‌تواند مانع انحرافات در این عصر مشحون به فتن گردد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه