اخبار داغ

مدیر مدرسه هنر های اسلامی:

تسلط بر ابزار هنر در دنیای امروز، لازمه مقابله با آسیب های اجتماعی است

تسلط بر ابزار هنر در دنیای امروز، لازمه مقابله با آسیب های اجتماعی است
مدیر مدرسه هنر های اسلامی با اشاره به اینکه تربیت افرادی در مدرسه هنر که زبان فقه و هنر را می دانند، گفت: تسلط بر ابزار هنر در دنیای امروز، لازمه مقابله با آسیب های اجتماعی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، محمدحسین نواب پیش از ظهر امروز در نشست خبری دومین همایش ملی فقه هنر که در مدرسه هنرهای اسلامی برگزار شد با اشاره به وظیفه مدرسه هنر های اسلامی، اظهار داشت: بررسی مسائل نظریه هنر خصوصاً دین و هنر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  قم فردا، ,  قم فردا،,  قم فردا,  قم فردا,

وی ادامه داد:ما در هر بحث از زندگی به مسئله فقه نیاز داریم، اهالی هنر و فقه به دنبال خط قرمز ها در این عرصه می باشند که البته تاکنون برای حل برخی سوءتفاهم ها در کنار یکدیگر نشسته اند تا آنها را برطرف کنند.

,

مدیر مدرسه هنر های اسلامی با اشاره به اینکه مبنا و پایگاه هنرهای اسلامی حوزه علمیه بوده است، گفت: با ورود هنر مدرن به کشور هنر های اسلامی از حوزه جدا شد.

,

وی بیان داشت: مسئله سیاست گذاری هنر بسیار مهم است و این سیاست گذاری بر اساس حکومت های فکری حاکم بر کشور ها تعیین می شود به عنوان مثال حکومت آمریکا لیبرال است و باید سیاست های هنری او هم بر این اساس باشد.

,

نواب با اشاره به اینکه نظام حاکم بر کشور ما مبتنی بر ولایت فقیه است، خاطرنشان کرد: بخش از این نظام فقه شیعی می باشد که تا این فکر نباشد سیاست گذاری صورت نمی گیرد؛ باید وظایف و نوع آموزش ها مشخص شود، باید بدانیم روی کدام هنر کار کنیم  روی کدام کار نکنیم؛ این مسائل بحث سیاست گذاری می باشد که یکی از پایه های آن فقه هنر است.

,

وی اضافه کرد:قبل از هر کار و قانون گذاری باید ابتدا فقه هنر مشخص شود که اگر این احکام فقه هنر مشخص شود گام های اساسی می توان برداشت به‌عنوان‌مثال تا وقتی ندانیم تکلیف موسیقی چیست نمی توانیم گام های مؤثری برداریم پس ابتدا باید احکام مشخص شود.

,

مدیر مدرسه هنر های اسلامی با اشاره به آسیب های اجتماعی، گفت:دنیا بسیاری از آسیب های اجتماعی خود را از طریق هنر رفع می کند، یکی از معضلات  کشور ما آسیب های اجتماعی می باشد که مورد تاکید مقام معظم رهبری است .

,

وی ادامه داد: هنر یکی از ابزارهای مهم در برطرف کردن معضلات اجتماعی است که اگر زبان فقه و هنر را ندانیم نمی توانیم از آن استفاده کنیم؛ فقه به عنوان یک ابزار و زبان است که دولت ها می توانند از آن‌ها استفاده کنند.

,

نواب با اشاره به واسطه بین هنر و فقه، بیان داشت:در عرصه هنر همیشه نیازمند واسطه بوده ایم که هم زبان هنر و هم زبان فقه را بداند تا بتوانند به عنوان واسطه آن را ترجمه کند؛ در مدرسه هنر در تلاش هستیم که افرادی را تربیت کنیم که به راحتی هر دو زبان را بدانند.

,

وی ابراز داشت: حوزه نمی تواند یک سمپل خاص بر اساس هنر ارائه دهد چرا که آن خلاقیت هنر از بین می رود ولی باید یک اصول از فقه ارائه شود.

,

مدیر مدرسه هنر های اسلامی در خاتمه افزود: حیطه فعالیت هنر یک بستر خلاقانه می باشد که نباید با برخی مسائل این خلاقیت را محدود کرد.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه