اخبار داغ

مدیرعامل حمل و نقل و ترافیک شهرداری خمین:

نصب دوربین‌های کنترل ترافیک در خمین/فعالیت مسافرکش‌های شخصی غیرقانونی است

نصب دوربین‌های کنترل ترافیک در خمین/فعالیت مسافرکش‌های شخصی غیرقانونی است
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری خمین گفت: امسال با صرف ۵۰ میلیون تومان، ۱۰ دوربین کنترل ترافیک در شهر خمین نصب شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید رضایی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری خمین در گفتگو با خبرنگار خمین‌نیوز، با اشاره به فعالیت تاکسی‌های شهری در خمین گفت: در شهرستان خمین ۳۵۲ وسیله نقلیه عمومی از جمله تاکسی بی‌سیم و خطی-گردشی مشغول به فعالیت هستند که به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خمین‌نیوز,

وی همچنین با اشاره به نوسازی تاکسی‌های این شهرستان گفت: سال گذشته، ۳۰ درصد از تاکسی‌ها فرسوده بودند که امسال با نوسازی ۸۰ خودرو، این میزان به ۷ درصد رسیده است.

,

رضایی بیان کرد: ۷ درصد باقیمانده نیز به دلیل مشکلی است که برای سامانه ثبت‌نام و تحویل خودرو به‌وجود آمده است که با رفع این مشکل، این سازمان آمادگی نوسازی بقیه خودروهای فرسوده را دارد.

,

, ,

عدم تعیین خطوط ویژه تاکسی‌ در معابر شهری خمین

,

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری خمین همچنین به عدم وجود خط ویژه تاکسی‌های شهری خمین اشاره و اظهار کرد: به دلیل عدم وجود خط ویژه برای تاکسی‌ها در سطح شهر، در بیشتر مواقع ترافیک به‌وجود می‌آید که نارضایتی تاکسیرانان و مردم را در پی دارد.

,

وی تصریح کرد: چندین طرح برای رفع این مشکل به شورای ترافیک فرستاده شد، اما با این طرح‌ها مخالفت کردند.

,

رضایی افزود: در اکثر کشورهای پیشرفته که در حوزه حمل و نقل سرآمد هستند، تنها وسایل حمل و نقل عمومی مجوز ورود به مرکز شهر را دارند، اما در کشور ما به این صورت نیست و خودروهای شخصی هم  مجوز ورود به مرکز شهر را دارند.

,

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری خمین گفت: با اجرای این طرح در شهرستان، عبور و مرور مسافران تسهیل شده و همچنین شهروندان نیز به استفاده از وسایل نقلیه عمومی راغب می‌شوند.

,

حل مشکل ناوگان حمل و نقل عمومی باید در اولویت قرار بگیرد

,

رضایی گفت: برای پیشرفت شهرستان خمین در این زمینه و حل مشکلات، باید ساماندهی حمل و نقل عمومی شهر در اولویت قرار بگیرد.

,

وی همچنین به موقعیت نامناسب ایستگاه‌های تاکسی در شهر اشاره و بیان کرد: ایستگاه‌های تاکسی در مرکز شهر قرار دارند که به دلیل نبود خط ویژه، هنگام ورود و خروج از ایستگاه، دچار مشکل می‌شوند و در برخی مواقع نیز منجر به تصادف می‌شود.

,

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری خمین افزود: برای حل این مشکل نیز پیشنهادی به شورای ترافیک داده شده است که هنوز آن را نپذیرفته‌اند.

,

 فعالیت مسافرکش های شخصی غیرقانونی است

,

رضایی با اشاره به فعالیت بدون مجوز تاکسی‌های شخصی برای حمل و نقل مسافر، اظهار کرد: در میدان اصلی شهر خمین برخی از رانندگان شخصی که فاقد هویت تأیید شده از سوی سازمان حمل و نقل شهری هستند، اقدام به جا به جایی مسافر می‌کنند که علاوه بر اختلال در کار تاکسی ها، امنیت مسافران به دلیل عدم احراز هویت رانندگان این خودرو ها به خطر می‌افتد.

,

وی گفت: این مسئله به پلیس راهور و مسئولان شهرستان اطلاع داده شده، اما برخورد قاطعانه‌ای صورت نگرفته و این امر باعث ادامه فعالیت آنها در سطح شهر شده است.

,

نصب دوربین‌های کنترل ترافیک در خمین

,

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری خمین همچنین به نصب دوربین‌های کنترل ترافیک اشاره و بیان کرد: امسال برای این طرح ۵۰ میلیون تومان هزینه شده است و تعداد دوربین‌ها به ۱۰ عدد رسیده که کنترل ترافیک را هم برای این سازمان و هم برای پلیس راهور آسان‌تر کرده است.

,

رضایی گفت: نصب دوربین‌های نظارتی، باعث کاهش تصادفات فوتی و جرحی در سطح شهر شده است؛ البته خمین در کاهش تصادفات منجر به فوت در سطح شهر رتبه اول و در کاهش تصادفات منجر به جرح، در رتبه دوم استان قرار دارد.

,

وی تصریح کرد: می‌توان گفت خمین بعد از اراک اولین شهر استان است که با این کیفیت، به این موضوع پرداخته است که قصد داریم این امر را در سال آینده توسعه بدهیم.

,

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری خمین همچنین به ساماندهی وسایل باربری شهری اشاره کرد و افزود: ساماندهی خودروهای باربری شهری از جمله وانت‌بارها و کامیون‌ها به این سازمان محول شده است و یک ماه از اجرای این طرح می‌گذرد که برای تمامی این وسایل باربری مانند تاکسی‌ها کارت شناسایی صادر می‌شود.

,

رضایی با اشاره به احداث ایستگاه تاکسی در شهرک‌های حاشیه شهر خاطرنشان کرد: حدود یک ماه است که یک ایستگاه در این شهرک‌ها احداث شده و شهروندان می‌توانند در صورت نارضایتی با شماره ۴۶۲۲۵۵۵۵ تماس بگیرند تا با کمک آنها بتوانیم نواقص را برطرف کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه