اخبار داغ

گفت و گو با کشاورز نمونه بیجاری:

300 هکتار سطح زیر کشت گندم دیم دارم/ 4 عنوان برتر تولید کننده گندم دیم را کسب کرده ام

300 هکتار سطح زیر کشت گندم دیم دارم/ 4 عنوان برتر تولید کننده گندم دیم را کسب کرده ام
سید حسین رحیمی کشاورز نمونه تولید کننده گندم دیم بیجار با بیان اینکه مکانیزه کردن کشاورزی تاثیر بسزایی در افزایش تولید دارد ، گفت: تا کنون 4 عنوان کشاورز نمونه استانی و کشوری را کسب کرده ام.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بیجار بام ایران، بیجار قبل از جنگ بین الملل اول ، منطقه ای آباد و دارای ابنیه و آثار تاریخی بوده و از نظر اقتصادی قابل توجه و از جهت اینکه بر سر راه تبریز و عتبات به عنوان «تبریز کوچک» قرار گرفته حائز اهمیت بوده است. اقتصاد این منطقه متکی به کشاورزی ، دامداری و صنایع دستی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از بیجار بام ایران,

در زراعت و باغداری ، علاوه بر میزان مهارت و تخصص ، نوع مالکیت و نحوه استفاده از از امکانات و نحوه استفاده از امکانات و داشتن وسایل فنی و زمین مناسب در کشاوزی دخالت خاصی دارد.

,

در شهرستان بیجار زراعت اصلی با کشت غلات است که گندم در رتبه اول و به غله استان کردستان مشهور است و سپس جو که بیشتر به مصرف دام ها می رسد ، رایج و معمول است.

,

 با توجه به کاهش بارندگی در چند سال اخیر کشاورزان این دیار با مشکلات زیادی رو به رو بوده اند ، اما با این اوصاف باز هم در تولید گندم مقام اول استان را کسب کردند و هر ساله کشاورزی نمونه در سطح کشوری داشته ایم.

,

سید حسین رحیمی یکی از کشاورزان گندم کار بیجاری است که مفتخر به کسب عنوان تولید کننده برتر گندم دیم در سال مزین به شعار اقتصاد مقاومتی،تولیدو اشتغال شده است.

,

در همین راستا گفت و گوی با سید حسین رحیمی که بعنوان مسئول نظام صنفی  کشاورزان بیجار هم است داشته ایم که در ادامه می خوانید:

,

 

,

, ,

ضمن تبریک موفقیت حضرتعالی بعنوان کشاورز نمونه بفرمائید چند سال به شغل کشاورزی مشغول هستید ؟

,

 بنده30سال است به کار کشاورزی ودامپروری مشغول هستم  و در طول این چند سال بارها با توکل به خدا و راهنمائی مهندسین جهادکشاورزی و تلاش خود توانستم بعنوان کشاورز نمونه معرفی شوم.

,

در سال1382گندم کارنمونه کشوری در زراعت گندم دیم، درسال 1389 مددکار ترویجی شهرستان، درسال 1391کشاورز نمونه استانی ، در سال 1393 کشاورز نمونه کشوری در محصول گندم، دریافت لوح تقدیراز دست سردار رجبی به جهت ارائه تدبیر در افزایش تولیدگندم دیم و سال زرائی 95هم بعنوان کشاورزنمونه کشوری معرفی شده ام.

,

 

,

میزان برداشت سالیانه گندم مزرعه شما چقدر است ؟

,

کشتزار بنده به صورت دیم است و هر ساله بصورت میانگین نزدیک به سیصد هکتار سطح زیر کشت گندم دیم دارم و برداشت هم به حمد خدا خوب بوده است.

,

 

,

در خصوص مشکلات کشاورزی در شهرستان بیجار برایمان بگویید ؟

,

در شهرستان بیجار با توجه به این که کشاورزان اکثر دیم کار هستند با مشکلات خیلی زیادی روبه رو هستند ، از جمله بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی، دیر پرداخت شدن بهای گندم چون کشاورزان بیجاری اکثریت گندم کارهستنداین بزرگترین مشکل است که البته این مشکل کشوری است و مختص بیجار نیست و بزرگترین مشکل دیگر کشاورزان این منطقه نداشتن بیمه تامین ا جتماعی است.

,

 

,

انتظارات شما از مسئولان ؟؟

,

باتوجه به خشکسالی اخیر از مسئولان تقاضا داریم در پرداخت وامهای کم بهره به کشاورزان و تمدید وامهای بخش کشاورزی که هیچگاه انجام نشده همکاری بیشتری داشته باشند و تسهیل در پرداخت پول خسارت بیمه محصولات کشاورزی که بعد شش ماه هنوز پرداخت نشده است.

,

 

,

کشاورزی شما سنتی است یا مکانیزه و مکانیزه کردن ادوات کشاورزی چه تاثیری در میزان تولید دارد ؟

,

کشاورزی بنده مکانیزه است، زیرا کشاورزی مکانیزه تاثیربسزای درتولید دارد تا جای که کشاورزی مکانیزه در بعضی مواقع تولیدات را دو برابرافزایش میدهد .

,

جا داردکه از همین تریبون ازمدیریت محترم جهادکشاورزی بیجار مهندس عباسی و همکاران وی تشکرکنم که در چند سال اخیردر راستای مکانیزه کردن بخش کشاورزی وتسهیل در واگذاری تراکتور وکمپاین به کشاورزان بیجارکمک شایان نمودنده اند.

,

 

,

, ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه