اخبار داغ

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی:

رکورد ۶۳ ساله گرمای هوا در اراک شکسته شد

رکورد ۶۳ ساله گرمای هوا در اراک شکسته شد
مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: دمای اراک در گرم‌ترین ساعات عصر روز ۲۴ دی‌ماه به ۱۸ درجه سانتیگراد رسید که یک رکورد دمایی در ۶۳ سال گذشته در این بازه زمانی بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی ذوالفقاری مدیرکل هواشناسی استان مرکزی در گفتگو با اراک امروز؛ گفت: به دلیل وزش باد گرم دمای هوا در برخی از نقاط استان به ویژه در شهر اراک و شهرهای غرب، جنوب و جنوب غرب استان در ۲۴ ساعت گذشته به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

ذوالفقاری اظهار کرد: دمای اراک در گرم‌ترین ساعات عصر روز یکشنبه به ۱۸ درجه سانتیگراد رسید که این درجه از دما در روز ۲۴ دی‌ماه در طول ۶۳ سال گذشته (از زمان تأسیس ایستگاه هواشناسی اراک) بی‌سابقه بوده است.

,

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای شهر اراک با ۱۸ درجه بالای صفر و دلیجان با منفی ۴ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین  شهر استان بوده‌ است، همچنین پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در استان از امروز و در سه روز آینده روند کاهشی پیدا کند.

,

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: به دلیل اینکه دمای نقاط مختلف استان در ۲۴ ساعت گذشته اختلاف قابل توجه‌ای داشته است میزان این کاهش متفاوت خواهد بود اما در اراک میزان کاهش دما در مدت مذکور برای دمای روزانه بین ۷ تا ۹ درجه و برای دمای شبانه بین ۴ تا ۶ درجه پیش‌بینی می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: با عبور امواج کم‌دامنه از روی کشور و انتقال رطوبت از فردا تا روز پنجشنبه گاهی شاهد افزایش ابر در آسمان استان خواهیم بود اما انتظار ناپایداری‌های بارشی پیش‌بینی نمی‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه