اخبار داغ

خالی شدن سفره اقشار کم درآمد از گوشت قرمز؛

قدرت خرید مردم رو به زوال می رود/روایت جیب های خالی و کسب و کار بی رونق قصابان

قدرت خرید مردم رو به زوال می رود/روایت جیب های خالی و کسب و کار بی رونق قصابان
قیمت گوشت قرمز نسبت به درآمد اقشار مختلف بسیار بالا است، بسیاری از مردم توان خرید گوشت قرمز را ندارند و ناچار سایر مواد پروتئینی که از نظر قیمتی مقرون به صرفه‌تر است را جایگزین گوشت قرمز کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ گوشت قرمز یکی از مهمترین منابع تأمین پروتئین محسوب می‌شود که از سالیان دور در وعده‌ غذایی ایرانیان جایگاه ویژه‌ای داشته است. مصرف سرانه گوشت قرمز از دهه ۶۰ تاکنون به دلیل افزایش قیمت در جامعه به ویژه در بین دهک‌های پائین کاهش چشمگیری داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

از اواخر سال گذشته تاکنون قیمت گوشت قرمز در چند مقطع دچار نوسان شد و در جهت افزایش قیمت حرکت کرد.

,

حذف گوشت قرمز از سبد خانوارهای بی‌بضاعت

, حذف گوشت قرمز از سبد خانوارهای بی‌بضاعت, حذف گوشت قرمز از سبد خانوارهای بی‌بضاعت,

یکی از بانوان اراکی در گفتگو با خبرنگار اراک امروز؛ با اشاره به قیمت بالای گوشت قرمز گفت: قیمت گوشت قرمز نسبت به درآمد اقشار مختلف بسیار بالا بوده به طوری که بسیاری از مردم توان خرید گوشت قرمز را ندارند و ناچار سایر مواد پروتئینی که از نظر قیمتی مقرون به صرفه‌تر است را جایگزین گوشت قرمز کرده‌اند.

, اراک امروز,

این بانوی اراکی با اشاره به اینکه گوشت قرمز کمتر در سبد خانوارهای کم درآمد ایرانی جای دارد، افزود: متأسفانه باتوجه به گرانی که در دیگر کالاهای مصرفی شاهد هستیم حقوق ناچیز یک کارمند کفاف این را هم نمی‌دهد که بخواهد دست کم ۱۰۰ هزار تومان آن را بابت خرید گوشت مصرفی خانواده در طول یک ماه صرف کند.

,

بسیاری از خانوارها قدرت خرید گوشت قرمز را ندارند

, بسیاری از خانوارها قدرت خرید گوشت قرمز را ندارند, بسیاری از خانوارها قدرت خرید گوشت قرمز را ندارند,

یکی دیگر از شهروندان اراکی ضمن تأئید بالا بودن قیمت گوشت قرمز برای بیشتر خانواده‌ها گفت: بالا بودن قیمت گوشت برای اقشار کم درآمد بسیار ملموس‌تر است.

,

photo_2018-01-09_08-56-12

, photo_2018-01-09_08-56-12, photo_2018-01-09_08-56-12,

وی ادامه داد: به دلیل شرایط اقتصادی موجود شاهد افزایش بیکاری و تورم هستیم، دولت باید فکری برای بهبود شرایط اقتصادی و در نتیجه کاهش فشار به مردم از جمله اقشار کم درآمد جامعه کند.

,

تقاضا برای خرید گوشت قرمز کاهش یافته است

, تقاضا برای خرید گوشت قرمز کاهش یافته است, تقاضا برای خرید گوشت قرمز کاهش یافته است,

صادقی یکی از قصابان اراکی گفت: در حال حاضر با وجود اینکه قیمت گوشت قرمز تغییر پیدا نکرده ولی تقاضا کاهش داشته است.

,

 

,

photo_2018-01-09_08-56-47

, photo_2018-01-09_08-56-47, photo_2018-01-09_08-56-47,

وی افزود: به دلیل شرایط آب و هوایی اکثر دامداران اقدام به کشتار دام‌هایشان می‌کنند و این موضوع باعث شده در حال حاضر قیمت گوشت متعادل باشد و هیچ کمبودی در بازار گوشت وجود نداشته باشد اما قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و این خانواده‌ها هستند که ترجیح می‌دهند از دیگر مواد پروتئینی به جای گوشت استفاده کنند.

,

مردم توان مالی لازم برای خرید گوشت قرمز را ندارند

, مردم توان مالی لازم برای خرید گوشت قرمز را ندارند, مردم توان مالی لازم برای خرید گوشت قرمز را ندارند,

یکی دیگر از قصابان شهر اراک گفت: گوشت یکی از مواد غذایی است که قیمت بالاتری نسبت به سایر مواد غذایی دارد.

,

IMG_9005

, IMG_9005, IMG_9005,

وی ادامه داد: به دلیل شرایط اقتصادی که بر کشور حاکم است خیلی از افراد توان خرید گوشت قرمز را ندارند، این روزها تعداد مشتریانی که برای خرید گوشت در وزن‌های پائین به مغازه مراجعه می کنند بسیار زیاد شده است.

,

این قصاب اراکی بیان کرد: کاهش قدرت خرید مردم و افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها باعث شده تا سفره برخی خانواده‌ها از این ماده پروتئینی خالی شود.

,

وی با اشاره به اینکه قیمت این محصول در ماه‌های اخیر با ثبات همراه بوده و تغییر خاصی نداشته است، افزود:فقط قدرت و میزان خرید مردم نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است.

,

هر ۴ روز یک لاشه را می‌فروشیم

, هر ۴ روز یک لاشه را می‌فروشیم, هر ۴ روز یک لاشه را می‌فروشیم,

رضا جعفری یکی از قصابان اراکی در گفتگو با خبرنگار اراک امروز؛ با اشاره به اینکه قدرت خرید مردم در ماه‌های اخیر به شدت کاهش داشته است، گفت: قبلا روزانه یک لاشه گوسفند و نیمی از لاشه گوساله را به راحتی می‌فروختیم ولی قدرت خرید مردم به قدری کاهش یافته است که الان همین میزان را هر سه یا چهار روز به فروش می‌رسانیم.

, اراک امروز,

وی افزود: گوشت گوسفندی شقه‌‌کش به قیمت ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان، گوشت گوسفندی با دنبه ۴۲ هزار تومان و گوشت پاک کرده بدون استخوان هر کیلو ۴۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

,

این فروشنده اراکی افزود: وضعیت بد اقتصادی باعث شده که بیشتر مشتریان تمایل به خرید نسیه آن هم در اندازه کم و در شرایط اجبار داشته باشند، مهمانی یا بیماری داشته باشند بیشتر برای خرید مراجعه می‌کنند وگرنه خیلی از مشتریان ثابت ما هم الان حاضر به خرید گوشت قرمز نیستند و می‌گویند حقوق یک روز ما کفاف خرید یک کیلو گوشت را نمی‌دهد.

,

جعفری ادامه داد: حتی با این شرایط، فروش برای ما هم سودآور نیست به خاطر اینکه کاهش فروش روزانه نمی‌تواند هزینه‌های حمل‌ونقل، خرید، مالیات و اجاره مغازه و هزینه‌های جانبی را تأمین کند.

,

این فروشنده اراکی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر شنیده شد که قیمت هر کیلو گوشت گوساله یک‌هزار تومان کاهش یافته است ولی تا الان که ما چیزی ندیدیم و قیمت خرید ما به همان مبلغ سابق است.

,

ثبات قیمت گوشت در بازار اراک

, ثبات قیمت گوشت در بازار اراک, ثبات قیمت گوشت در بازار اراک,

سید قدرت‌اله مهاجرانی رئیس اتحادیه مواد پروتئینی اراک در گفتگو با خبرنگار اراک امروز؛ با اشاره به اینکه مشکلی درخصوص تامین گوشت در شهرستان نداریم، گفت: علاوه بر تأمین گوشت شهرستان، مازاد گوشت تولیدی به استانهای همجوار صادر می‌شود.

, اراک امروز,

763120

, 763120, 763120,

مهاجرانی به ثبات قیمت گوشت در اراک اشاره کرد و افزود: قیمت این محصول در ماه‌های اخیر با ثبات همراه بوده و تغییر خاصی نداشته است.  

,

وی ادامه داد: در بازار تخم مرغ نوساناتی داشتیم که با عرضه تخم‌مرغ وارداتی، بازار کنترل شد؛ مرغ هم با قیمت بین ۶۳۰۰ تا ۶۷۰۰ تومان در مرغ فروشی‌ها عرضه می شود.

,

مهاجرانی به قیمت گوشت در قصابی‌ها هم اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر قیمت گوشت گوسفندی شقه‌‌کش به قیمت ۳۴ هزار تومان، ران و سردست با ۱۵۰ گرم دنبه ۳۸ هزار تومان و گوشت پاک کرده بدون استخوان هر کیلو ۴۲ هزار تومان در اراک عرضه می شود.

,

photo_2018-01-09_08-56-34

, photo_2018-01-09_08-56-34, photo_2018-01-09_08-56-34,

وی اضافه کرد: علاوه بر این گوشت منجمد هم در بازار موجود است و بیشتر رستوران ها و غذاپزی‌ها از این گوشت استفاده می‌کنند.

,

رئیس اتحادیه مواد پروتئینی اراک بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد قصابی ها گوشت های بدون چربی را بیشتر خریداری می کنند.

,

مهاجرانی با تاکید بر اینکه با وجود مشخص بودن قیمت گوشت ولی به صورت توافقی به فروش می رسد، اظهار کرد: اغلب مردم تمایل به خرید گوشت بدون چربی دارند و هر قدر که چربی گوشت کمتر باشد قیمت آن افزایش پیدا می‌کند.

,

اظهارات رئیس اتحادیه مواد پروتئینی اراک در حالی مطرح شده است که قیمت عرضه گوشت قرمز در قصابی های سطح شهر بالا تر از مبلغ مصوب اتحادیه است و قصابان و مردم نیز این موضوع را اذعان داشته اند.

,

در سطح شهرستان اراک ۵۰۰ واحد پروتینی فعال است که از این تعداد ۲۲۰ واحد قصابی هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه