اخبار داغ

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس:

واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی تنها راه حل رفع بیکاری در جامعه است

واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی تنها راه حل رفع بیکاری در جامعه است
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم از مشکلاتی همچون بیکاری و رکود عبور کنیم و حرکت رو به رشدی را در عرصه های اقتصادی و صنعتی تجربه کنیم، باید بخش خصوصی را در اولویت اقتصاد کشور خود قرار دهیم و از اقتصاد دولتی به سمت اقتصاد مردمی حرکت کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدابراهیم رضایی در گفتگو با قم فردا به بالا بودن نرخ بیکاری در جامعه علی الخصوص در بین جوانان اشاره کرد و گفت: عمده‌ی توجه نمایندگان مجلس در چند سال اخیر معطوف به بحث بیکاری میشود و در همین راستا چندین بار به وزیر کار و دیگر مقامات دولتی تذکر داده‌ایم، سعی نمایندگان بر این بوده که مشکلات موجود در این حوزه را از طریق فشار به وزارتخانه ها پیگیری کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: نمایندگان مجلس تلاش میکنند بواسطه وضع قوانین کارآمد و مطالبه گری بموقع از دستگاه های اجرایی، گامی در جهت بهبود وضع اقتصادی و گسترش زمینه های تولید بردارند.

رضایی همچنین به اثرگذاری موضوع بیکاری در شکل گیری نارضایتی های عمومی در بین مردم اشاره کرد و اظهار داشت: بدون شک وضعیت اشتغال نقش مهمی در کیفیت زندگی مردم ایفا میکند و تاثیرات مستقیمی در رضایتمندی یا نارضایتی های عمومی بدنبال دارد.

وی در ادامه به ریشه یابی مشکل بیکاری و بررسی دلایل ناکامی نهادهای ذیربط در بهبود وضع اشتغال در جامعه پرداخت و عنوان کرد: اصلی ترین دلیل ایجاد و گسترش معضل بیکاری در سطح جامعه فرمول و مدلی است که دولت برای مدیریت کشور در پیش گرفته، در حال حاضر دولت تمام انرژی خود را معطوف به فروش نفت و دریافت مالیات کرده است تا از این طریق کسب درآمد کند و بعد از آن به واحدهای اقتصادی و صنعتی وام بدهد تا از این طریق اشتغال ایجاد شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی افزود: اگر دولت هیچ کاری نمیکرد فقط دست مردم و سرمایه گذاران را در اقتصاد باز میگذاشت و زمینه فعالیت اقتصادی و صنعتی را برای بخش خصوصی مهیا میکرد مشکل اشتغال با کمترین هزینه حل میشد و نیازی به این همه سر و صدا نبود.

نماینده مردم خمین در مجلس به اهمیت بخش خصوصی در رونق و توسعه شاخه های مختلف اقتصاد اشاره کرد و گفت: این تفکر اقتصادی که دولت را مالک اقتصاد کشور تلقی میکند باید مورد نقد قرار بگیرد، وظیفه دولت نباید مالکیت کردن بر اقصاد کشور باشد بلکه باید به سیاستگذاری و هدایتگری در این حیطه بپردازد.

رضایی در پایان گفت: اگر بخواهیم از مشکلاتی همچون بیکاری و رکود عبور کنیم و حرکت رو به رشدی را در عرصه های اقتصادی و صنعتی تجربه کنیم باید بخش خصوصی را در اولویت اقتصاد کشور خود قرار دهیم و از اقتصاد دولتی به سمت اقتصاد مردمی حرکت کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه