اخبار داغ

واقعیت های مجازی

واقعیت های مجازی
برنامه ریزی و حمایت از شبکه های اجتماعی داخلی درست خواسته ای است که در قالب شبکه ملی اطلاعات سال هاست دغدغه ای مسئولان نظام است اما تاکنون از سوی مجریان و دولتی ها تحقق پیدا نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، شبکه پیام رسان تلگرام که به طور بی سابقه از سوی کاربران ایرانی مورد استقبال قرار گرفته بار دیگر در دسترس قرار گرفت، 40 میلیون ایرانی در حالی در تلگرام حضور دارند که قطعی چندین روزه آن هم  نتوانست، کاربرانش را از آن جدا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

البته بررسی دلایل فیلتر و رفع شدن آن نشان دهنده واقعیت های بیشتری از فضای مجازی است،

,

حامیان درجه یک و طرفداران تلگرام نیز روی این مهم اتفاق نظر دارند که گسترش و شعله ور شدن اغتشاشات اخیر با محوریت تلگرام صورت گرفت.

,

تلگرام در واقع آتش بیار معرکه ای شد که دودش تنها به چشم مردم و اموال عمومی رفت،همین موضوع باعث شد که با تصویب شورای امنیت ملی این پیام رسان فیلتر شود.

,

فیلتر این پیام رسان حامیان جدی داشت از مسئولان امنیتی تا مراجع عظام جملگی خواهان فیلتر تلگرام بودند به طوری آیت الله مکارم شیرازی در این باره اظهار داشت: بیایید از فرصت استفاده کنید و برای فضای مجازی سالم که توسط کارشناسان آگاه، طرح هایی ریخته شده، فکری کرده و آن را تکمیل کنید و به نیازهای مردم برسید و به جای لجنزار متعفنی که به نام تلگرام و غیر آن است، فضای مجازی سالم، در دست جامعه قرار داده و امنیت و اخلاق و ایمان و سلامت جامعه را حفظ کنید.

,

نکته دیگری که در مدت زمان فیلتر این پیام رسان مشخص شد ضعف شبکه های اجتماعی داخلی و عدم سرمایه گذاری مناسب بر روی این شبکه ها بود.

,

تنها 1 میلیون و نیم کاربر تلگرام از شبکه های بومی استقبال کردند و این نشان دهنده عدم مقبولیت این شبکه هاست.

,

برنامه ریزی و حمایت از شبکه های اجتماعی داخلی درست خواسته ای است که در قالب شبکه ملی اطلاعات سال هاست دغدغه ای مسئولان نظام است اما تاکنون از سوی مجریان و دولتی ها تحقق پیدا نکرده است.

,

شاید اگر این خواسته مسئولان نظام اجرایی می شد دیگر نیازی به درخواست علنی و توییتری وزیر ارتباطات از مدیر تلگرام نبود که خواستار فیلتر برخی کانال های تلگرامی شده بود.

,

شبکه ملی اطلاعات یک خلا در فضای مجازی است که نیاز به ایجاد آن هر روز بیش از پیش احساس می شود و انتظار می رود حوادث اخیر و میدان داری معاندان نظام در فضای مجازی مسئولان را در تحقق این امر مهم جدی تر سازد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه