اخبار داغ

معاون امور آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی:

کشاورزان برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار اقدام کنند/مشکلی اعتباری برای توسعه شبکه آبیاری مزارع و باغات نداریم

کشاورزان برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار اقدام کنند/مشکلی اعتباری برای توسعه شبکه آبیاری مزارع و باغات نداریم
معاون امور آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان همدان سومین استان کشور است در سطح اجرای سیستم آبیاری تحت فشار خوب عمل کرده است، افزود: در زمینه پرداخت تسهیلات توسعه شبکه آبیاری کشاورزی مشکلی نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا علیمراد اکبری ظهر امروز در حاشیه بازدید از مزارع و باغات شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال؛ با بیان اینکه امسال در زمینه بهینه‌سازی مصرف آب کشور در حدود 3 هزار و 280 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده‌ایم، اظهار کرد: از این میزان تاکنون هزار و 500 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای سیدجمال؛,

وی گفت: امسال بالغ بر 272 هزار هکتار سیستم آبیاری تحت فشار در حال اجرا و اجرا شده داریم که بیش از 122 هکتار در کشور تحویل داده شده و امیدواریم بتوانیم در سال 96 در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اجرا و به بهره‌برداری تحویل دهیم.

,

معاون امور آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه رویکرد ما در سطح کشور ارتقاء بهره‌وری با افزایش کاراریی مصرف آب است، گفت: خوشبختانه در استان همدان از سال گذشته در این رویکرد بسیار جدی پیگیری شده و در این استان 10 هزار هکتار در حال اجرا و اجرا شده داریم که بالغ بر 80 میلیارد تومان از منابع اعتباری سال گذشته و امسال در خصوص روستاها در نظر گرفته شده است.

,

وی با بیان اینکه کل اعتباری که برای سیستم آبیاری تحت فشار پیش بینی شده، 116 میلیارد تومان است، افزود: از این میزان 100 میلیارد تومان مربوط به آبیاری تحت فشار و 16 میلیارد تومان مابقی نیز مربوط به سایر طرح‌ها مانند عملیات آب و خاک، شبکه آبیاری و قنوات است.

,

 

,

اکبری گفت: استان همدان سومین استان کشور بعداز اصفهان و شیراز است که در سطح اجرای سیستم آبیاری تحت فشار خوب عمل کرده است.

,

وی با بیان اینکه در سال های گذشته اعتبارات زیادی به بخش کشاورزی اختصاص یافته که مدیون حمایت مجلس هستیم، افزود: امیدواریم امسال نیز شاهد افزایش این  اعتبارات باشیم.

,

معاون امور آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به بازدیدی که از مزارع و باغات شهرستان اسدآباد داشت، اظهار کرد: این شهرستان از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است و ما در حمایت از کشاورزان دستمان برای پرداخت تسهیلات سیستم آبیاری باز است و نسبت به این شهرستان دریغ نخواهیم کرد.

,

وی گفت: رویکرد ما در کشور توسعه آبیاری به سمت میکرو است چرا که راندمان آب در میکرو 95 درصد است  و این در حالی است که راندمان در سیستم‌های بارانی 75 درصد است به همین دلیل در جاهای پارمترهای فنی و مهنددسی به ما اجازه دهد سیستم را به صورت  میکرو انجام می‌دهیم مگر اینکه عوامل مهندسی محدودیت داشته باشیم.

,

اکبری با اشاره به استقبال خوب کشاورزان در زمینه توسعه میکرو، گفت: این استقبال نشان می‌دهد که باید در این زمینه بیشتر تلاش شود.

,

وی گفت: با حمایتی که نماینده مجلس داشت، اعتبارات توسعه آبیاری تح فشار در این شهرستان با قدرت بیشتر انجام شود.

,

معاون امور آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه از 10 هزار هکتار توسعه آبیاری مزارع و باغات 2 هزار هکتار مربوط به شهرستان اسدآباد بوده است، افزود: رقم اعتباری نسبت به سال گذشته بیشتر بوده و رویکرد خوبی هم در این زمینه داشتیم.

,

وی با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات آبیاری تحت فشار 80 درصد یارانه میدهیم که بلاعوض است، افزود: در این زمینه بحث ضمانت وجود ندارد و محدودیتی در این زمینه نداریم.

,

معاون امور آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: در خصوص اعتبار جاده های بین مزارع هم میتوانیم از تعاونی های تولید کمک داشته باشیم که البته برش استانی است و باید از استان پیگیری شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه