اخبار داغ

در بازدید معاون امور آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی مطرح شد؛

نیاز 5 هزار هکتار از اراضی زارعی اسدآباد نیازمند توسعه شبکه آبیاری جدید

نیاز 5 هزار هکتار از اراضی زارعی اسدآباد نیازمند توسعه شبکه آبیاری جدید
صبح امروز با حضور معاون امور آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی کشور، فرماندار و نماینده مردم اسداباد در مجلس از چند مزارع روستایی بخش مرکزی و پیرسلمان این شهرستان بازدید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرنگار آوای سیدجمال؛ امروز معاون امور آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی کشور که به دعوت اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی حضور یافت، به همراه  فرماندار شهرستان و مسئولانی از جهاد کشاورزی استان از تعدادی مزارع و باغات روستاهای بخش مرکزی و پیرسلمان بازدید شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای سیدجمال,

در این بازدیدها که از روستاهای حبشی، حسین آباد، گدارپهن، طویلان سفلی، انجام شد، فرماندار و نماینده مجلس نامناسب بودن جاده‌های بین مزارع، سیستم های آبیاری تحت فشاری، نبود کانال آبرسانی را در حوزه آب و خاک از جمله مشکلات کشاورزان برشمردند.

,

فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه عمده اشتغال مربوط به بخش کشاورزی و زیرساخت‌های این بخش است، اظهار کرد: ما حدود 5 هزار هکتار زمین زارعی مستعد آبیاری جدید و سه هزار و 500 هکتار باغ داریم که هنوز از اجرای سیستم آبیاری تحت فشار بهره مند نشدند.

,

حسین افشاری افزود: برای افزایش بهره وری و حفظ باغات فعلی ضرورت دارد که روش انتقال اب  را از حالت سنتی به جویباری و غرقابی درآوریم و به وسیله لوله گذاری انجام شود.

,

وی با بیان اینکه براساس گفته معاون امور آب و خاک وزارت کشاورزی مشکلی از لحاظ اعتبای وجود ندارد، افزود: در حوزه 5 هزار زمین زارعی مستعد هم به هر اندازه که مردم استقبال کنند، دولت حمایت ویژه خواهد کرد.

,

فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره به وجود  400 حلقه قنات در شهرستان اسدآباد، گفت: عدم لایروبی این قنوات از دیگر مسائلی است که کشاورزان با آن مواجه اند و قطعا " با احیاء آن بخش مهمی از تدمین آب کشاورزی حل خواهد شد.

,

وی راه بین مزارع را از دیگر مشکلات کشاورزان خواند و گفت: این راه اگر اصلاح شود، علاوه بر اینکه میتواند هزینه تولید را کاهش دهد، کمک به برداشت زیادتری میکند.

,

معاون امور آب و خاک وزارت کشاورزی هم بر کشت گل نرگس در سطح شهرستان تأکید کرد و گفت: این شهرستان باوجود دامنه های مستعدی میتواند در این زمینه فعالیت خوبی را داشته باشد.

,

علیمراد اکبری با اشاره به اینکه کانالهای آبرسانی ریف ملی ندارد، گفت: ما برای پرداخت تسهیلات سیستم آبیاری تحت فشار مشکلی نداریم.

,

وی تأکید کرد: مجلس هم میتواند ما را در زمینه ردیف‌های اعتباری آب و خاک کمک کند تا ما در کمک به کشاورزان قدم‌های خوبی را برداریم.

,

نماینده مردم اسدآباد در مجلس هم ایجاد استخر مخزن آب را از درخواستهای مردم در این شهرستان دانست و گفت: انتظار میرود که دولت در زمینه کمک به کشاورزان بیش از گذشته حمایت داشته باشد.

,

اکبر رنجبرزاده افزود: در این شهرستان 14 روستا وجود دارد که برای تأمین آب اراضی کشاورزی نیاز به انتقال لوله و ایجاد کانال آبرسانی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه