اخبار داغ

در شهرستان سامان؛

دومین همایش خیرین مدرسه ساز برگزار شد

دومین همایش خیرین مدرسه ساز برگزار شد
فرماندار شهرستان سامان با بیان اینکه دومین همایش خیرین مدرسه ساز در شهرستان سامان برگزار شد ، بیان داشت: مولفه های مدرسه سازی، مدرسه یاری و مدرسه داری در شهرستان سامان نهادینه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش خبرنگار سامان ما ، دومین همایش خیرین مدرسه ساز در شهرستان سامان  با رویکرد مشارکت حداکثری خیرین و خانواده ها در ساخت مدرسه برای رفع  مشکلات فضای آموزشی مدارس شهرستان با حضور مسئولین شهرستانی, استانی خیرین و فرهنگیان در دبیرستان نجمه بر گزار شد .

فرماندار شهرستان سامان در این همایش با بیان اینکه مولفه های  مدرسه سازی، مدرسه یاری و مدرسه داری در استان و شهرستان نهادینه شده است، بیان داشت: از دیر باز توسط مردم نیک اندیش و خیر اندیش احداث مدرسه و تجهیز مدرسه و تامین هزینه های جاری مدرسه در شهرستان ها صورت گرفته است.

سعید صالحی اردلی با اشاره بر اینکه در شهرستان سامان در پرداخت تجیهز مدارس کمک های خوبی شده است ، اذعان داشت: در سال های جاری توزیع و تقسیم بودجه کمیته برنامه ریزی با خود شهرستان سامان  است.

اعتبارات شهرستان برای ساخت مدارس در شهرستان سامان صفر است

وی با بیان اینکه اعتبارات شهرستان سامان برای ساخت مدرسه جدید در حال حاضر صفر است، بیان داشت: دلیل این امر این است که شهرستان سامان 87 آموزشگاه دارد و تراکم دانش آموز در سامان بیشتر از روستا ها است.

صالحی با بیان اینکه اغلب دانش آموزان روستا های نزدیک شهر سامان در مدارس شهر سامان به دلایلی در حال تحصیل هستند ، بیان داشت: مدیریت برنامه ریزی با توجه یه شاخص ها اعتبار برای ساخت مدارس برای شهرستان در نظر می گیرد و تحصیل شش هزار دانش آموز در 87 آموزشگاه شاخص  مدیریت برنامه ریزی است که این شهرستان با توجه به شاخص ها نیاز به اعتبار ساخت مدرسه را ندارد.

فرماندار با اشاره به اینکه باید از مشارکت مردمی و مشارکت خیرین در راستای جلب اعتبارات برای ساخت مدارس صورت گیرد، ابراز کرد: باید از ظرفیت ها و قابلیت های استفاده و از سرمایه ها که در اختیار داریم به نحو احسنت استفاده کنیم .

 مشارکت های مردمی در راستای کمک به مدارس شهرستان 692 میلیون تومان بوده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سامان در این همایش با بیان اینکه  برنامه ریزی خیرین مدرسه ساز دستورالعمل امسال ده نفر از خیرین یک کلاس در شهرستان احداث کنند، بیان داشت: اولویت های مدرسه را از روستا شروع کنیم و کار نهادینه در بین مردم داشته باشیم که فرهنگ سازی را داشته باشیم .

محمد دهقانی بیان داشت: تاکنون 692 میلیون تومان به مدارس شهرستان سامان  کمک شده است که تمامی هزینه های جاری مدارس تجهیز مدارس از از مشارکت های مردمی صورت گرفته است.

دهقانی بیان داشت: با توجه به آموزه های دینی در رابطه با فرهنگ مشارکتهای مردمی یکی از مسائل تاثیرگذار برای رفع این گونه مشکلات و برون رفت از شرایط ایجاد شده در فضاهای آموزشی تشکیل مجامع خیری است

وی بیان داشت: درسالهای گذشته درشهرستان سامان ۸۷ فضای آموزشی توسط ده خیر این شهرستان بنا شده است.

دهقانی افزود: ما زمانی می توانیم دانش آموزان خوبی تربیت کنیم که زمینه های بهتر تحصیل کردن برای آنها فراهم باشد، زمانی که مدرسه خوب برای آنها بسازیم و امکانات خوبی در اختیار ما باشد این امر میسر خواهد شد.

محمد دهقانی هدف از برگزاری این جشنواره را تقدیر و تشکر از خیرین مدرسه ساز و ارج نهادن به کار بزرگ آنها دانست که با دستان پر مهر و سخاوتمند خود گره از مشکلات مدارس شهرستان سامان می گشایند ، تصریح کرد:آموزش و پرورش این شهرستان در مقایسه با سال های قبل در همه حوزه‌ها تفاوت اساسی کرده است و با رویکردبه سند تحول بنیادین باافق ۱۴۰۴ می توانیم دانش آموز وانسان موفق تری را تربیت کنیم به طوریکه امانتدار و صادق و میهن دوست باشد و این یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده و هست.

وی گفت: ما با چشم انداز سند تحول بنیادین به سوی مسیری حرکت می کنیم که انسانها و دانش آموزان آن در جامعه تاثیرگذارتر باشند.

دهقانی عنوان کرد: این را به آموزش و پرورش و همه والدین نوید می‌دهیم که ما در سیستم آموزش و پرورش با دلسوزی تمام کار میکنیم و انتظار داریم خروجی خوبی داشته باشیم، تا به حال هم با مقایسه درصد قبولی این شهرستان نسبت به مناطق و شهرستانهای دیگر این امرمبرهن است که در رتبه و جایگاه خوبی هستیم.

انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سامان ما,
,
,
,
,
,
, اعتبارات شهرستان برای ساخت مدارس در شهرستان سامان صفر است,
,
,
,
,
,
,
,
,  مشارکت های مردمی در راستای کمک به مدارس شهرستان 692 میلیون تومان بوده است.,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه