اخبار داغ

ورود اتحادیه اروپا به رقابت تولید ابررایانه برتر

ورود اتحادیه اروپا به رقابت تولید ابررایانه برتر
۱۳کشور عضو اتحادیه اروپایی ابتکار عملی را به امضا رسانده اند که به موجب آن تلاش های مشترکی به منظور تولید ابررایانه های قدرتمند و سریع صورت خواهد گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از فارس، تلاش ها در این زمینه از مارس سال گذشته آغاز شده و بر اساس توافق این 13 کشور ابررایانه تولیدی این گروه باید حداقل صد کوادریلیون سرعت داشته باشد که معادل یک میلیارد محاسبه در یک ثانیه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

طرح یادشده که EuroHPC نام دارد به تولید دوابررایانه منجر خواهد شد. همچنین محققان دو ابررایانه متوسط نیز تولید خواهند کرد که قادر به انجام دهها کواردیلیون محاسبه خواهد بود. انتظار می رود این ابررایانه ها تا سال 2020 در دسترس قرار بگیرند.

,

اتحادیه اروپایی یک میلیارد یورو بودجه را به پیشبرد این طرح اختصاص داده و از این طریق در تلاش است تا رقبای سرسختی همچون چین و آمریکا را پشت سر بگذارد. این اتحادیه در نهایت به دنبال ساخت ابررایانه ای است که بتواند در هر ثانیه یک میلیارد میلیارد محاسبه را با موفقیت انجام دهد.

,

در مرحله اول اجرای این طرح 486 میلیون یورو هزینه خواهد شد  و کشورهایی مانند بلژیک، بلغارستان، کرواسی، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، لوکزامبورگ ، پرتغال، اسلوونی، اسپانیا، سوئیس وهلند در اجرای آن مشارکت خواهند کرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه