اخبار داغ

عدم آنتن دهی همراه اول مشکل عمده چند روستای دهگلان/ بیشترین مهاجرت روستای ابراهیم آباد ناشی از وضعیت نامناسب جاده و عدم آنتن دهی همراه اول است

عدم آنتن دهی همراه اول مشکل عمده چند روستای دهگلان/ بیشترین مهاجرت روستای ابراهیم آباد ناشی از وضعیت نامناسب جاده و عدم آنتن دهی همراه اول است
بیشترین مهاجرت روستای ابراهیم آباد ناشی از وضعیت نامناسب جاده و عدم آنتن دهی همراه اول است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دهگلان شیدا، زیرساخت‌های ارتباطی از جمله تلفن و اینترنت در روستاهای شهرستان دهگلان آنگونه که باید، توسعه نیافته است و کمبودهای زیادی از این نظر در شهرستان وجود دارد که سبب بروز مشکلات و مهاجرت مردم به حاشیه شهر ها شده است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دهگلان شیدا,
,



با توجه به اینکه تلفن و اینترنت در این عصر از نیازهای اساسی زندگی مردم است و می‌توان گفت در حال حاضر بسیاری از خدمات اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و غیره از طریق شبکه مخابراتی و زیرساخت‌های مربوط به آن فراهم می‌شود.


 
در قرن جدید، که قرن ارتباطات و تکنولوژی است و اینترنت نقش تاثیرگذاری در زندگی مردم ایفا می‌کند، گرایش مردم به استفاده از اینترنت و احساس نیاز به این فناوری رو به افزایش است.

 

با توجه به ضرورت و دسترسی به ارتباطات، چهار روستای ابراهیم آباد، کانی پهن، چیلک، کرک آباد و چخماقدره  بخش مرکزی دهگلان از آنتن دهی خط موبایل و خط تلفن ثابت کاملا محروم هستند.


 
در زمینه اینترنت، تلفن ثابت، همراه اول و ایرانسل، زیر ساخت های مخابرات، عدم آنتن دهی تلفن همراه در برخی روستاها و راه‌های مواصلاتی و برخی مسائل دیگر در این زمینه دچار مشکلات عدیده‌ای است که نیازمند توجهات ویژه مسئولان است.


خبرنگار ما به سراغ اعضای شورای اسلامی روستای ابراهی آباد رفته و از این مشکل جویا شد

 

 صباح قوامی عضو شورای اسلامی روستای ابراهیم آباد دهگلان در گفتگو باخبر نگار ما اظهار داشت: روستای ابراهیم آباد با 43 خانوار در23 کیلومتری شهر دهگلان از نداشتن آنتن دهی خط همراه اول و عدم خط تلفن ثابت و چها روستای اطراف آن نیز از عدم آنتن دهی همراه اول درمشقت هستند.


 وی ضمن اشاره به مشکلات عدیده در این روستا گفت: وضعیت نامناسب جاده ای و عدم اجرای طرح هادی روستایی از دیگر مشکلات ابراهیم آباد است که نیازمند همت و توجه ویژه مسئولان است.


 عضر شورای اسلامی روستای ابراهیم آباد با اشاره به تفکیک نشدن زمین های اطراف روستا و مشکلات مذکور گفت: تفکیک نشدن زمین برای احداث  سکونت گاه مشکل دیگر این روستاست که  سه مشکل وضعیت نامناسب جاده ، عدم انتن دهی همراه اول  وتفکیک نشدن زمین اطراف روستا باعث شده هر ساله 7 الی 8 خانوار به شهر مهاجرت کنند.


 قوامی در ادامه گفت: در خواست تفکیک زمین اطراف روستای ابراهیم آباد به بنیاد مسکن شهرستان ارائه شده است و با بررسی بنیاد مسکن قول مساعد داده شد که در بهار 97 اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد .

 

  خبر نگار ما برای جویا شدن ازاین وضعیت و درد دل اعضای شورای اسلامی روستای ابراهیم پیگیر مشکل عدم آنتن دهی همراه این روستا  شد.


زارعی رئیس اداره مخابرات شهرستان دهگلان نیز با اشاره به اینکه شرکت مخابرات در راستای خدمات‌رسانی بهتر به مردم سیستم‌های نوین را به تجهیزات خود افزوده است، بیان کرد باید وزارت ارتباطات نیز مساعدت لازم را در تخصیص اعتبارات برای رفع مشکلات پوشش‌دهی تلفن همراه و اینترنت داشته باشد تا در عصر ارتباطات بتوانیم پوشش تلفن همراه را در  شهرستان را صد درصد کنیم.


 
وی در جواب سوال خبر نگار ما در مورد وضعیت نامناسب عدم آنتن دهی همراه اول و نداشتن خط تلفن ثابت گفت: وظیفه شرکت مخابرات تنها در حوزه شهری می باشد و تقویت آنتن دهی روستا برعهده ما نیست.


 وی در ادامه گفت: تقویت وآنتن دهی همراه اول روستایی بر عهده خود وزارت بوده و اگر زمانی از وزارت خانه اعتباری برای روستاها در نظر گرفته  شود در آن صورت به ما محول می شود که دستگاه تقویت را نصب و یا مشکل را برطرف نماییم.

 

انتهای پیام/

.

 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه