اخبار داغ

نشست شهردار با خبرنگاران؛

وقتی شهرداری دزفول ۶ برابر درآمد، بدهی دارد +تصاویر

وقتی شهرداری دزفول ۶ برابر درآمد، بدهی دارد +تصاویر
درآمدسالیانه شهرداری ۶۰میلیارد است و اکنون بدهی‌های ما ۶برابر آن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دزفول امروز، محمدعلی دوایی فر شهردار دزفول در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: درحال حاضر وضعیت مالی شهرداری دزفول به قدری نامناسب است که در پرداخت حقوق پرسنل خود نیز دچار مشکل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دزفول امروز,

وی بابیان اینکه درآمدسالیانه شهرداری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان است، افزود: بدهی های شهرداری درحال حاضر ۶ برابر درآمدسالیانه آن است. ضمن اینکه بدهی پنهان بسیار متعددی نیز وجود دارد که حین کار مشخص خواهند شد.

,

دوایی فر باتاکیدبرضرورت نیازسنجی شهروندان و سپس اجرای طرح های مطابق با نیازها ، گفت: بهترین هزینه کرد زمانی است که مردم در سریعترین زمان ممکن از خروجی آن بهره ببرند.

,

شهردار دزفول بابیان اینکه در اجرای طرح های توسعه، عدالت محوری و نگاه متوازن به تمام مناطق را در اولویت قرار خواهیم داد، افزود: به طورکلی در دزفول منطقه کاملاً برخوردار نداریم و ازسویی بودجه آنچنانی هم وجود ندارد که سطح مناطق محروم را به مناطق نیمه برخوردار برسانیم اما اگر نماینده شهرستان در مجلس دراین زمینه باماهمکاری کند می توانیم از محل اعتبارات ملی بسیاری از این محرومیت هارا برطرف کنیم.

,

شهردار دزفول ادامه داد: اگر قرار است پیشرفت داشته باشیم بایددرزمینه توزیع اعتبارات و طرح ها در تمام مناطق شهر عدالت را رعایت کنیم ودرتمام بخش ها شیب یکنواختی داشته باشیم.

,

حقوق کارگران پرداخت می شود

,

دوایی فر همچنین در خصوص حقوق عقب مانده کارگران شهرداری که یکی از معضلات دوره شهردار قبل بوده ، توضیح داد: طبیعتا وقتی به پیمانکاری پول داده نمی شود آنها نیز پولی برای پرداخت به کارگرندارند و عمدتا هجمه هایی که به آنها وارد می شود ناعادلانه است و مشکل از جانب شهرداری است. کارگران سرمایه اولیه ندارند و اگر حقوق دریافت نکنندبامشکلات ریزودرشت فراوانی درزندگی مواجه می شوند.

,

وی عنوان کرد: پرداخت حقوق کارگران دراولویت ما قرار گرفته است و به مدیران مناطق نیز تاکیدوتوصیه کرده ایم که ازاین پس تازمانیکه ماهانه حقوق کارگران را پرداخت نکرده اند حقوق خود را دریافت نکنند که امیدواریم به این طرح پایبندباشند.

,

توجه به توسعه گردشگری دزفول

,

دوایی فر مهمترین برنامه شهرداری برای درآمدزایی را توجه به گردشگری و اجرای طرح های توریست پذیر در دزفول عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط اقتصادی درحال حاضر در تمام دنیا همه در حال رقابت درراستای ایجادفرصت گردشگری و رونق اقتصادی هستند.

,

شهردار دزفول ادامه داد: دزفول ظرفیت های عظیمی در زمینه گردشگری دارد ، ماباید برند ایجادکنیم و در تمام روزهای سال گردشگر داخلی و خارجی جذب کنیم. باید شرایط را بگونه ای کنیم که دزفول مقصد گردشگران باشد نه اینکه بعنوان شهرعبوری مورد بازدید قرار بگیرد.

,

دوایی فر تاکید کرد: بایدسرمایه این گردشگران را وارد بازار دزفول کنیم چرا که ظرفیتهای تجاری دزفول از مردم بیشتراست بنابراین ماطرح هایی را بایددرزمینه توسعه گردشگری تعریف کنیم و دراین راستا نیازمندهمت و همکاری مسئولان از جمله نماینده شهرستان برای جذب اعتبارات هستیم.

,

وی گفت:مابایدبه ظرفیت های گردشگری دزفول درتمام زمینه های مذهبی ، طبیعی ، تاریخی و غیره توجه کنیم و توریست ها و گردشگران را برای تمام این زمینه هاجذب کنیم.

,

شهردار دزفول گفت: مکان های اقامتی در دزفول بسیار کم است و مااگرمیخواهیم دزفول را مقصد گردشگری کنیم بایدبه این موضوع توجه کنیم.

,

دوایی فر اجرای طرح بزرگ آکواریوم را از برنامه های در دستور کاربرشمرد و گفت: دراین طرح انواع موزه های خزندگان، طبیعی، تاریخی، رستوران، محل عکاسی و غیره خواهد بود که اشتغالزایی و درامدزایی زیادی خواهد داشت.

,

وی همچنین گفت: درراستای رونق اقتصادی حوزه گردشگری دزفول همچنین طرح ایجادمحور گردشگری که شامل بافت قدیم، رودخانه، پارکهای ساحلی و پل قدیم و چند اثر دیگرخواهد بود نیز در برنامه کاری قرار خواهیم داد ، این طرح نیازمند یکسری مجوزات است که قطعا برای اخذ آنان تلاش می کنیم.

,

شهردار دزفول در خصوص نهضت آسفالت گفت: این طرح را متوقف نمی کنیم اما با سرعت سابق ادامه نخواهیم داد هرچند از ابتدا مخالف انجام نهضت آسفالت بودیم چرا که نهضت آسفالت ۵۰ میلیارد بدهی برای شهرداری به دنبال داشته است و ما باید مانع افزایش این بدهی شویم.

,

دوایی فر گفت: شهروندان درک می کنند درآمد و پول شهرداری محدود است لذا با این سرعت نمی توانیم نهضت آسفالت را انجام دهیم.بر اساس ضرورت مناطقی که نیاز به آسفالت دارند انجام خواهد شد و لیستی از معابری که ضروریست تهیه شده است.

,

آخرین وضعیت طرح های تجاری

,

شهردار دزفول در خصوص آخرین وضعیت پروژه تجاری_تفریحی برج طاووس گفت: پس از انجام جلسات متعدد به این نت

,

یجه رسیدیم که تیم سرمایه گذار توان انجام کارراندارند و درخواست فسخ داده ایم. احتمال می رود پس از انجام نظارت های کارشناسی و خلعیت ، طرح به شهرداری واگذار شود مانیزسعی می کنیم برای اجرای طرح یا از سرمایه گذار جدیدی استفاده کنیم یا ازطریق برنامه هایی همچون فاینانس آن را جلو ببریم.

,

دوایی فر بااشاره به آغاز بکارمجدد پروژه قائم نیز افزود: این طرح درگذشته به دلیل مطالبات پیمانکاران و اینکه اعتبارات آن توسط شهردار قبلی در جای دیگری هزینه شده بود متوقف شده بود اما خوشبختانه پس از پیگیری و صحبت با پیمانکاران و تامین یکسری منابع مالی آنها را راضی به شروع مجدد عملیات کرده اند.

,

بهره برداری از فتح المبین در دهه فجر

,

وی بابیان اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح فتح المبین در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد، گفت:خوشبختانه با برگزاری جلسات مستمر و برنامه ریزی های مدون صورت گرفته، پیش بینی می شود این پروژه در اوایل بهمن ماه تکمیل و در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

,

وی با بیان اینکه بعد از مدتی تعطیلی و وقفه های صورت گرفته در روند اجرایی این طرح، اکنون روند اجرایی پروژه رضایت بخش است، تصریح کرد: نگاه کارشناسانه به طرح های عمرانی همراه با دقت و ظرافت می تواند موجب اعتماد عمومی شهروندان به مجموعه شهرداری گردد .

,

تصاویر اختصاصی خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی دزفول امروز از نخستین نشست خبری شهردار دزفول را در ادامه ی این گزارش خبری با هم مشاهده می کنیم.

,

وقتی

, , , , , , , وقتی, وقتی,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه