اخبار داغ

اهمیت بسته بندی مناسب صنایع دستی در کُردستان/ قیمت بسته بندی باید پنج درصد قیمت خود محصول باشد !

اهمیت بسته بندی مناسب صنایع دستی در کُردستان/ قیمت بسته بندی باید پنج درصد قیمت خود محصول باشد !
کارشناس حمایت از تولید صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به اهمیت بحث شناسنامه دار کردن محصولات صنایع دستی، اظهار کرد: قیمت بسته بندی هر محصول صنایع دستی باید پنج الی هفت درصد قیمت خود محصول باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، صنایع دستی به دلیل ماهیتی که دارد، می تواند معرف بسیار خوبی برای فرهنگ و تاریخ یک کشور باشد که این امر از جایگاه مهم صنایع دستی حکایت می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,

 

,

صنایع دستی طی قرنها شکل گرفته و دست به دست میان نسلها منتقل شده و امروز به عنوان میراثی گرانبها به دست ما رسیده است که ما نیز باید آن را به بهترین نحو حفظ کنیم.

,

 

,

ایران از جمله کشورهایی است که صنایع دستی آن اهمیت فراوانی دارد و اطلاع از ویژگی های صنایع دستی این کشور به ایران دوستان و فرهنگدوستان، در شناسایی فرهنگ این کشور کمک شایانی می کند و استان کردستان نیز از این امر مستثنی نیست.

,

 

,

به علت ویژگی زندگی سنتی در بسیاری از نقاط کردستان و عدم استیلای بخش صنعتی، هنوز صنایع دستی کردستان از لحاظ کیفیت و گستردگی در سطح کشور مطرح می باشد، به گونه ای که فرش و گلیم کردستان به همراه محصولات ظریفه مانند شطرنج شهرت جهانی پیدا کرده است.

,

 

,

 

,

صنایع دستی استان کردستان عبارتند از: نازک کاری چوب، دست بافی، خراطی، ساخت زینت آلات محلی، سوزن دوزی و روکاری، سفال سازی، حصیربافی، گیوه دوزی، نمدمالی و ساخت محصولات چرمی.

,

 

,

هر نقطه از کردستان صنایع دستی مخصوص به خود را دارد و این صنایع به گونه ای بسیار زیبا و دلپذیر با هنر و فرهنگ همراه شده اند و ترکیبی از هنر و فرهنگ هستند.

,

, ,

 

,

پنجمین نشست کمپین بسته بندی معاونت صنایع دستی کشور ویژه صنعتگران، هنرمندان، طراحان و علاقه مندان به صنایع دستی در سنندج برگزار شد.

,

رونق کسب و کاردربخش صنایع دستی بسته بندی اصولی است

, رونق کسب و کاردربخش صنایع دستی بسته بندی اصولی است,

 سید محسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان اظهار کرد: یکی ازمهمترین راههای رونق کسب و کاردربخش صنایع دستی بسته بندی اصولی وخودداری از فروش و صادرات این محصول ارزشمند بصورت فله ای است.

,

 

,

علوی ضمن تمجید از صنعتگرانی که محصولات خود را با بسته بندی مناسب به بازار عرضه می کنند گفت: طراحی، تولید، بسته بندی و بازاریابی مراحل تولید یک محصول تا فروش است که بسیاری از افراد شاغل در حوزه صنایع دستی هم برای تامین معیشت خود وارد این عرصه شده اند.

,

 

,

 

,

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بخش حمایت از بسته بندی کلیه محصولات و تولیدات استان را حمایت خواهیم کرد در این میان محصولاتی همچون "کلاش" که یکی از صنایع دستی اصلی استان است و طی سالجاری نیز جهانی شده است، در اولویت قرار می گیرد.

,

, ,

 

,

اهمیت بحث شناسنامه دار کردن محصولات صنایع دستی

, اهمیت بحث شناسنامه دار کردن محصولات صنایع دستی,

روح الله رحمانی کارشناس حمایت از تولید صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در ادامه با اشاره به اهمیت بحث شناسنامه دار کردن محصولات صنایع دستی، اظهار کرد: قیمت بسته بندی هر محصول صنایع دستی باید پنج الی هفت درصد قیمت خود محصول باشد.

,

 

,

 

,

وی در ادامه به طرح هایی که در معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در بخش بسته بندی وجود دارد اشاره و تصریح کرد: ارتقای کیفیت، حفظ جایگاه، هویت سازی و شناسنامه دار کردن و جلوگیری از آسیب های وارده از جمله اهداف طرح گسترش بسته بندی است.

,

 

,

 

,

رحمانی به اقدامات حمایتی هم اشاره و خاطرنشان کرد: اعطای نمونه های رایگان، اعطای تسهیلات، سفارش گروهی، تشکیل بانک اطلاعاتی، فرهنگ سازی و برگزاری جشنواره و نمایشگاه و برنامه های فرهنگی از جمله اقدامات حمایتی است.

,

 

,

, ,

فرهاد حامدی کارشناس صنایع دستی استان در ادامه به بیان کلیاتی در مورد بحث بسته بندی پرداخت و گفت: رویکرد جدید استفاده از مواد بازیافت پذیر برای بسته بندی کالاهای مختلف است.

,

 

,

 

,

وی عنوان کرد: هدف از بسته بندی هر کالا، آماده سازی، توزیع، انبار کردن، بازاریابی و شأن دادن به کالاست.

,

 

,

 

,

وی اظهار کرد: حفاظت فیزیکی، دربرگیری یا انباشتگی، انتقال اطلاعات مربوط به کالا، کاهش هزنیه های ناشی از صدمه دیدن محصول و دخل و تصرف در کالا، راحتی حمل و بازاریابی از جمله کارکردهای بسته بندی است.  

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه