اخبار داغ

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی مطرح کرد؛

افزایش تعداد بنگاه های اقتصادی تعطیل شده نسبت به سال گذشته/دولت برنامه جامع و موفقی در تحقق شعار سال نداشته است

افزایش تعداد بنگاه های اقتصادی تعطیل شده نسبت به سال گذشته/دولت برنامه جامع و موفقی در تحقق شعار سال نداشته است
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: دولت برنامه جامع و موفقی در تحقق شعار سال رهبری که مشکل و مطالبه اصلی مردم در انتخابات بود، نداشته و در این زمینه گام قابل توجهی که برجستگی این شعار را در عملکرد دولت نشان دهد، برنداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حمیدرضا ترقی در گفتگو با راه آرمان، با اشاره به شعار امسال با عنوان "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" در خصوص عملکرد دولت در این زمینه گفت: انتظار می رفت برای تحقق شعار سال تعیین شده توسط مقام معظم رهبری که رفع بیکاری، ایجاد اشتغال و تقویت تولید ملی بود، امسال در زمینه ایجاد فرصت های شغلی جدید، تقویت تولید و جلوگیری از تعطیل شدن کارگاه های اقتصادی گام مهم تری برمی داشتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  راه آرمان,

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی عنوان کرد: اما آماری که دولت تاکنون ارائه داده نشان می دهد اگرچه در طی حدود 7 یا 8 ماه ابتدای امسال توانسته حدودا بالغ بر 600 هزار فرصت شغلی ایجاد کند اما این میزان ایجاد اشتغال در حد حفظ آمار موجود بیکاران کشور یا در حد جمعیت وارد شده به بازار کار در سال جاری بیشتر نبوده است.

,

وی با بیان اینکه هیچ تغییری در وضعیت نرخ بیکاری گذشته کشور داده نشده، اظهار داشت: از سوی دیگر تعداد کارخانجات و بنگاه های اقتصادی که امسال تعطیل شده یا در حال ورشکستگی هستند، نسبت به سال گذشته بسیار افزایش یافته به گونه ای که میزان آن در 6 ماه اول امسال به اندازه کل سال گذشته بوده است.

,

ترقی بیان کرد: طبق آماری که وزیر کار دادند در حال حاضر بالغ بر 3 ونیم میلیون کارگر بین 1 تا 24 ماه حقوق معوقه دارند که این نشان دهنده عدم رونق تولید در کشور، تعطیل شدن تولیدات کارگاه های تولیدی و ورشکستگی تعداد قابل توجه نیروهای اقتصادی است.

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: این موارد نشان می دهد دولت برنامه جامع و موفقی در تحقق شعار سال رهبری که مشکل و مطالبه اصلی مردم در انتخابات بود، نداشته و در این زمینه گام قابل توجهی که برجستگی این شعار را در عملکرد دولت نشان دهد، برنداشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه