اخبار داغ

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان خبر داد

استقرار ثابت 66 مبلغ در روستاهای زنجان/روحانیون پرچم‌دار اشاعه دین در جامعه هستند

استقرار ثابت 66 مبلغ در روستاهای زنجان/روحانیون پرچم‌دار اشاعه دین در جامعه هستند
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: 66 مبلغ به طور ثابت در روستاهای زنجان مستقر هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام ولی الله مصائبی امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان، اظهار کرد: 6۶ روحانی در قالب مبلغ مستقر تمام‌وقت، پاره‌وقت و خود استقرار در استان زنجان فعالیت‌های تبلیغی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر زنجان,

وی از روحانیون به‌عنوان پرچم‌دارن اشاعه دین در جامعه یاد کرد و عنوان داشت: مردم همیشه روحانیون را امین و پناهگاه خود می دانند، از این ‌رو مبلغان علاوه‌بر رسالت تبلیغی، در بسیاری از امور در کنارآنها هستند و در حل و فصل اختلافات و مشکلات مردم فعالیت دارند.

,

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان این‌که روحانیون مستقر با قدرت بیان و نفوذ خود می‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی در روستاها و حوزه‌های تبلیغی خود بسیار مؤثر باشند، ابراز کرد: اقامه نماز در مسجد محل استقرار، تعظیم شعائر و مراسم دینی، سیاسی و ملی و اقامه نماز در مراکز آموزشی از جمله فعالیت‌های روحانیون است.

,

حجت السلام مصائبی تاکید کرد: روحانیون مستقر علاوه ‌بر اجرای مراسم مذهبی همچون اقامه نمازهای جماعت و بیان احکام شرعی، در نشست با اقشار مختلف به‌ویژه جوانان به سؤالات دینی وفرهنگی مخاطبان پاسخ می‌دهند.

,

وی با اشاره به انجام سخنرانی عمومی با موضوع عقاید، احکام، اخلاق و عرفان و تاریخ اسلام و اهل بیت (ع) از سوی مبلغان ،تصریح کرد: تربیت در خانواده، آموزش معارف، آموزش قرآن، ایجاد، حمایت و هدایت و نظارت بر تشکل‌های دینی نیز از دیگر فعالیت‌هایی است که مبلغان انجام می‌دهند.

,

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه هدف از فعالیت مبلغان در مناطق مختلف استان زنجان جذب پلکانی جوانان، ارائه مشاوره در مراکز آموزشی، نظارت بر عملکرد و توسعه کتابخانه‌های حوزه دین و فرهنگ کتابخوانی است، اضافه کرد: اجرای گفتمان دینی در مدارس، توسعه فرهنگ عفاف و حجاب، ایثار و شهادت، پیشگیری از مصرف مواد مخدر، توسعه فرهنگ زکات نیز از دیگر خدمات آموزشی و مشاوره است که مبلغان در مناطق مختلف استان زنجان انجام می‌دهند.

,

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به اینکه، تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری از جمله موضوعاتی است که توسط مبلغان بیان می‌شود، افزود: جایگاه ولایت و نقش ولی‌فقیه در جامعه، احیا ارزش‌ها و سنت‌های حسنه الهی، فرهنگ انتظار، ایثار و شهادت، احیا امر به ‌معروف و نهی از منکر، اقتصاد مقاومتی و. .. از دیگر موضوعاتی است که توسط مبلغان بیان می‌شود.

,

وی با اشاره به استقبال مردم از حضور مبلغان در مناطق مختلف استان تصریح کرد: خوشبختانه فعالیت66  مبلغ در عرصه‌های تبلیغ و ترویج احکام دینی در استان زنجان مطلوب بوده وامیدواریم درتمام روستاهای بالای 200خانوارمبلغ مستقرکنیم.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه