اخبار داغ

بودجه‌ انجمن‌های تجسمی در مقایسه با انجمن‌های سینما و تئاتر صفر است

بودجه‌ انجمن‌های تجسمی در مقایسه با انجمن‌های سینما و تئاتر صفر است
نگار نادری‌پور رئیس هیئت مدیره «انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران» با اشاره به تبعیض‌هایی که وزارت ارشاد برای انجمن‌های تجسمی قائل می‌شود؛ از اِعمال تغییرات جدی در اساسنامه‌ی این انجمن خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجمع «انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران» در روز جمعه مورخ 22 دی‌ماه با حضور اکثریت قریب به اتفاق اعضای مجمع فوق‌العاده و مجمع عمومیِ این انجمن در خانه هنرمندان ایران برگزار شد؛ موضوع این جلسه اعمال تغییرات در اساسنامه و تصویب سند چشم‌انداز برای انجمن هنرمندان مجسمه‌‌ساز ایران بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بیشتر بخوانید: ضرورت اصلاح اساسنامه‌ی «انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران»

, بیشتر بخوانید: ضرورت اصلاح اساسنامه‌ی «انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران», بیشتر بخوانید: ضرورت اصلاح اساسنامه‌ی «انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران», بیشتر بخوانید: ضرورت اصلاح اساسنامه‌ی «انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران»,

«انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران» در حدود 20 سال پیش تشکیل شد و تا کنون فعالیت خود را ادامه داده است؛ در جلسه روز جمعه با حضور اکثریت قریب به اتفاق اعضای این انجمن اساسنامه‌ی جدید به تصویب رسید؛ همچنین در این جلسه پیش‌نویسِ سند چشم‌انداز انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران که حاصل سال‌ها تحقیقاتِ این انجمن بود برای اعضای انجمن قرائت شد و با اکثریت آراء به تصویب رسید.

,

درباره این مسئله با نگار نادری‌پور رئیس هیئت مدیره «انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران» و محمدرضا یزدی نایب رئیسِ این انجمن گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه مشروح آن را از نظر می‌گذرانید:

,

کلیتِ اساسنامه تغییر نکرده است

,

کلیتِ اساسنامه تغییر نکرده است

, کلیتِ اساسنامه تغییر نکرده است, کلیتِ اساسنامه تغییر نکرده است,

نادری‌پور درباره تغییراتِ اعمال‌شده در متن اساسنامه بیان کرد: یکی از این تغییرات، افزایش اختیارات مجمع عمومی انجمن است. اغلب در انجمن‌های هنری به خاطر وجود اختیارات گسترده برای مجمع فوق‌العاده و عدمِ به حداکثر رسیدنِ جلسات، بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها بی‌نتیجه می‌ماند؛ ما در این جلسه تصمیم گرفتیم که برخی از اختیاراتِ مجمع فوق‌العاده را به مجمع عادی واگذار کنیم تا بتوانیم به سهولت و سرعت در موارد لازم تصمیم‌گیری کنیم.

,


نگار نادری‌پور، کامبیز صبری، جعفر نجیبی، محمدحسن داورزنی و عباس مجیدی در مجمع «انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران» 

,


نگار نادری‌پور، کامبیز صبری، جعفر نجیبی، محمدحسن داورزنی و عباس مجیدی در مجمع «انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران» 

, ,
, نگار نادری‌پور، کامبیز صبری، جعفر نجیبی، محمدحسن داورزنی و عباس مجیدی در مجمع «انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران» , نگار نادری‌پور، کامبیز صبری، جعفر نجیبی، محمدحسن داورزنی و عباس مجیدی در مجمع «انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران» ,

وی ادامه داد: وقتی هیئت مدیره‌ها نتوانند برای تعیین امور تشکیل مجمع فوق العاده دهند یا باید رأسا تصمیم بگیرند و یا آن امر را مسکوت بگذارند چون در بسیاری از مواردی که در اساسنامه آمده است مجمع فوق‌العاده باید تصمیم بگیرد و هیئت مدیره در این زمینه اختیاری ندارد؛ مثل تغییر آدرس انجمن که تاکنون به عهده مجمع فوق‌العاده بود و با این تغییرات به هیئت‌مدیره واگذار شد. بر طبق اساسنامه جدید  اعضای انجمن به دو دسته‌ی وابسته و پیوسته تقسیم می‌شوند. اعضای وابسته کسانی هستند که تمایل به شرکت در مجامع ندارند و در آمار تشکیل مجامع نیستند؛ اعضای پیوسته نیز کسانی هستند که حق رأی دارند و می‌توانند در مجامع شرکت کنند و همچنین می‌توانند در انتخاباتِ هیئت مدیره و بازرسی انجمن، نامزد شوند. در این جلسه به‌منظور گسترش روابط انجمن با هنرمندان، امکان عضویت افتخاری انجمن نیز در اساسنامه گنجانده شده است.

,

انجمن‌های هنرهای تجسمی هیچ‌گونه کمکی از دولت دریافت نمی‌کنند

,

انجمن‌های هنرهای تجسمی هیچ‌گونه کمکی از دولت دریافت نمی‌کنند

, انجمن‌های هنرهای تجسمی هیچ‌گونه کمکی از دولت دریافت نمی‌کنند, انجمن‌های هنرهای تجسمی هیچ‌گونه کمکی از دولت دریافت نمی‌کنند,

رئیس هیئت مدیره انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران با اشاره به ضرورتِ افزایش مبلغ حق عضویت انجمن گفت: مبلغ حق عضویت که از زمان تأسیس انجمن (حدود 20 سال قبل) تاکنون هیچ‌گونه افزایشی نداشت و این امر که در اختیار مجمع فوق‌العاده بود اکنون به مجمع عمومی واگذار شده است تا در آینده‌‌‌ی نزدیک برای افزایش این مبلغ تصمیم‌گیری شود و بتوانیم متناسب با نرخ تورم و شرایطِ روز حق عضویت را افزایش دهیم.

,

نادری‌پور اعطای بودجه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به انجمن‌های هنری را امری ضروری دانست و افزود: انجمن‌های هنرهای تجسمی هیچ‌گونه کمکی از دولت دریافت نمی‌کنند و کاملاً خودگردان هستند؛ این در حالی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برخی تشکل‌ها بودجه‌های قابل توجهی اعطا می‌کند البته این کمک‌ها لازم است اما انجمن‌های هنرهای تجسمی نیز نباید مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار بگیرند.

,

تصویب سند چشم‌انداز برای اولین بار

,

تصویب سند چشم‌انداز برای اولین بار

, تصویب سند چشم‌انداز برای اولین بار, تصویب سند چشم‌انداز برای اولین بار,

وی درباره تصویب سند چشم‌انداز انجمن تصریح کرد: معمولاً زمانی که هیئت‌مدیره‌های جدید مستقر می‌شوند،‌ سیاست‌های جدیدی را اتخاذ می‌کنند که ممکن است با سیاست‌های کلی که در گذشته وجود داشت تفاوت‌های اساسی داشته باشد و این امر موجب می‌شود برنامه‌های گذشته ناتمام بماند. اکنون با وجود تصویب سند چشم‌انداز این نگرانی برطرف شده است و در هر دوره اعضای هیئت مدیره ملزم به پیروی از اصولِ سند چشم‌انداز هستند. این سند راهنمای هیئت‌مدیره‌هاست تا تصمیم‌گیری‌های آنها در قالب سیاست‌های کلان انجمن جای بگیرد.

,

رئیس هیئت مدیره انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران تأکید کرد: در سایر استان‌ها نیز اساتید و مجسمه‌سازان متخصص مشغول به فعالیت هستند که ما امیدواریم با شرح دقیق‌تر شعب و ایجاد رابطه با انجمن مرکزی و اساسنامه جدید جهت تشکیل شعبه و گسترش انجمن اقدام کنند.

,

اختیارات بازرس انجمن را افزایش دادیم

,

اختیارات بازرس انجمن را افزایش دادیم

, اختیارات بازرس انجمن را افزایش دادیم, اختیارات بازرس انجمن را افزایش دادیم,

همچنین محمدرضا یزدی نایب رئیس انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران به خبرنگار فرهنگی تسنیم گفت: یکی از تصمیماتی که در این جلسه اتخاذ شد افزایش اختیارات بازرس است؛ طبق قوانین بازرس، شخصی معتمد و به عبارتی نماینده‌ی مجمع عمومی جهت نظارت بر عملکرد مالی انجمن است. در اساسنامه‌ی جدید، علاوه بر این اختیارات، بندی اضافه شده است که بازرس می‌تواند علاوه بر نظارت بر حساب‌های مالی انجمن، عملکرد اجرایی و پیگیری مصوبات هیئت مدیره را نیز در چارچوب اساسنامه و سند چشم انداز رصد کند و تخلفات را به مجمع عمومی گزارش دهد. 

,

, ,

وی ادامه داد: این افزایش اختیار ممکن است در ظاهر دامنه عملکرد و اختیارات هیئت مدیره را محدود ‌کند اما در عمل به اعتماد هر چه بیشتر اعضا نسبت به صحت اداره‌ی انجمن منجر خواهد شد و این امر در راستای منافع عمومی اعضاست.

,

سند چشم‌انداز حاصل تحقیقات 5 ساله‌ی ما بود

,

سند چشم‌انداز حاصل تحقیقات 5 ساله‌ی ما بود

, سند چشم‌انداز حاصل تحقیقات 5 ساله‌ی ما بود, سند چشم‌انداز حاصل تحقیقات 5 ساله‌ی ما بود,

یزدی درباره تصویب سند چشم‌انداز خاطر نشان کرد: نگارش سند چشم‌انداز با پشتوانه‌ی 5 سال تحقیق و پرس‌و‌جو از کمیته‌های انجمن انجام شد؛ ما برای رسیدن به اهداف اساسنامه باید برنامه راهبردی داشته باشیم و مسیری که قرار است فعالیت‌های انجمن به سوی آن سوق داده شود را به خوبی بشناسیم. پیش‌نویس سند چشم‌انداز از مدت‌ها پیش در سایت انجمن قرار داده شده بود و در جلسه‌ی روز جمعه درباره این سند بحث‌های جدی مطرح شد و پس از قرائتِ پیش نویس، اکثریت قریب به اتفاقِ اعضا به تصویب آن رای دادند.

,

وی افزود: ممکن است که این سند در عمل توسط برخی مورد بی‌توجهی قرار بگیرد اما به دلیل این‌که به تصویب مجمع عمومی انجمن رسیده است سندی لازم‌الاجراست؛ هرگونه تخطی از اصول آن می‌تواند مورد پیگیری بازرس انجمن قرار بگیرد و این اختیاری بود که در جلسه‌ی اخیر برای بازرس در نظر گرفته شد تا صیانت از اصول سند چشم‌انداز و منافع کلان انجمن به بهترین شکلِ ممکن انجام شود.

,

وی با اشاره به الحاقِ بندی مبنی بر تغییر آدرس در اساسنامه اذعان کرد: تاکنون تغییر آدرس انجمن به عهده‌ی مجمع فوق‌العاده بود و آدرسی که در زمان تأسیس انجمن در اساسنامه قید شده بود تاکنون هیچ تغییری نداشت؛ در حالی‌که در این سال‌ها آدرس انجمن چند بار تغییر کرده است. اکنون تغییرِ آدرسِ انجمن در اختیار هیئت مدیره قرار دارد تا بتوانیم در موارد تغییر آدرس به سرعت اقدام کنیم؛ ثبت آدرس برای مواردی همچون اِعمالِ حق بیمه برای کارمندان انجمن لازم است.

,

منبع:تسنیم

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه