اخبار داغ

مدیر کارخانه شیر نهبندان خبر داد

احداث کارخانه شیر نهبندان پس از گذشت 7 سال

احداث کارخانه شیر نهبندان پس از گذشت 7 سال
مدیر کارخانه شیر نهبندان از پیشرفت 65 درصدی پروژه کارخانه شیر نهبندان پس از گذشت 7 سال خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از، نهبندان خبر،کارخانه شیر نهبندان از 7 سال پیش کلنگ زنی و عملیات احداث آن آغاز شده است اما از آن زمان تا کنون به دلیل مشکلات بین سرمایه گذار،بانک،پیمانکار روند احداث و تکمیل این کارخانه با تاخیر مواجه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نهبندان خبر,

سنگتراش سرمایه گذار کارخانه شیر نهبندان در گفتگو بانهبندان خبر اظهار داشت: کارخانه شیر یک صنعت ریسک پذیر و خطرناک می باشد که بنده با علاقه مندی و بنا به نصیحت پدر و توصیه مسئولین و محرومیت منطقه و با آگاهی کامل از اینکه توجیه اقتصادی ندارد مبادرت به فروش سردخانه ای در جنوب نموده و در حد فاصل پلیس راه و شهرک صنعتی نهبندان اقدام به ساخت و احداث کارخانه شیر نمودم.

, نهبندان خبر,

سنگتراش تصریح کرد: از سال 92 بانک کشاورزی اعلام همکاری نمود  و 2 میلیار د و پانصد میلیون تومان وام یارانه ای بنا به دستور کارگروه شهرستان، استان و مصوبه کشور جهت احداث کارخانه شیر نهبندان اختصاص یافت.

,

وی افزود:در مراحل اولیه مبلغی با هزینه شخصی صرف انجام استعلامات؛ حق الثبت؛عوارض شهرداری و... شده است و پس از آن 500 میلیون تومان از طرف بانک عامل در قالب تسهیلات پرداخت شده است.

,

سنگتراش به پیشرفت 65 درصد فیزیکی  کارخانه شیر اشاره و در ادامه درصد اجرای  زیر پروژه ها را برشمرد: محوطه سازی(90درصد)،فضای سبز 3 برابر(به جهت باد خیز بودن نهبندان و به منظور پیشگیری از آلایندگی مواد لبنی  3 برابر استاندارد فضای سبزایجاد نمودیم)استخر تصفیه فاضلاب(75 درصد)،تصفیه خانه آب(90درصد)،ابنیه فنی(100درصد آماده نصب ماشین آلات)،دیوار کشی و حصار(100درصد)،احداث جاده نفوذی چاه آب و تلمبه خانه تا محوطه کارخانه(1.5کیلومتر) سالن فرآوری و بسته بندی(48درصد) سردخانه(48درصد) انبارهای نگهداری مواد اولیه و بسته بندی(48درصد)،شبکه آبرسانی و تاسیسات آب(100درصد) شبکه برق رسانی(100درصد) برق و تجهیزات چاه عمیق(100درصد)،ساختمان اداری،ساختمان نگهبانی،ساختمان رفاهی کارگران و...

,

وی افزود: از نظر عملکرد ریالی از شروع عملیات با توجه به تورم غیر قابل پیش بینی شده ناشی از تحریم ها و نیز الزام بعضی از پروژه ها ی خارج از طرح  و هزینه های اداری،کارشناسی،تسهیلاتی،عوارضی،شهرداری،حق الثبت و... حدود 2 میلیارد تومان هزینه شده است.

,

مدیر کارخانه شیر نهبندان با بیان اینکه کلیه اقدامات در نیمه دوم سال 93 انجام شده است گفت: در این فاصله بانک عامل،500 میلیون تومان آزادسازی تسهیلات را انجام  و در سال 93 درخواست از بانک و تلویحا تعهد کرده ایم چنانچه 500 میلیون آزاد کند برای دهه فجر خط شیر را راه اندازی می نمائیم.

,

وی با بیان اینکه 4 میلیارد وثیقه در گرو بانک است تصریح کرد: متاسفانه با توجه به اشتباهات محاسبات داخلی بانک عامل، گشایش اعتبار انجام نمی شد و  با مراجعه در نیمه دوم سالجاری به بانک کشاورزی مرکزی و مطالعه پرونده و اعزام کارشناس بانک،500 میلیون تومان از تسهیلات آزاد سازی شده است.

,

سنگتراش با ابراز تاسف گفت: در این مدت به علت افزایش تورم،طبیعتا پروژه با  مبلغ اعلام شده سال 93 به اتمام نخواهد رسید و مستلزم نقدینگی بیشتری می باشد گر چه بانک عامل اعلام نموده است برای جبران مافات، وام بیشتری در اختیار قرار می دهد اما به دلیل عدم توجیه اقتصادی، افزایش تسهیلات بانکی عقلانی نیست ولی در مجموع مصمم هستیم  به حمد خداوند هدفی را که دنبال نموده ایم به مقصد برسانیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه