اخبار داغ

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

جای مسائلی مانند امکان نقد معصومین در سخنرانی های عمومی نیست/ سخنان رئیس جمهور مخالف قرآن و روایات و متناقض با حرف خویش است

جای مسائلی مانند امکان نقد معصومین در سخنرانی های عمومی نیست/ سخنان رئیس جمهور مخالف قرآن و روایات و متناقض با حرف خویش است
حجت الاسلام والمسلمین رجبی گفت: جای این مسائل که آیا می توان پیامبر را نقد کرد یا خیر، درسخنرانی های عمومی نیست بلکه این بحثی علمی است که در حوزه های علمیه و مجامع علمی باید به آن پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی در گفتگو با ناب نیوز در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهور مبنی بر نقد پیامبر (ص) گفت: در شرایطی که مشکل اصلی کشور ما معیشت و اشتغال است و از سوی دیگر نیاز به همدلی و وحدت داریم، مسئولین ما باید از پرداختن به مسائل حاشیه ای که ایجاد تنش می کند، بپرهیزند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ناب نیوز,

مسئولین از طرح مسائل تنش زا در سخنرانی ها بپرهیزند/ جای برخی سخنان در سخنرانی های عمومی نیست

, مسئولین از طرح مسائل تنش زا در سخنرانی ها بپرهیزند/ جای برخی سخنان در سخنرانی های عمومی نیست,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: جای این مسائل که آیا می توان پیامبر را نقد کرد یا خیر، درسخنرانی های عمومی نیست بلکه این بحثی علمی است که در حوزه های علمیه و مجامع علمی باید به آن پرداخت.

,

وی تاکید کرد: توصیه من به رئیس جمهور و سایر مسئولین این است که توجه کنند دشمن در این شرایط می خواهد توجهات آنها را از مسئله اصلی اشتغال و معیشت که مطالبه همه مردم، رهبری و علماست، به مسائل دیگر کشاند؛ طرح این مسائل در سخنرانی های عمومی سبب می شود مسائل اصلی که باید مسئولین به آن توجه کنند به حاشیه رود که این موجب بدبینی به دولت است که شاید برای عدم پاسخگویی به مطالبات به حق مردم، قصد دارد حواس مردم را به جای دیگری جلب نماید.

,

حجت الاسلام والمسلمین رجبی عنوان کرد: این موضوع هم مسئله ای است که نیاز به کارهای دقیق علمی دارد و نمی توان مسئله به این مهمی را براساس اینکه روایتی در یک کتاب تاریخی آمده، در یک سخنرانی مطرح کنیم؛ اینکه در منابع اهل سنت که نقل تاریخی است، آمده، جدا ازاینکه چقدر اعتبار دارد، مطمئنا مرحوم علامه جعفر مرتضی این را نقد کرده و نشان داده بی اساس وبی پایه است.

,

سخنان رئیس جمهور مخالف قرآن و روایات و متناقض با حرف خویش است

, سخنان رئیس جمهور مخالف قرآن و روایات و متناقض با حرف خویش است,

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در روایات زیادی هم داریم که ائمه برای اینکه نشان دهند سخنی حق است، فرمودند این سخن رسول خداست؛ بنابراین وقتی معقتد می شویم پیامبر معصوم است، معصوم یعنی کسی که خطا ندارد و اینکه انسان بخواهد به کسی که میداند قطعا سخن درست می گوید، نقد کند و آن را نپذیرد نامعقول است.

,

وی با تاکید براینکه حتی خود سخنان رئیس جمهور دچار تناقض است، اظهار داشت: توجیهات رئیس جمهور هم درست نیست؛ وی به طور شفاف و روشن بیان کرده که می توان پیامبر را نقد کرد  از سوی دیگر می فرماید ایشان معصوم است لذا بهتر است که آقای رئیس جمهور به ویژه در سخنان دینی سنجیده حرف بزند.

,

حجت الاسلام رجبی تصریح کرد: اینکه در قرآن می فرماید از خدا و رسول خدا اطاعت کنیم به این معناست که هرچه خدا فرمود و هرچه پیامبر ولو از خودشان بیان می کنند، باید پذیرفت که این صریح آیات قرآن است و سخن رئیس جمهور مخالف با قران و روایات و متناقض سخنان خودش است.

,

رئیس جمهور صادقانه بگوید اشتباه کردم

, رئیس جمهور صادقانه بگوید اشتباه کردم,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه این دومین بار است که رئیس جمهور سخنی مطرح کرده و آن را توجیه می کند، بیان کرد: رئیس جمهور باید رویه خود را عوض کرده و صادقانه بگوید اشتباه کردم که این نه تنها به ضرر وی نیست بلکه موجب بیشتر شدن محبوبیت می شود.

,

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با انتقاد از شیوه برخورد رئیس جمهور با منتقدین اذعان داشت: معتقدم رئیس جمهور باید رویه خود را در برخورد با منتقدین عوض کند و از انها با الفاظ اهانت آمیز یاد نکند؛ به کار بردن حدود 50 تعبیر ناشایست نسبت به منتقدین نتیجه بخش نیست.

,

ضرورت عذرخواهی رئیس جمهور از تعابیر به کاربرده نسبت به منتقدین

, ضرورت عذرخواهی رئیس جمهور از تعابیر به کاربرده نسبت به منتقدین,

وی یادآور شد: از رئیس جمهور می خواهیم رویه خود را عوض کرده و از تعبایر بکار برده نسبت به منتقدین عذرخواهی کند و مطمئن باشد این به نفع خودش و جامعه است و موجب افزایش محبوبیت وی واعتماد به او در جامعه می شود اما ادامه این رویه به ضرر رئیس جمهور است.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه ما در شرایطی قرار داریم که فضای مجازی یکی از مسائل بنیان براندازو نابود کننده ارزش ها و سلامت جامعه شده است، عنوان کرد: شاهد بودیم که در سخنرانی ها مطرح شد اجازه نمی دهیم تلگرام فیلتر شود؛ امروز بحث فیلتر بودن نیست بلکه سوال این است که چرا باید فضای مجازی خود را به دشمن بسپاریم که آنها مدیریت کنند.

,

همه مطالبه فضای مجازی سالم و تحت مدیریت داخل را دارند

, همه مطالبه فضای مجازی سالم و تحت مدیریت داخل را دارند,

حجت الاسلام والمسلمین رجبی خاطرنشان کرد: مسئولین باید همت بگمارند تا اینترنت داخلی را راه اندازی کنیم و با مدیریت خود بالاترین فضا را در اختیار کسانی قرار دهیم که استفاده علمی ومدیریتی دارند؛ کسی با اصل فضای مجازی مخالف نیست بلکه همه مطالبه فضای مجازی سالم و تحت مدیریت خودمان را دارند که توجه مسئولین را به آن جلب می کنم و این امر به نفع خود دولت و مسئولین است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه