اخبار داغ

لزوم تلاش مسئولین برای جلوگیری از تغییرات ناگهانی قیمت‌ها/استاندار کُردستان: ذخیره 1200 میوه برای نوروز 97

لزوم تلاش مسئولین برای جلوگیری از تغییرات ناگهانی قیمت‌ها/استاندار کُردستان: ذخیره 1200 میوه برای نوروز 97
در آستانه فرارسیدن سال نو و اوج گرفتن خریدهای مردم، شنیده‌ها حاکی از آن دارد که برخی از دلالان اجناس قیمت‌ها را دستخوش تغییراتی کرده‌اند که همین امر موجب نارضایتی مردم شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نوای آبیدر، در آستانه نزدیک شدن به سال جدید بازار کُردستان بار دیگر دستخوش تغییرات قیمتی و ورود اجناس برای تامین مایحتاج مردم در شب عید و ایام تعطیلات می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نوای آبیدر,

 

,

سال گذشته در همین ایام بود که ورود پرتقال‌های بی کیفیت و یخ زده مردم استان کُردستان را بسیار ناراضی و گلایمند کرد و موجب شد تا قیمت بازار میوه بسیار متلاطم شود.

,

 

,

همچنین در ماه‌های اخیر تغییرات شدید قیمت تخم مرغ موجب شده تا این غذای بسیار ساده به وعده‌ای بسیار اشرافی و دور از انتشار برای بسیاری از مردم تبدیل شود.

,

 

,

تغییرات ناگاهی قیمت برنج در کُردستان نیز در ماه‌های اخیر خود مزید بر علت شده تا نبض بازار در دستان دلالان و وارد کنندگان عمده این مواد غذایی اساسی باشد.

,

 

,

از سویی سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی امر قیمت‌ها در بازار همواره تاکید کرده که در بازار آرامش حاکم بوده و از سویی مردم همواره گلایه داشته که بازار در کنترل برخی از با نفوذان و پولداران است.

,

 

,

بهمن مرادنیا، استاندار کُردستان در جلسە ستاد تنظیم بازار استان با بیان اینکە هم اکنون آرامش در بازار وجود دارد گفته که مجموعە اقدامات ستاد تنظیم بازار برای حفظ و ثبات قیمت ها است و می‌توان بە مردم گفت کە همە نیازهای مردم بە کالاهای اساسی و میوە برای پایان سال تامین شدە است.

,

 

,

وی با بیان اینکە برنج هندی مورد مصرف خانوارها بە نسبت سال گذشتە ۱۱ درصد افزایش داشتە است، تاکید کرده که با توجە بە نزدیک شدن بە پایان سال تقاضا برای مصرف افزایش می یابد بر همین اساس لازم است علاوە بر تنظیم بازار مقدار کافی برنج در انبارها ذخیرە سازی شود.

,

 

,

بهمن مرادنیا، استاندار کُردستان

, بهمن مرادنیا، استاندار کُردستان,

 

,

مرادنیا همچنین بە التهاب بازار در هفتەهای گذشتە در بازار تخم مرغ نیز اشارە کرده و افزوده که طبق گزارشات وزارت جهاد کشاورزی بە دلیل آنفلوانزای مرغی ۱۷ میلیون قطعە مرغ تخم گذار در کشور معدوم شدە کە دلیل اصلی افزایش قیمت تخم مرغ بود.

,

 

,

وی ادامە داده که با واردات مناسب و جایگزین شدن مرغ های تخمی در آیندە نزدیک این التهاب در بازار کاملا فروکش خواهد کرد ولی چون این کالا مصرف زیادی دارد لازم است ذخیرە مناسب در این خصوص انجام شود.

,

 

,

وی در ادامە سخنان خود بە تامین میوە شب عید استان نیز اشارە کرده و گفته که در مجموع هزار و ۲۰۰ تن سیب و پرتقال برای مصرف استان تامین شدە کە از اواخر اسفند تا ۱۵ فروردین با نرخ مصوب عرضە خواهد شد.

,

 

,

لازم است مسئولین امر در آستانه سال جدید و اوج گرفتن خرید مردم، برنامه‌‌ی نظارتی دقیق و سخت گیرانه بر بازار اشته باشند تا مردم بتوانند خریدهای خود را در آرامش و با قیمت مناسب انجام دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه