اخبار داغ

زنگ خطر برای ادامه فعالیت اندک کارخانه های شهرستان قروه/مسئولین اقدامات خود را در راستای تحقق شعار سال بیان کنند

زنگ خطر برای ادامه فعالیت اندک کارخانه های شهرستان قروه/مسئولین اقدامات خود را در راستای تحقق شعار سال بیان کنند
در آخرین روزهای سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال قرار داریم و خوب است که مسئولین اقدامات خود را در راستای حمایت از تولید و اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سراب خبر ، با وجودی که شهرستان قروه از 2 شهرک صنعتی در سطح استان کردستان برخوردار است و به گفته مسئولین در آینده نزدیک شهرک صنعتی شماره 3 آن نیز به احداث و بهره برداری خواهد رسید اما هم اکنون می بینیم که در همین 2 شهرک صنعتی نیمه فعال همه روزه آمار نیروهای کار به طرز محسوسی پایین می آیند و کارگران از کار بیکار می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سراب خبر,

درواقع وجود چنین شرایطی زنگ خطر تعطیلی اندک کارخانجات صنعتی شهرستان را به صدا درآورده است و در این میان این مسئولین هستند که باید به دنبال رفع نیازهای اساسی این کارخانجات و کمک به راه اندازی مجدد آنها باشند.

,

در سال هایی نه چندان دور فراموش نمی شود که مینی بوس های حامل کارگران هر روز از قروه به سمت شهرک صنعتی دلبران و آونگان در حرکت بودند و کارگران کارخانجات برای حضور در محل کار خود دارای اشتیاقی وصف ناپذیر بودند اما به راستی چه چیزی باعث شده است که امروز کارگران به این تعداد اندک کاهش یابند و اشتیاقی نیز برای ادامه روند فعالیت وجود نداشته باشد ؟

,

بدون شک حمایت از تولید داخلی و حمایت از سرمایه گذاران و صنعت گران نه تنها رشد اشتغال را به همراه خواهد داشت که از وقوع بسیاری از آسیب های اجتماعی همانند اعتیاد، فقر و بزهکاری های اجتماعی جلوگیری خواهد نمود.

,

محمد علی شکوهی مدیر کارخانه نساجی شهرستان قروه طی گفتگویی در همین خصوص با خبرنگار ما اظهار داشت: متاسفانه با ورود کالاهای بی کیفیت چینی به بازار امروز شاهد رکود در صنایع داخلی هستیم به گونه ای که بازار داخلی از رونق افتاده است.

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل نبود سرمایه گذاری بیش از 80 درصد از کارخانجات این شهرستان تعطیل هستند، افزود: بانک ها باید تعامل بیشتری با شرکت ها و واحدهای تولیدی داشته باشند و باید زمینه ای فراهم شود تا سرمایه گذاران بتوانند بدون بروکراسی های اداری سرمایه خود را وارد بازار نمایند.

,

شکوهی با تاکید بر اینکه مسئولین باید توجه خود را به تولیدات داخلی معطوف نمایند ادامه داد: امروز به صورت مناسبی شاهد حمایت از تولید نیستیم و مصرف گرایی باعث شده است تولید داخلی ناموفق جلوه کند.

,

 

,

تولید داخلی

, تولید داخلی,

 

,

نامگذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال بیانگر اهمیت این موضوع از دیدگاه مقام معظم رهبری است که در طول سال های گذشته ایشان بارها و بارها بر اهمیت اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی تاکید داشته اند؛ اما سوال اینجاست که مسئولین امر تا چه اندازه در راستای تحقق شعار سال قدم برداشته اند؟

,

متاسفانه در همین شهرستان قروه که تنها بخش کوچکی از کل کشور را شامل می شود در طول سال های اخیر شاهد کوچکترین اقدامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نبوده ایم و جز برگزاری جلساتی که هیچ دستاوردی برای مردم نداشته اند چیزی از مسئولین ندیده ایم.

,

خوب است اگر حال که به پایان سال نزدیک می شویم مسئولین ما با ارائه گزارشی از عملکرد یکسال گذشته خود فعالیت های دولت را در راستای تحقق شعار سال بیان کنند تا مردم نیز در جریان اقدامات دولتمردان قرار بگیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه