اخبار داغ

از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛

«گاهشمار زندگی و مبارزات امام خمینی(ره)» منتشر شد

«گاهشمار زندگی و مبارزات امام خمینی(ره)» منتشر شد
دو مجلد از مجموعه سه جلدی «گاهشمار زندگی و مبارزات امام خمینی(ره)» روانه بازار کتاب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دو مجلد از مجموعه سه جلدی «گاهشمار زندگی و مبارزات امام خمینی(ره)» از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

جلد نخست از ولادت تا پیروزی انقلاب اسلامی، جلد دوم از پیروزی انقلاب تا شروع دفاع مقدس و جلد سوم از آغاز دفاع مقدس تا رحلت حضرت امام(ره) را در برمی‌گیرد.

,

جلد اول این کتاب در چهار فصل جمع‌آوری شده است؛ در فصل نخست به پیشینه خانوادگی و ابعاد شخصیت علمی امام‌خمینی‌(ره) تا شروع نهضت اسلامی و پس از آن به ابعاد سیاسی زندگی حضرت امام پرداخته شده است، در فصل دوم مسائل مهم زمینه‌ساز حرکت و قیام امام و مردم علیه وضع موجود که منجر به دستگیری امام و سپس آزادی ایشان شد، سرانجام تبعید حضرت امام از ایران مورد بررسی قرار گرفته است.

,

فصل سوم به مرور مستند و تاریخی زندگی و مبارزات امام خمینی در دوره تبعید در عراق تا شهادت حاج‌آقا مصطفی خمینی می‌پردازد.

,

فصل چهارم نیز گاه‌شماری زندگی و مبارزات حضرت امام از اوج‌گیری نهضت اسلامی تا پیروزی انقلاب اسلامی را در برگرفته است.

,

جلد دوم کتاب نیز حاوی حوادث زندگی حضرت امام(ره) از فردای پیروزی انقلاب اسلامی تا ۳۰ شهریور ۱۳۵۹ را در بر می‌گیرد و در شش فصل جمع‌آوری شده است.

,

فصل نخست این مجموعه به مدیریت امام خمینی‌(ره) در مهار بحران‌ها و فرایند تثبیت انقلاب اسلامی، فصل دوم دوران بازگشت امام خمینی(ره) به قم و نظارت ایشان بر کلیه امور کشور و فصل سوم به فرمان‌ها و تصمیمات سرنوشت‌ساز امام خمینی(ره) در کانون انقلاب اسلامی می پردازد.

,

مطالب فصل چهارم به عارضه قلبی امام (ره) و هدایت انقلاب از بیمارستان قلب تهران، فصل پنجم به اقامت ایشان در «دربند» شمیران و واکنش‌ها و موضع‌گیری‌های ایشان و فصل آخر نیز به حضور امام (ره) در جماران و روشنگری‌های ایشان در این مدت اختصاص یافته است.

,

جلد سوم این کتاب نیز در حال حاضر در دست تالیف است.

,

در پیشگفتار کتاب آمده است: «انتظار ترسیم جوانب زندگی امام خمینی(ره) در این اثر همانند ریختن دریای بی‌انتها در کوزه‌ای است، اما باید نوشت تا زمینه لازم برای معرفی و بازشناسی افکار و اندیشه‌های امام‌خمینی برای نسل معاصر و نسل‌های آینده فراهم آید. شناخت نهضتی که امام‌خمینی در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ آن را شروع کرد و در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رساند و از آن پس به برپایی حکومت اسلامی پرداخت، از نخستین مراحل شکل‌گیری حکومت گرفته تا استمرار و تمرکز نظام جمهوری اسلامی، تنها زمانی ممکن است که بتوان جنبه‌های مختلف شخصیت بنیانگذار آن را در ابعاد گوناگون علمی، اخلاقی، عرفانی، سیاسی و مبارزاتی به درستی شناخت.»

,

منبع:مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه