اخبار داغ

تحولات جهان اسلام؛

عملیات گسترده نیروهای یمنی برای سیطره کامل بر استان جنوبی عربستان+ فیلم

عملیات گسترده نیروهای یمنی برای سیطره کامل بر استان جنوبی عربستان+ فیلم
نیروهای یمنی برای سیطره کامل بر استان «جیزان» وقاع در جنوب غرب کشور عربستان سعودی، عملیات گسترده و جدیدی را آغاز کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ رزمندگان «انصارالله» با کمک نیروهای ارتش یمن قصد دارند با انجام عملیات گسترد و جدید از چند محور، کنترل کامل استان«جیزان» واقع در جنوب عربستان را در اختیار بگیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

نیروهای یمنی در چند روز گذشته موفق شدند در چند کمین موفقیت آمیز، ده ها نظامی رژیم سعودی و مزدور وابسته به «منصورهادی»، رئیس جمهور مستعفی یمن را کشته و زخمی کنند و خسارت زیادی را به تجهیزات نظامی آن ها وارد کنند.

,

رزمندگان انصارالله یمن موفق شدند چند پایگاه نظامیان رژیم سعودی را در مناطقی از استان جیزان شناسایی کنند و سپس آن ها را با چند موشک مورد هدف قرار دهند و شمار زیادی از نظامی سعودی را کشته و زخمی کنند.

,

استان «جیزان» در جنوب غرب کشور عربستان واقع شده است و هم مرز با استان «صعده» یمن است؛ بخش هایی از جنوب این استان تحت کنترل نیروهای یمنی است.

,

سرانجام عربستان عقب‌نشینی کرد؛  ورود تجهیزات جدید به بندر الحدیده یمن

, سرانجام عربستان عقب‌نشینی کرد؛  ورود تجهیزات جدید به بندر الحدیده یمن, سرانجام عربستان عقب‌نشینی کرد؛  ورود تجهیزات جدید به بندر الحدیده یمن,

به گفته شبکه «المسسیره نت» یمن، «برنامه جهانی غذا» سازمان ملل (WFP)، اعلام کرد که یک کشتی حامل چهار جرثقیل سیار به منظور تسریع در فرآیند تحویل کمک‎های بشردوستانه و تخلیه آن، روز دوشنبه وارد ساحل غربی کشور جنگ‌زده یمن شده است.

,

جنگنده های رژیم سعودی جرثقیل‌های بندر «الحدیده» را در سال ۲۰۱۵ منهدم کرده بودند و عربستان اجازه نمی‌داد که جرثقیل‎های جدیدی که در انباری در دبی نگهداری می‌شد، وارد بندر الحدیده شود اما اکنون تحت فشارهای بین‌المللی ناچار به عقب‌نشینی شد.

,

به گفته منابع میدانی، بیش از 200 هزار کودک یمنی طی محاصره نزدیک به سه ساله عربستان علیه یمن، جان خود را به دلیل سوءتغذیه ناشی از محاصره از دست داده‌اند.

,

انتهای پیام/ اعلام الحربی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه