اخبار داغ

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گرمی:

علت 43درصد مرگ ومیر در گرمی بیماری قلبی و عروقی است

علت 43درصد مرگ ومیر در گرمی بیماری قلبی و عروقی است
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گرمی گفت: در پنج سال اخیر از تعداد 2هزار285 مورد فوتی 989 مورد ناشی از بیماری قلبی وعروقی بوده که 43 درصد افراد را شامل می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدرحمان ایمانی، رئیس اداره ثبت احوال گرمی در مصاحبه با خبرنگار سیفار گفت: در 5 سال اخیر تعداد 7هزار 447 مورد تولد و2هزار 285 مورد فوت در شهرستان گرمی به ثبت رسیده است که علت 43درصد مرگ ومیر بیماری قلبی و عروقی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیفار , سیفار , سیفار , سیفار ,

وی افزود: بیشترین و شایعترین علت مرگ ومیر بیماری های قلبی و عروقی علیرغم داشتن آب و هوای سالم در منطقه، نگران کننده بوده و تهدیدی برای سلامت افراد جامعه است.

,

ایمانی دومین علت مرگ ومیر در شهرستان را سرطانها و تومورها عنوان کرد و افزود: این نوع مرگ و میر 13 درصد افراد را شامل می شود که استفاده از سموم و کودهای شیمیایی در تولیدات استان عامل اصلی این نوع بیماری است.

,

رئیس اداره ثبت احوال گرمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اساس آمار و اطلاعات جمعیتی کشوری اقبال والدین شهرستان گرمی به انتخاب نام‌های مذهبی و نیکو بیشتر بوده است، بطوریکه در شش ماهه اول سال 1396 نام های ابوالفضل ، آیهان،علی اصغر، سبحان وامیر علی برای نوزادان پسر و نامهای نازنین زهرا ، فاطمه ، زهرا برای نوزادان دختر بیشترین فراوانی را داشته اند.

, .,

ایمانی افزود : در 5 سال گذشته بیشترین فراوانی نام برای پسران ابوالفضل و برای دختران زهرا داشته است که نشان از مذهبی بودن شهرستان گرمی دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه