اخبار داغ

بازخوانی وعده‌های برجامی رئیس‌جمهور؛

بر اساس قول روحانی برجام قرار بود چه تحولی ایجاد کند؟

بر اساس قول روحانی برجام قرار بود چه تحولی ایجاد کند؟
تمام تحریم‌های اقتصادی شامل مالی، بانکی، بیمه، حمل و نقل، پتروشیمی و فلزات گرانبها به طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق و حتی تحریم تسلیحاتی هم کنار گذاشته می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، شاید حتی خود دلسوزان کشور و منتقدان برجام هم تصور نمی‌کردند که ادعاهایی که آن‌ها آن روزها پیرامون برجام طرح می‌کردند، اینقدر زود خود را در صحنه عمل نشان دهد. اصلا میزان حمایت‌های دولتی‌ها از برجام و توافق هسته‌ای به‌گونه‌ای بود و آن‌ها وعده‌هایی از برجام می‌دادند که خیلی‌ها تصور می‌کردند با این برکاتی که قرار است برجام داشته باشد، چرا کسی باید با آن مخالف باشد؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

این روزها و همزمان با دومین سالروز اجرای برجام، اما واقعیت‌های زیادی از برجام و وعده‌هایی که در رابطه با آن داده شد، روشن شده است. این روزها میزان صدق وعده‌های دولت‌مردان و به ویژه شخص رئیس‌جمهور محترم را می‌توان سنجید. وعده‌هایی که بازخوانی برخی از آن‌ها خالی از لطف نیست و در ادامه بخشی از آن‌ها را می‌بینیم: 

,

حسن روحانی در تاریخ 18 فرودین ماه سال 1394: «روزی که مذاکرات به سرانجام مطلوب برسد، خواهید دید که فرزندان دلاور شما چگونه در این مصاف و در برابر قدرت‌های جهان ایستاده و مذاکره کردند. خدا را گواه می‌گیرم که هر وقت متن لحظه به لحظه مذاکرات را دیدم به سهم خودم مغرور شده و مباهات کردم که چگونه فرزندان دلاور شما به خوبی از عزت و حقوق ملت دفاع کردند و پس از این نیز دفاع خواهند کرد تا خیرات و ثمرات آن نصیب ملت شود.»

, حسن روحانی در تاریخ 18 فرودین ماه سال 1394: ,

حسن روحانی در تاریخ 23 تیرماه سال 1394: «امروز به ملت شریف ایران اعلام می‌کنم که طبق این توافق، در روز اجرای توافق، تمامی تحریم‌ها، حتی تحریم‌های تسلیحاتی، موشکی هم به صورتی که در قطعنامه بوده، لغو خواهد شد. تمام تحریم‌های اقتصادی شامل مالی، بانکی، بیمه، حمل و نقل، پتروشیمی و فلزات گرانبها به طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق و حتی تحریم تسلیحاتی هم کنار گذاشته می‌شود، برای 5 سال نوعی محدودیت و پس از آن لغو خواهد شد.»

, حسن روحانی در تاریخ 23 تیرماه سال 1394:,

حسن روحانی در تاریخ 1 مردادماه سال 1394: «شاید فکر کنید توفیقی که با حصول توافق بدست آمده فقط حقوق هسته‌ای ملت ایران را به رسمیت شناخته و یا با تصویب قطعنامه 2231 ایران از زیر عنوان خطرناک بودن برای صلح و امنیت جهانی خارج شده است، یا فقط شش قطعنامه قبلی شورای امنیت علیه ایران لغو شده است و تحریم‌های اقتصادی برطرف شده؛ همه این‌ها درست است اما مهم‌تر از آن، این است که این توافق یک پیام مهم برای دنیا داشت و آن، این که سلاح و تهدید باید برای همیشه به زمین گذاشته شود.»

, حسن روحانی در تاریخ 1 مردادماه سال 1394: ,

حسن روحانی در تاریخ 4 مردادماه سال 1394: «آذر92 گفتم ساختمان تحریم ترک خورده است و امروز در کنگره و سنا اذعان دارند که ادامه تحریم امکان پذیر نیست و این بدان معنا است راه و مسیری که ایران اسلامی در این دوره طی کرده، موفق بوده است. همان‌طور که ساختمان تحریم‌ها ترک خورده، پایه‌های هرگونه تلاش برای برگرداندن همان فضای امنیتی نیز فروریخته و دیگر نمی‌توانند آن فضا را برگردانند.»

, حسن روحانی در تاریخ 4 مردادماه سال 1394:,

حسن روحانی در تاریخ 11 مردادماه سال 1394: « به روزی می‌‌رسیم که رسماً لغو همه تحریم‌ها اعلام می‌شود و همه مراحل قانونی را پشت سر گذرانده و اقداماتی که باید انجام دهیم را آغاز می‌کنیم و ان‌شاء‌الله ظرف حدود یک ماه اقدامات خود را انجام می‌دهیم و آژانس هم آن اقدامات را تأیید می‌کند و عملاً لغو تحریم‌ها به اجرا در می‌آید. با لغو این تحریم‌ها، فضا عوض می‌شود، سرمایه و تکنولوژی به کشور می‌آید و دست ما برای فروش نفت باز می‌شود.»

, حسن روحانی در تاریخ 11 مردادماه سال 1394:,

حسن روحانی در تاریخ 27 دی ماه سال 1394: «امروز با اعلام رسمی اجرای برجام، از پرونده هسته‌ای ایران، امنیت‌زدایی شد؛ قطعنامه‌های ظالمانه علیه ملت ایران، لغو گردید؛ طومار تحریم درهم پیچیده شد، حقوق هسته‌ای ایران تثبیت گردید و اقتصاد ایران در مدار اقتصاد جهانی قرار گرفت. می‌دانم در طول سال‌های تحریم و فشار، بر شما چه گذشته است. اما اکنون که زنجیرهای تحریم از پای اقتصاد ایران گسسته شده و عزت و استقلال کشور نمایان گشته است، اکنون زمان ساختن و بالیدن است.»

, حسن روحانی در تاریخ 27 دی ماه سال 1394:,

حسن روحانی در تاریخ 27 دی ماه سال 1394: «از امروز پول‌هایی که متعلق به بانک‌های کشور بود و بواسطه تحریم در خارج مسدود شده بود در اختیار ملت قرار می‌گیرد. در روز 26 دی ماه که مصادف است با سالروز برداشته شدن سایه حاکم تحمیلی از سر ملت، تحریم‌ها نیز از سر این ملت برداشته شد. به نظر من شرایط آینده شرایطی نیست که آمریکایی‌ها بخواهند تحریم‌های گذشته را برگردانند. تحریم‌های نفتی و بانکی بر مبنای قطعنامه‌های شورای امنیت بود که آن قطعنامه‌ها زمینه را برای آن ترک‌تازی‌ها برای افراطیون آمریکا آماده کرده بود، اما امروز دیگر این زمینه وجود ندارد و افکار عمومی جهان هم خریدار آن‌ها نیست. در زمینه تحریم‌های مربوط به آمریکا آنچه مهم بود تحریم‌های ثانویه آن‌ها بود و الا ما که روابط اقتصادی آنچنانی با آمریکایی‌ها نداشتیم و الان هم به آن صورت نخواهیم داشت. از امروز فروش نفت افزایش پیدا کرده است و همچنین در فعالیت‌های بانکی نیز کشور تاکنون هزینه‌هایی به ناروا متحمل می‌شد اما از امروز از طریق بانک‌ها هزار ال‌سی باز شده است.»

, حسن روحانی در تاریخ 27 دی ماه سال 1394: ,

حسن روحانی در تاریخ 1 بهمن ماه سال 1394: «شاهد آن هستیم که تمامی تحریم‌های بانکی، بیمه، کشتیرانی، نفتی و غیره که در ارتباط با پرونده هسته‌ای ایران وضع شده بود، رفع شده‌اند. دستیابی به این توافق کاری بسیار بزرگ و نعمتی ارزنده است که شایسته قدردانی است و باید بدانیم که اگر شکر نعمت به جا نیاوریم، نعمت از دست ما خواهد رفت.»

, حسن روحانی در تاریخ 1 بهمن ماه سال 1394: ,

حسن روحانی در تاریخ 19 بهمن ماه سال 1394: «شکسته شدن و ترک برداشتن دیوار تحریم را دو سال پیش اعلام کردم و امروز این ساختمان تحریم و دیوار بی‌اعتمادی در برابر دیدگان جهانیان فروریخت و افتخار آن از آن جناح، حزب، دولت و فرد خاصی نیست بلکه از آن ملت بزرگ ایران است.»

, حسن روحانی در تاریخ 19 بهمن ماه سال 1394: ,

حسن روحانی در تاریخ 16 اسفندماه سال 1394: «در روز 26 دی ماه هم برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به تصویب نهایی رسید که در آن چارچوب همه تحریم‌های اقتصادی، مالی و بانکی که در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران بود، لغو شد. ممکن است ایراد و اشکال‌های کوچکی در این رابطه وجود داشته باشد اما آمریکا و اروپا تاکنون به تعهدات اصلی که خود عمل کرده‌اند و اگر ایرادی هم بوده اعلام کرده و اعلام می‌کنیم. امروز تحریم‌ها، حتی تحریم‌هایی که مربوط به موضوع هسته‌ای نبوده برداشته شده و این مسأله نیز اعلام شده است.»

, حسن روحانی در تاریخ 16 اسفندماه سال 1394:,

حسن روحانی در تاریخ 26 اسفندماه سال 1394: «ما در سال 95 بهاری را آغاز می‌کنیم که در آن بانک‌ها و بیمه‌های ما تحریم نیستند و می‌توانیم با کشورهای مختلف تجارت داشته باشیم و سرمایه‌گذاری‌ها در کشور ما آغاز شده و قراردادهای بسیار مهمی در سطوح مختلف با کشورهای دنیا به امضا رسیده است.»

, حسن روحانی در تاریخ 26 اسفندماه سال 1394: ,

حسن روحانی در تاریخ 1 فرودین ماه سال 1395: «ملت ما با همدلی برجام را به فرجام مطلوب رساند، زنجیرهای تحریم را پاره کرد و زمینه را برای فعالیت در زمینه‌های اقتصادی مهیا نمود. تحریم‌های بانکی، مالی، پولی، نفتی، پتروشیمی، بیمه، حمل و نقل و همه تحریم‌های هسته‌ای برداشته شد و شرایط برای فعالیت اقتصادی مردم ما آماده‌تر شد.»

, حسن روحانی در تاریخ 1 فرودین ماه سال 1395:,

حسن روحانی در تاریخ 31 فرودین ماه سال 1395: «امروز زنجیرهای تحریم را گسسته‌ایم و رابطه خوبی بین بانک‌های ایرانی و جهان برقرار است و گشایش‌ها یکی پس از دیگری انجام می‌شود. بازسازی و نوسازی بعد از یک ویرانی، زمان می برد. فقط سه ماه از اجرای برجام گذشته اما برخی فکر می‌کنند 30 سال گذشته است. در این سه ماه ببینید چه گشایش‌های فراوانی ایجاد شده است.»

, حسن روحانی در تاریخ 31 فرودین ماه سال 1395: ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه