اخبار داغ

ضرورت رفع کمبود فضای آموزشی در بخش دلوار

ضرورت رفع کمبود فضای آموزشی در بخش دلوار
بخش دلوار با وجود 36روستا و جمعیت بالای 35 هزار نفر هنوز از کمبودهای فضای آموزشی رنج می برند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ آنچه امروز آموزش و پرورش دلوار حتی کشور را بیشتر تهدید می‌کند و شاید آن را در بلند مدت وارد یک بحران جبران ناپذیر کند کمبود فضای آموزشی برای دانش‌آموزانی است که انگیزه تحصیل و ادامه آن برای کسب مدارج بالای علمی بالاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

اما در این بین نه تنها حدود ۴۰ درصد از فضای آموزشی شهرستان ایمنی لازم را برای تحصیل دانش اموزان ندارد بلکه در برخی از بخش های شهرستان کمبود شدید فضای آموزشی  موجب استفاده از نمازخانه و کانکس برای برگزاری کلاس های درس شده و حتی در صورت تکمیل نشدن چندین طرح آموزشی، روستاهای بخش دلوار  با بحران جدی کمبود فضای آموزشی مواجه می شود.

,

اما چندی است که دانش آموزان و آینده سازان منطقه روستا نشین بخش دلوار با مشکل کمبود و فرسوده بودن فضای آموزشی در شهرستان روبرو هستند، مشکلی که نه تنها ذهن دانش آموزان و خانواده های آنان بلکه مسئولان آموزش و پرورش شهرستان را به خود مشغول کرده است.

,

البته درست است که آموزش و پرورش بدون مشارکت و همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادهای قانونی از قبیل انجمن اولیاء و مربیان در عرصه تعلیم و تربیت موفق نمی شود.

,

حسین همتی مسئول قسمت آموزش اداره آموزش و پرورش دلوار در گفتگو با خبرنگار سپاس،اظهار داشت: معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها به عنوان سه رکن مهم در تعلیم و تربیت اگر با هم همبستگی، همفکری و تعامل داشته باشند کاروان تعلیم و تربیت به سر منزل مقصود می‌رسد.

,

وی انجمن اولیاء و مربیان کارآمد را بستر ساز تعالی آموزش و پرورش پویا و بالنده توصیف کرد و گفت: آگاهی اولیاء از قوانین و مقررات آموزش و پرورش و شرکت منظم در جلسات انجمن اولیاء و مربیان ظرفیتی عظیم برای  پرورش مهارت‌های ضروری، رشد و شخصیت امیدهای آینده جامعه است.

,

, ,

همتی افزود: اگر فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که طرح‌ریزی و در مدرسه اجرا می‌شود پشتیبانی خانواده دانش‌آموز را به همراه نداشته باشد عملا راه به جایی نخواهد برد و توفیقی حاصل نمی شود.

,

این مسئول اساس کار و فعالیت مدارس هیات امنایی را آیین نامه شیوه مدیریت  این مدارس ذکر کرد و گفت: مدارس هیات امنایی طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش به منظور ارتقای کیفیت برنامه‌های آموزشی و تربیتی مدارس، جلب و توسعه مشارکت‌های مردمی‌ و خیّرین در احداث و اداره امور مدارس، تقویت نظام مدیریتی، مالی و اجرایی مدارس مبتنی بر گسترش عدالت آموزشی و پیمان‌سپاری مدیریت مدارس فعالیت می‌کنند.

,

وی یادآور شد: برای ارتقاء کیفیت آموزشی در سال جاری یکی از برنامه‌های مهم این هیات امنا می باشد و تعامل و همکاری خوب  انجمن اولیاء ومربیان و تشکیل کارگروه‌های تخصصی کیفیت بخشی نوید بخش بهبود فعالیت آموزشی در این آموزشگاه است.

,

 همتی افزود: همه باید تلاش کنیم برای  هم افزایی و کمک به بهبود فعالیت های آموزشی و پرورشی در مسیر مشحص شده حرکت کنیم. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه