اخبار داغ

رئیس هیئت کبدی سرخه:

کبدی ورزشی نوپا و پرطرفدار در سرخه است

کبدی ورزشی نوپا و پرطرفدار در سرخه است
رئیس هیئت کبدی شهرستان سرخه گفت: ورزش کبدی یکی از ورزش های نوپا اما پرطرفدار در شهرستان سرخه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  اسماعیل عربی رئیس هیئت کبدی شهرستان سرخه در گفت و گو با خبرنگار ندای سرخه در ابتدای این گفت و گو به معرفی ورزش کبدی پرداخت و اظهار کرد: کبدی همان زو یک بازی ایرانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای سرخه,

وی خاطرنشان کرد: اصل و منشاء این بازی بومی و محلی است و این بازی نیاز به قدرت و مهارت داشته و کاملاً ساده و کم خرج می باشد و نیازی به محوطه بزرگ و وسایل بازی ندارد.

, .,

رئیس هیئت کبدی شهرستان سرخه با اشاره به اینکه هر تیم شامل 12 بازیکن (7 نفر بازیکن اصلی و 5 نفر بازیکن ذخیره) است؛ گفت: زمین بازی قطعه زمینی است مسطح با تشک تاتامی با ابعاد 10*5/12 متر برای مردان که توسط یه خط میانی به دو قسمت تقسیم می شود،‌ هر نیمه از زمین 10 متر عرض و 6 متر و 25 سانتی متر طول دارد که اندازة هر نیمه به عرض 8 متر و طول 5 متر و 50 سانتی متر است.

,

عربی بیان کرد: با توجه به اینکه چندماهی بیشتر از آغاز این فعالیت ورزشی در سرخه نمی گذرد؛ اما خوشبختانه طرفداران زیادی در میان آقایان و بانوان در سرخه در رده های سنی مختلف دارد و جای  خود را در میان دیگر ورزش های سرخه باز کرده است.

,

وی عنوان کرد: در بخش بانوان 25 نفر در رده سنی جوانان و بزرگسالان و در بخش آقایان 45 نفر در رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در حال فعالیت در این رشته ورزشی هستند.

,

رئیس هیئت کبدی شهرستان سرخه با اشاره به اینکه این رشته ورزشی از تیرماه در سرخه فعالیتش را آغاز کرده است؛ خاطرنشان کرد: با توجه به نوپایی این رشته ورزشی در استان سمنان از هر شهرستان یک نفر برای مسابقات کبدی آقایان انتخاب و از سرخه نیز امیر حیدریان برای حضور در این تیم استانی دعوت شد و برای شرکت در مسابقات کبدی در سنندج اعزام شدند.

,

عربی بیان کرد: تلاش و پیگیری ما از آغاز بر این بوده است که از مربیان و داوران بومی در این رشته ورزشی استفاده شود؛ به همین منظور هفت نفر از بانوان و چهار نفر از آقایان سرخه ای زیر نظر فدراسیون برای آموزش مربیگری معرفی شدند و هم اکنون جای خوشبختی است که از مربیان بومی در این زمینه استفاده می شود.

,

وی افزود: هدف ما این است که داوری نیز در این رشته ورزشی تربیت شوند به همین منظور تعدادی از علاقه مندان قرار است که به کلاس های آموزشی که در سمنان برگزار می شود، معرفی شوند؛ تا کارت مربی را اخذ و حرفی برای گفتن داشته باشند.

,

رئیس هیئت کبدی شهرستان سرخه بیان کرد: با توجه به اینکه استعدادهای بسیار خوبی در سرخه وجود دارد؛ بدون شک هر گونه تلاش و فعالیت علاوه بر ارتقای سطح این رشته ورزشی در سرخه برای استان سمنان نیز مفید و مثمرثمر در آینده خواهد بود.

,

عربی گفت: با توجه به فرارسیدن بهمن ماه و برگزاری مسابقات مختلف در رشته های ورزشی به مناسبت ایام الله دهه فجر؛ تیم کبدی شهرستان سرخه برای حضور در مسابقات چهارجانبه آرادان دعوت شده است.

,

وی افزود: در این مسابقات چهارجانبه تیم هایی از شهرستان های آرادان، شاهرود، سرخه و فولادمحله مهدیشهر حضور خواهند یافت.

,

رئیس هیئت کبدی شهرستان سرخه گفت: از بانوان ورزشکار در رشته کبدی نیز برای حضور در مسابقات چهارجانبه دعوت شده است که در این مسابقات علاوه بر سرخه، ورزشکاران شهرستان های سمنان، شاهرود و گرمسار حضور خواهند داشت.

,

عربی در ادامه به پاره ای از مشکلات در حوزه ورزش کبدی اشاره کرد و افزود: متأسفانه ما در حال حاضر هنوز سالنی مجزا و اختصاصی برای این رشته ورزشی نداریم و تمرینات کبدی در سالن کشتی سرخه برگزار می شود.

,

وی اظهار کرد: این رشته ورزشی نیاز به تشک مخصوص کبدی دارد که متأسفانه از این حیث نیز بی بهره ایم؛ بنابراین از مسئولان امر درخواست حمایت از این رشته و ورزشکاران علاقه مند به کبدی داریم.

,

رئیس هیئت کبدی شهرستان سرخه عنوان کرد: رشته کبدی از جمله ورزش های کم هزینه محسوب می شود و خود ورزشکار نیز غیر از کفش ورزشی نیاز به تجهیزات دیگری ندارد.

,

عربی بیان کرد: با توجه به نوپایی این ورزش در سرخه تا کنون شهریه ای از ورزشکاران این رشته دریافت نشده است؛ و هدف ما تشویق و جذب دیگر علاقه مندان به این رشته ورزشی بوده است.

,

وی  گفت: هنوز دفتر هیئت کبدی در سرخه راه اندازی نشده است و در حال حاضر جلسات این هیئت در دفتر هیئت کشتی سرخه برگزار می شود؛ و امیدواریم به زودی این دفتر در سرخه افتتاح شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه