اخبار داغ

تأمین امنیت مرز و مبارزه همزمان با ارتش بعث و نیروهای ضدانقلاب در کردستان

تأمین امنیت مرز و مبارزه همزمان با ارتش بعث و نیروهای ضدانقلاب در کردستان
اجرای این عملیات ها زمانی پیچیده تر می شد که ارتش بعث عراق با به کارگیری نیروی هوایی و استفاده از هلی کوپتر و آتش توپخانه از نیروهای ضدانقلاب پشتیبانی می کرد و رزمندگان سپاه اسلام و مردم مناطق مرزی را زیر آتش سنگین و پر حجم خود قرار می داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، وابستگی گروهک های ضدانقلاب و تجزیه طلب به حکومت بعث عراق از یک طرف و وجود بیش از 200 کیلومتر مرز مشترک استان کردستان با کشور عراق؛ مداخله حزب بعث در امور مرزی و داخلی ایران و هم چنین پشتیبانی نظامی، سیاسی و مالی این حزب از گروهک های ضدانقلاب را در پی داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیشمرگ روح الله,

 

,

گروهک های ضد انقلاب به واسطه حضور نیروهای حزب بعث و استقرار تجهیزات سنگین نظامی آن ها در نقاط مرزی، به راحتی از معابر مرزی وارد کشور می شدند و بعد از انجام عملیات خرابکارانه و تروریستی، دوباره به کشور عراق متواری می شدند و به دامان حزب بعث پناه می بردند.

,

 

,

در واقع نیروهای خودی بدون بستن مرز و تأمین امنیت آن نمی توانستند امنیت استان کردستان را تضمین و برقرار نمایند. بنابراین نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی و ژاندارمری پس از آزادسازی شهرها، محورهای مواصلاتی و مناطق بینابینی، تلاش جدیدی را برای بستن مرزها و تأمین امنیت آنها آغاز کردند.

,

 

,

بعد از هجوم سراسری نیروهای حزب بعث به مرزهای ایران اسلامی، یگان های ارتش عراق در مرزهای ایرن مستقر شدند و با استقرار بر روی ارتفاعات حساس منطقه کردستان، ضمن تسلط بر مناطق پدافندی به حمایت از نیروهای ضد انقلاب پرداختند تا با این روش بخشی از توان نظامی ایران را در این نقطه مستهلک نمایند.

,

 

,

در چنین شرایطی رزمندگان سپاه اسلام برای تسلط بر مرزهای کشور در منطقه کردستان، باید دو شیوه نبرد و دو نوع جنگ را انتخاب می کردند؛ ابتدا به شیوه جنگ های نامنظم و چریکی با گروهک های ضدانقلاب درگیر می شدند و بعد هم به شیوه جنگ منظم و کلاسیک با ارتش متجاوز عراق مقابله می کردند.

,

 

,

این دو شیوه نبرد با هدف برقراری امنیت داخلی کردستان و تأمین امنیت و آرامش مرزهای کشور در محدوده استان کردستان صورت می پذیرفت. اجرای این عملیات ها زمانی پیچیده تر می شد که ارتش بعث عراق با به کارگیری نیروی هوایی و استفاده از هلی کوپتر و آتش توپخانه از نیروهای ضدانقلاب پشتیبانی می کرد و رزمندگان سپاه اسلام و مردم مناطق مرزی را زیر آتش سنگین و پر حجم خود قرار می داد.

,

 

,

با توجه به مشکلاتی که پیش روی رزمندگان سپاه اسلام بود، اما این عملیات ها باید طراحی و اجرا می شد. فرماندهان سپاه، ارتش و ژاندارمری در صدد بر آمدند تا علی رغم دشواری های نبرد، نیروهای ضدانقلاب و ارتش عراق را در نواحی مرزی سرکوب نمایند.

,

 

,

نخستین اقدام رزمندگان سپاه اسلام طراحی و اجرای عملیات هایی بود که می توانست همزمان دو هدف مذکور را به سرانجام برساند. از نیمه دوم سال سال 1360 تا سال 1364 پنج عملیات با نام های عملیات اورمان تخت، بعثت، وحدت، شهید هادوی و غدیر خم در منطقه انجام شد. در تمام این عملیات ها هدف حذف همزمان دو جبهه نیروهای ضد انقلاب و نیروهای حزب بعث بود.

,

 

,

پیشمرگ روح الله قصد دارد در روزهای آینده این عملیات های غرور آفرین را توضیحات کامل منتشر نماید.

,

  انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه